Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#229842
Hej

Har lige modtaget mit nye fjernsyn, når baggrundsbelysning er skruet op blinker det - sort (1 sek) - billede (1/2 sek) - sort (1 sek) osv.

Samsung vil sende nogen ud og nok skifte panelet, men jeg har ikke rigtigt lyst til at få et helt nyt fjernsyn repareret!

Hvad siger I?
Senest rettet af KBW 1. apr 2016, 12:52, rettet i alt 1 gang.
#229846
Du skriver du LIGE har modtaget det - så jeg går ud fra det er inden for de sidste 2-7 dage du har fået det.

Det ville jeg ikke finde mig i da du har fået et TV med fejl.

Jeg er tror at du mht. købeloven er ret godt stillet og kan forlange et nyt. Ring evt. til forbrugerombudsmanden og hør om du har ret til et nyt - du skal ikke skrive, der går ca. en måned før du så får svar.
#229995
Har du det tilfældigvis tilsluttet en receiver? En Onkyo, måske?

Jeg har selv lige fået en JS9505 på plads og oplevede samme problem, hurtigt blinkende skærm, skiftende mellem normalt billede og sort skærm.

Det underlige er at det virkede uden nogen problemer overhovedet en hel aften forinden.

Jeg mistænker det for at være noget HDMI-handshake eller lignende der kikser, så spørgsmålet er om det er mere et receiver-problem end et TV-problem?
#229999
bladerz skrev:Næ det var sq ikk så mange Samsung vi fik tilbage nå man tænker på hvor mange der blev solgt. Phillips derimod uha
Læste du det PeterD, meeeeeen du har jo nok fuldstændig ret Peter, tænker at selv om manden her har været ansat i Elgiganten og haft fingeren på pulsen, er han jo nok komplet inhabil, selvfølgelig er Samsung et dårligt sammensat produkt der går i stykker i hele tiden :D
#230000
Har lige fejl-fundet lidt mere og mener nu at kunne udelukke HDMI/receiver som et problem.

Som dig kan jeg få problemet til at forsvinde ved at skrue baggrundsbelysningen ned på 12.
Så snart man sætter den til højere end 12 begynder den at blinke.
Det er næsten helt sikkert noget strøm-halløj...

Glæder mig bestemt ikke til at skulle pakke hele lortet ned, skrue vægophæng af og håndtere fragt :s

EDIT: Har lige talt med (iøvrigt flinke) Samsung support som guidede mig igennem en factory reset som lader til at have løst problemet, ihvertfald indtil videre.
Jeg fik at vide at jeg skulle kontakte dem igen hvis problemet kom igen hvorefter de i al sandsynlighed ville sende en tekniker.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8