Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241605
Fakker skrev:
OTW420B kan leveres fra nedenstående butik i Sverige. Koster 1430 dkr leveret i DK http://lgdelar.se/tv/vaggfaste/mec63044904-vaggfaste/
/Søren[/quote]

Kender du den webshop, tænker på om de er troværdige?
Det er de nu nok, men kender dem ikke.[/quote]
Nej, jeg kender dem ikke. Tror de et det svenske svar på sercicentergruppen. Men hvorfor skulle de ikke være troværdige - LG Sverige henviser til dem mht reservedele?
/Søren
#241607
Hehe ja hvis der bliver henvist til dem, burde de være troværdige, har bare lært lige at dobbelt tjekke. Men nu ser vi, jeg har lavet en forespørgsel ved service center som du linkede til og hvis prisen er forhøjet, napper jeg den i Sverige.
#241622
Jeg har lige fået et tilbud fra servicecentergruppen, hvor prisen lyder på 1.733,64 kr.
Det er sgu da en mærkelig måde at sælge på, ved at forhøje priserne på denne måde, når nu SMK kunne få det til 1237 kr.

SMK det du bestilte var det også til 65" skærm?, tænker bare om der kan være forskellige størrelser at det vægbeslag, og det derfor er billigere til den på 55"
#241628
Jeg synes altså det er mærkeligt at OTW420B ikke er i de gængse detail butikker/netforhandlere i Danmark på nuværende tidspunkt.

Hvad angår Vogels NEXT7346 så ser er det meget pænt ud, men når der ikke er billeder eller specifikationer af minimumsafstanden til væg, så er jeg nødt til at antage at det er mere end hvad jeg kan tolerere. Desuden, hvad koster'n? Igen ser det ud til at være via en udenlandsk forhandler eller længere ude i distributionskæden.
#241666
Filosof302 skrev:Jeg synes altså det er mærkeligt at OTW420B ikke er i de gængse detail butikker/netforhandlere i Danmark på nuværende tidspunkt.

Hvad angår Vogels NEXT7346 så ser er det meget pænt ud, men når der ikke er billeder eller specifikationer af minimumsafstanden til væg, så er jeg nødt til at antage at det er mere end hvad jeg kan tolerere. Desuden, hvad koster'n? Igen ser det ud til at være via en udenlandsk forhandler eller længere ude i distributionskæden.
Ja det vil jeg give dig ret i, det er da mystisk at man ikke kan få lov til at købe det vægbeslag, uden alle de her krumspring, det er da tosset.
#241669
Fakker skrev:Jeg har lige fået et tilbud fra servicecentergruppen, hvor prisen lyder på 1.733,64 kr.
Det er sgu da en mærkelig måde at sælge på, ved at forhøje priserne på denne måde, når nu SMK kunne få det til 1237 kr.

SMK det du bestilte var det også til 65" skærm?, tænker bare om der kan være forskellige størrelser at det vægbeslag, og det derfor er billigere til den på 55"
Jeg har bestilt mit OTW420b til et 55". Men så vidt jeg ved så er der kun et beslag OTW420b som passer til både 55" & 65". Men du har ret; det er underligt at jeg kun skal betale 1237 kr og du skal betale 1733 kr. Nu bliver det da spændende hvad der dukker op fra Servicecentergruppen 2/12 om det nu er OTW420b eller et andet beslag. I så fald bliver det returneret og et nyt bestilt i Sverige idet jeg helt bestemt har bedt om pris på OTW420b. Mit 55E6 dukker desv først op 20/1 så jeg har ikke ligefremt travlt....
/Søren
#241740
SMK skrev:
Fakker skrev:Jeg har lige fået et tilbud fra servicecentergruppen, hvor prisen lyder på 1.733,64 kr.
Det er sgu da en mærkelig måde at sælge på, ved at forhøje priserne på denne måde, når nu SMK kunne få det til 1237 kr.

SMK det du bestilte var det også til 65" skærm?, tænker bare om der kan være forskellige størrelser at det vægbeslag, og det derfor er billigere til den på 55"
Jeg har bestilt mit OTW420b til et 55". Men så vidt jeg ved så er der kun et beslag OTW420b som passer til både 55" & 65". Men du har ret; det er underligt at jeg kun skal betale 1237 kr og du skal betale 1733 kr. Nu bliver det da spændende hvad der dukker op fra Servicecentergruppen 2/12 om det nu er OTW420b eller et andet beslag. I så fald bliver det returneret og et nyt bestilt i Sverige idet jeg helt bestemt har bedt om pris på OTW420b. Mit 55E6 dukker desv først op 20/1 så jeg har ikke ligefremt travlt....
/Søren
Mit det skulle gerne dukke op D.09/12 så jeg har en smule travlt, da skærmen ikke kan stå på tv bordet pga forstærker og centerhøjtaler.

Du må meget gerne melde tilbage om det er det rigtige du får. :)
#241810
Eco skrev:Er ikke 'indlægger' normalt, men vil lige give en heads up på denne:

https://www.vogels.com/en-in/c/lg-oled-tv

https://www.vogels.com/en-fi/c/next-734 ... tv-mount-1

Har selv bestilt til en til 55E6v som gerne skulle være på vej.
Filosof302 skrev:Hvad angår Vogels NEXT7346 så ser er det meget pænt ud, men når der ikke er billeder eller specifikationer af minimumsafstanden til væg, så er jeg nødt til at antage at det er mere end hvad jeg kan tolerere. Desuden, hvad koster'n? Igen ser det ud til at være via en udenlandsk forhandler eller længere ude i distributionskæden.
Vedrørende Next 7346 har jeg også selv kigget på det. Det fås umiddelbart kun fra udenlandske butikker, og så skal det nævnes at min. afstand til væggen er 72mm efter hvad jeg har læst. Så det kan ikke komme særlig tæt på væggen.

