Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Daugaard72
#237795
Har lige købt et LG49UH610V og har sat det til. Gennemført indstillingerne lige indtil opsætningen af DVB-C. Intet signal (lige pludseligt). Alle andre TV i huset har sjovt nok heller ikke signal. Selv modemmet fra Stofa får ikke signal.

Spørgsmål... Kan et nyt TV fejle så fælt at det udsender en spænding igennem IECf stikket så det dræber det indkomne kabel-tv signal fra udbyder?

Det skal lige siges at det blev sent i går så jeg (nåede) ikke at tage antennestikket ud af det nye TV igen for at se om signalet kom tilbage på de andre TV. Dette gør jeg selvfølgelig som det første når jeg kommer hjem... :)
Af Daugaard72
#237797
De påstår at signalet er fint i mit område... Men kan se at mit modem er offline... De vil gerne have at jeg er på adressen hvis de skal kunne lave en korrekt fejl søgning... :o
Brugeravatar
Af hans123
#237798
Det er vel rimeligt at du hjælper dem med fejlsøgningen

Tv kan være defekt. ?
Du kunne evt prøve det andet sted i huset. Eller hos en nabo .

Men selv om du skriver DVB-T er du så sikker på at du ikke stadig er på DVB-T og sat 5 volt til aktive antenne ?

Et defekt kabel eller kortsluttet kabel er også mulig fejl.
Her tænker jeg på den den del sætter i dit nye tv.
Det kan jo skades ved af og på montering.
Af Daugaard72
#237799
Der er DVB-C, DVB-T og DVB-S i TV'et. Jeg søger kun på DVB-C tuner. Men hvis DVB-T tuneren smider 5V ud i mit kabelnet så kunne jeg godt forestille mig at det laver ballade. Kan man evt. slå det fra hvis det er tilfældet?
#237805
Inden du ender med at rage hele hytten ned, så få tjekket dit signal først, og du skriver der ikke kommer signal til modemmet, så ville jeg se om problemet er der, altså et mulig defekt modem som skal ombyttes, koble det nye tv fra, tjek evt. om signal på modemmet kommer tilbage og de andre tv får signal.

Umiddelbart vil jeg tro det er modemmet som er defekt når det intet signal får, og du så tilfældig kobler nyt tv til samtidig med det går i stykker.

Du har vel prøvet at tage strømme fra modemmet i 30 sec. og lade det starte op igen.?
Af Daugaard72
#237808
Coax kablet fra boksen ude ved vejen kommer ind på mit loft.
Det går direkte ind i en splitter som deler TV signal og data signal. Så hvis ikke det er TV'et som laver balladen så må det være Stofa som skal på banen.
Af Daugaard
#237828
Så blev synderen fundet...
Det var min forstærker som var brændt af... Den havde jeg ikke lige set...
Men tak for input. Og lidt glad for at jeg ikke fik hentet Stofa ind på matriklen. Det kunne være blevet en dyr fornøjelse.
Hold jer muntre... ;)
Af Grandahl
#237837
Undskyld hvis jeg skal have det ind med skeer, hvilken forstærker var problemet siger du?
Brugeravatar
Af hans123
#237839
Trådstarter har intet skrevet om evt forstærker.

Kun at kabel kom direkte ind i en splitter og lige ned til tv.

Men godt at fejlen blev fundet trods manglende info ;-)

Signal forstærkere brænder af med tiden lige som alt andet elektronik
Brugeravatar
Af Montago
#237843
Jeg faldt over en Youtube video for ikke så længe siden, fra et review-site. De havde oplevet både ved TV og ved Cable-boxe at en masse udstyr blev grillet pga. overgang i udstyret.

som jeg husker det, så målte de at der kom net-spænding direkte ud af antennestikket :-O i Cable-box'en