Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StoneColdO
#227703
Hej Alle,

Jeg står i den situation at skulle flytte til USA for en årrække.

Mit spørgsmål går i al enkelhed ud på om man kan tage TV, Receiver, PS4 mv med derover. Det er primært ift den anderledes strøm de har, om det er nok med en omformer, eller om det slet og ret ikke kan lade sig gøre.

Håber nogen kan kaste lidt lys.
Af PeterD
#227709
Enig i det første....men..hvis du VIL have et med og skal høre om det teknisk er muligt:

En adapter vil nok være en idé.

Bruger de ikke 220V Overtthere og vi 110V her?

Kan man ikke skifte fra PAL til NTSC i skærmen..?

Det er da fedt at skulle til USA i en årrække..Lucky You :)
Af Mfede
#227711
Vi bruger 230 volt i Europa og de bruger 110 volt.
Din PS4 burde du uden problemer kunne tage med, da dens strømforsyning kan klare begge dele. Kig evt. selv i manualen eller på din PS4.
Du skal kigge på alle de ting, du overvejer at tage med for at se hvad der står.
Hvis der står noget a la "110V ~ 240V, 50/60Hz" burde tingene virke både i Europa og USA.
Af StoneColdO
#227724
Takker.

Ift tv har jeg et rimelig standard 50" sony, det der blev anbefalet forrige år. Ikke noget fancy eller noget. Ca 6k i indkøbspris. Derudover et par ældre 32" til soveværelse og gæsteværelse.

Rent fragtmæssigt bør det ikke være det store problem, vi får en container sejlet derover, og så fylder de jo ikke noget særligt.

Men skulle jeg ikke tage dem med, ville jeg stå lidt i samme situation når vi skal hjem igen. Har man købt et godt derover - kan man tage det med hjem?

Rent strømmæssigt må det kunne løses, jeg tænker også mest pal / ntsc
#227736
Du vil ikke kunne se TV-kanaler "over there" med dit nuværende TV og ligeledes vil du ikke kunne tage et TV med hjem og se TV-kanaler herhjemme med et US-TV. Tunerne er ikke identiske. Men du skal sikre dig, at TV'et har en switchmode strømforsyning, som kan køre på både 110 V og 230 V og dertil skal du have en adapter fra EU-plug til US-plug, så du kan få den mokket i stikkontakten. Hvis de IKKE kan køre på begge forsyningsspændinger, så skal du ud i noget omformer-værk (ikke bare selve stikket, men en PSU, som kan levere 220 V fra en 110 V forsyning).