Dernæst koster det 450€ (ca. 3400 kr) og passer kun til LG's nuværende OLED serie, som har nogle lidt sære VESA mål. Så det vil måske ikke kunne genbruges til et nyt TV i fremtiden. Endvidere sidder VESA hullerne på LG's OLED'er meget lavt, så hvis man får et andet TV senere med huller placeret i center af bagsiden, så vil beslaget nok skulle flyttes på væggen. Det er da for dumt det her LG..
#241812
Fakker skrev:
SMK skrev:
Fakker skrev:Jeg har lige fået et tilbud fra servicecentergruppen, hvor prisen lyder på 1.733,64 kr.
Det er sgu da en mærkelig måde at sælge på, ved at forhøje priserne på denne måde, når nu SMK kunne få det til 1237 kr.

SMK det du bestilte var det også til 65" skærm?, tænker bare om der kan være forskellige størrelser at det vægbeslag, og det derfor er billigere til den på 55"
Jeg har bestilt mit OTW420b til et 55". Men så vidt jeg ved så er der kun et beslag OTW420b som passer til både 55" & 65". Men du har ret; det er underligt at jeg kun skal betale 1237 kr og du skal betale 1733 kr. Nu bliver det da spændende hvad der dukker op fra Servicecentergruppen 2/12 om det nu er OTW420b eller et andet beslag. I så fald bliver det returneret og et nyt bestilt i Sverige idet jeg helt bestemt har bedt om pris på OTW420b. Mit 55E6 dukker desv først op 20/1 så jeg har ikke ligefremt travlt....
/Søren
Mit det skulle gerne dukke op D.09/12 så jeg har en smule travlt, da skærmen ikke kan stå på tv bordet pga forstærker og centerhøjtaler.

Du må meget gerne melde tilbage om det er det rigtige du får. :)
Hvor lang tid gik der inden du fik en forventet leveringsdato? De forventer ca. 3 måneders leveringstid ved mig :o
#241816
Nu har de gud hjælpe mig ikke beslaget mere ved http://lgdelar.se/tv/vaggfaste/mec63044 ... finnes-ej/,
og har nu fået at vide ved servicecentergruppen, at jeg godt kan få det til 1237 kr, men så kan jeg risikere at jeg først kan modtage det om 2 måneder :( .

Kunne være at jeg snart skulle til at kigge på et fra Vogels, jeg har ihvertfald besluttet, at det skal være et beslag der kan trækkes lidt ud, så jeg bedre kan isætte kabler.
Er der nogen som ved hvilke fra vogels, som kan trækkes lidt ud som passer perfekt?
#241821
Mit det skulle gerne dukke op D.09/12 så jeg har en smule travlt, da skærmen ikke kan stå på tv bordet pga forstærker og centerhøjtaler.

Du må meget gerne melde tilbage om det er det rigtige du får. :)[/quote]

Hvor lang tid gik der inden du fik en forventet leveringsdato? De forventer ca. 3 måneders leveringstid ved mig :o[/quote]

Kan godt se, at det kunne se ud som om at jeg havde bestilt, udfra hvad jeg skrev, men det er ikke bestilt, jeg vil ikke give 1.733 kr, når jeg ved at det kan købes billigere, jeg kunne få det til samme pris, nemlig 1237 kr, men så skrev de en ventetid på 2 måneder, det er sgu for længe
#241827
Fakker skrev:Nu har de gud hjælpe mig ikke beslaget mere ved http://lgdelar.se/tv/vaggfaste/mec63044 ... finnes-ej/,
og har nu fået at vide ved servicecentergruppen, at jeg godt kan få det til 1237 kr, men så kan jeg risikere at jeg først kan modtage det om 2 måneder :( .

Kunne være at jeg snart skulle til at kigge på et fra Vogels, jeg har ihvertfald besluttet, at det skal være et beslag der kan trækkes lidt ud, så jeg bedre kan isætte kabler.
Er der nogen som ved hvilke fra vogels, som kan trækkes lidt ud som passer perfekt?
Personligt købte jeg bare Vogels Thin 345 til mit 55B6V (som jeg endnu ikke har modtaget). Men kan så efterfølgende læse her inde at jeg nok skal forvente at det kommer til at stikke ud under neden..? Nogen der kan bekræfte?

Ellers har jeg ingen ide om hvilke der passer ud over selvfølgelig "Next 7346" som jeg absolut ikke vil betale 3400kr for.

Jeg overvejer rent faktisk meget seriøst at afbestille Tv'et når LG vælger at lave så åndssvagt ophængshuller og design af tv'ets bagside, at almindelige vægbeslag ikke passer. Måske de bliver klogere i 2017
#241829
Jaffe Joffer skrev: Personligt købte jeg bare Vogels Thin 345 til mit 55B6V (som jeg endnu ikke har modtaget). Men kan så efterfølgende læse her inde at jeg nok skal forvente at det kommer til at stikke ud under neden..? Nogen der kan bekræfte?

Ellers har jeg ingen ide om hvilke der passer ud over selvfølgelig "Next 7346" som jeg absolut ikke vil betale 3400kr for.

Jeg overvejer rent faktisk meget seriøst at afbestille Tv'et når LG vælger at lave så åndssvagt ophængshuller og design af tv'ets bagside, at almindelige vægbeslag ikke passer. Måske de bliver klogere i 2017
Jeg benytter Vogels Thin 305 på 65B6V og der er ingen problemer med at det stikker ud forneden.
Prøv at søg på forummet, jeg ved at Thin 205 har været nævnt tidligere ifm. 55B6V