Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af capi
#235890
Er der nogen af jer som tilfældigvis har dette fjernsyn og kan fortælle lidt om jeres erfaringer.

Står til 4444 Kr i Bilka på lørdag, så er lidt nysgerrig omkring det men syntes det er svært at finde nogen anmeldelser :-)
Af hoj72
#235923
Jeg kigger lige med i denne tråd, da jeg selv kigger efter et tv og selv overvejer dette tv. Men jeg tror du skal regne med at der er gået kompromis på flere områder i forhold til highend modellerne.

Har selv haft dette LG55UF695 i 4-5 måneder (købt til 6000), men det beyndte at have nogle lyserøde streger som blinkede hen over skærmen. Det blev sendt til rep, men de kunne ikke få reservedele til at reparere det, så jeg fik pengenen igen.
Af glatte operatør
#236242
Jeg har købt det..

Det er umiddelbart fint, jeg er ikke expert, men har dog set tv siden 70èrne

Den læser alt hvad jeg har på den tilsluttede hdd, billeder, video fra Gopro og div. smartphones også hentet 4k materiale fra nettet

Streamer Netflix og youtube i 4K uden problemer

Streamer fint fra smartphone og computer over netværk

Lyden er god

Virker perfekt med min smartphone som remote, minsandten også som mus til den indbyggede webbrowser.. deriblandt google drive.

Til 4400 kr er det sku svært at være utilfreds
Af DAM77
#236267
Købt i lørdags.

Ok billede (bruger ISF Dark room seating med minimal korigering i tint og colour), ok lyd, kedeligt design, fint smart tv (Webos 3.0), lidt tarvelig plastic fjernbetjening.

God IOS app.

Ingen problemer med at caste youtube fra IOS over netværket.

Ikke testet 4K andet end de ting der er tilgængelig på Youtube.

Tager alle formater jeg giver den på USB (ældre LG havde problemer med manglende lyd på MKV med DTS så vidt jeg husker)

Har ikke kunnet få mini billede i EPG til at virke, tænker om det er det sædvanlige Samsung/Yousee problem der nu også er på LG.

Til 4444 bliver det svært at slå det her tilbud hvis dit budget ligger heromkring og man gerne vil have 55 tommer.

Billigste 55" UHD på Pricerunner og femte billigste 55".
Af purtsak
#236270
er hdr os rigtig hdr på det tv læste at et tv ikke rigtig havde hdr eller hvad det var? jeg synes nemlig os det er billigt det tv håber nogen kan svare hurtigt hehe
Af purtsak
#236277
nå øv bilka har ikke flere online de vil sælge har ringet og snakket med dem og er ret sikker på det ikke kan være omme i aygoen lol må bare vente på et andet tilbud så :)
Af Michsq
#236278
purtsak skrev:er hdr os rigtig hdr på det tv læste at et tv ikke rigtig havde hdr eller hvad det var? jeg synes nemlig os det er billigt det tv håber nogen kan svare hurtigt hehe
TV kan afkode HDR, men ikke de tekniske specifikationer til at kunne skabe et HDR billede.
Af purtsak
#236283
bilka er sgu mærkelige man kan godt forufbestille dette tv i horsens til de 4444kr men ikke online eller i kolding det sgu ringe prøv lige at gøre noget simpelt besværligt

michsq det betyder hdr på dette tv er ubrugeligt eller hvad ellers forstår jeg ikke dit svar?
Brugeravatar
Af kerovan
#236316
Har selv lige hentet sådan et tv i elgiganten. Kommer fra et lg 50Pk950.

Nogen der har nogle tricks til kalibrering og indstilling af det ?
Af purtsak
#236405
hvordan klarer det eller hurtige bevægelser er der noget i ikke kan lide nu hvor i har haft tvet lidt? :)
Af DAM77
#236409
purtsak skrev:nå øv bilka har ikke flere online de vil sælge har ringet og snakket med dem og er ret sikker på det ikke kan være omme i aygoen lol må bare vente på et andet tilbud så :)
Kan være i en C1. Burde være same same med Aygo :)
Senest rettet af DAM77 4. aug 2016, 17:09, rettet i alt 2 gange.
Af DAM77
#236410
kerovan skrev:Har selv lige hentet sådan et tv i elgiganten. Kommer fra et lg 50Pk950.

Nogen der har nogle tricks til kalibrering og indstilling af det ?
ISF Dark Room som basis, tilrettet med THX tune-up
Backlight 80
Contrast 80
Brightness 50
H 10
V10
Colour 53
Tint G3
MPEG noise Reduction OFF
Black Level AUTO
Motion Eye Care OFF
TruMotion OFF
Dynamic Contrast OFF
Super Resolution OFF
Colour Gamut Normal
Edge Enhancer OFF
Colout Filter OFF

Nogen der har andre forslag?
Af purtsak
#236411
ok dam77 men er der noget du ikke kan lide ved tvet ellers synes er godt nok og støjer det og er det godt nok til hurtige bevægelser? osv :)