Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#222783
Hej alle sammen

Nu er det ved at være lidt tid siden både power og elgiganten havde tilbud på dette OLED tv til både 7999.- og 9999.-

Jeg er ret sikker på der er nogle brugere herinde, som har købt dette tv!
og nu vil jeg så gerne høre hvad i synes om det, efter at have haft det et stykke tid.

overvejer dette tv, næste gang det kommer på tilbud (power skal jo åbne flere butikker og Black friday er jo snart)
Jeg er pt ligeglad med 4K, det der ikke er særligt meget 4K materiale endnu, derfor gør det ikke noget at dette tv kun er FullHD

men har hørt, nogle snakke om det skulle hakke, men test på nettet nævner intet om det! hvordan er det og se fodbold på?
#222792
Der er delt lidt spredte erfaringer rundt omkring, som måske kan starte debatten. Her er et par links:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 2321077373
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 10&t=33292 (EA880, men samme skærm)

Så vidt jeg husker blev der også talt lidt om skærmen i kommentarerne til enten Tilbudsjagten eller købsanbefalingerne.
#222796
Tak Rasmus, har dog læst ( næsten ) alt hvad der er skrevet om denne model her på siden.

De fleste kommentar er lige når folk har købt det eller har set det i en butik

Jeg ønsker at høre, hvad folk synes om tvet, efter at have haft det et stykke tid.
Om de er meget irriteret over det med den hvide baggrund fx
#222798
Har nu haft det i 3 uger, købt fra Power da El-giganten havde åbning i Herlev.

Det første byttede jeg pga color cast på bved det mesaggrunden, den nye har stadig det problem, jeg tror de alle har det. Det kan ikke kalibreres væk.

Det generelle udtryk af fjernsynet er dog fabelagtigt, hvis man kan leve med de begynderfejl der er.

Mit nr 2 var ikke kalibreret ordentlig, Power sendte en mand ud til mig fik ordnet det. Power har været meget villige til at hjælpe.

Softwaren og SMART-tv virker rigtigt godt.

Eneste andet issue er, jeg ville gerne have lidt flere detaljer og mindre støj i skyggeområderne.

Forstår godt at LG skal have de skærme skudt af og komme videre. Som jeg forstår det, har LG OLED skærme der er produceret 2013-14 color cast, mens dem fra 2015 ikke har det.

Alle LG 55EA870V OLED skærmene er vist produceret 2013, så de skyder dem af i nogle få lande.

Jeg har dog købt det som en midlertidlig løsning inden jeg køber et større med HDR, 4K etc om et par år når prisen er kommet ned og teknologien lidt mere moden.

Håber det hjælper, ellers spørg!
Senest rettet af KBW 21. nov 2015, 12:10, rettet i alt 2 gange.
#222817
Har hørt om problemstillingen, men jeg har ikke set noget til det. Måske har jeg set et hop en enkelt gang som om den lige skulle indstille sig på noget bevægelse, men har kigget efter, også til F1.

Prøv at gå i en forretning og lån fjernkontrollen, du kan også color cast'en.

Indstilling - billede - ekspertbetjening - hvidbalance - Mønster (vælg indvendig) ------ så kommer et gråt billede på!
Senest rettet af KBW 18. nov 2015, 18:05, rettet i alt 1 gang.
#222826
Jeps, det udstyr som er omtalt andre steder samt det der CalMan5 software hvor licensen vist koster kr 10.000 årlig.

Han brugte 3 timer, men det var nok også en del mere en den sædvanlige kalibrering. Jeg fik indtrykket at de prøver at udvikle deres metoder.
#222854
Her kommer min historie med TV'et som også var købt i power til deres åbning i Odense.

Det første TV afleverede jeg pænt tilbage da jeg så meget lyserøde "tint" ude i siden og ned i midten var der en grøstik jeg heller ikke kunne leve med. Alt i alt var det mere en regnbue på lyse baggrunde end noget andet, og dette eksemplar var "power" kalibreret inden jeg fik det. Det næste jeg fik havde det i en lidt mindre grad men stadig alt alt for slemt til at jeg ville kunne leve med det.

Da den 3. skærm jeg kom hjem med, så OGSÅ havde dette problem blot i den værste grad af alle 3 skærme, var jeg tæt på at eksplodere :/ De var heldigvis super super flinke ude i Power og det er jo egentlig ikke dem der har været problemet men derimod LG der har klokket i det.

Efter noget snak frem og tilbage med varehus chefen derude fik jeg sindssygt godt tilbud på LG's buede 4k OLED fra 2015 (EG960V) jeg simpelthen ikke kunne afslå (større prismæssig rabat end 870v havde med køtilbuddet), samt et ophæng og så tilbød de at køre mig hjem med TV'et også :). Jeg kan nu sige at jeg er ovenud tilfreds også selvom jeg skulle slippe mange flere penge for deres topmodel.

I min optik er 870v ikke et godt TV hvis man går op i billedkvalitet simpelthen fordi at har man først lagt mærke til ujævnhederne i farverne hen over skærmen så dukker det op på alt lyst materiale, så tydeligt er det, og det jeg har fundet frem til er at de alle sammen har det i en eller anden grad, men at det kan variere ang. hvilken fabrik den er samlet på (dem i DK er samlet i Polen stod der på kasserne).
Ydermere skal man være opmærksom på at menuerne til kalibrering er helt hen i vejret på 870v. CMS menuen virker slet ikke ordentligt og 20 punkts IRE kalibreringen er et helvede. Når man går ind i menuen skruer den kunstigt op for lyset hvilket ødelægger ens kalibrering og når man så indstiller RGB på de forskellige IRE niveauer så skruer den op for et andet IRE niveau (de er simpelthen forskudt i værdierne). Dette kan dog undgås ved at skrue kontrasten helt op på 100 og lysstyrke til 50+ men så skal man alligevel hen og efterkalibrere når man skruer ned for lysstyrken og kontrasten igen og der skal man "gætte" hvilket IRE niveau passer til den måling man laver så man ikke skruer på den forkerte.

Deres 2015 top model er derimod "næsten" perfekt i min optik (skal jeg jo også sige når jeg har været igennerm så mange tv :P). Der er ingen ujævnheder i farverne, menuerne virker meget bedre og billedkvaliteten på dette panel i 4K OLED er det bedste jeg nogensinde har set. Da jeg satte Avatar på var kæben nede på gulvet under hele filmen. 3D kvaliteten er også den bedste jeg har set på et tv til dato.

Jeg har dog også fuld forståelse for at det er et MEGET dyrere TV og havde jeg ikke fået den gode service og det gode tilbud i Power havde jeg heller aldrig købt det.

Håber min "Wall of text" kunne bruges til lidt :)
#222866
Tak for jeres input

Har taget mit valgt, jeg køber et LCD/LED tv, de først OLED har stadig for mange børnesygdomme :( ØV

jeg vil gerne have et fladt nyere OLED, men så hedder det 37.999,- og det er LANGT over hvad jeg vil give, bare for at se TV/film!! ( de 9.999 havde være okay)
så jeg køber igen et LCD/LED og venter med OLED til priserne er kommer ned og de er blevet bedre.

Efter Powers åbningssalg havde de også demo/returvare til salg i butikken, og der var faktisk mange OLED tv!
undrer mig over så man leverede dem tilbage, men det er jo så åbenlyst nu!
#222883
Jeg kender ikke ovennævnte model, men købte i sommeren 2014 et 55LB730 (1080 LED med webOS 1)

Jeg er rigtigt tilfreds med billedkvaliteten, men SmartTV er langsomt, programguiden er en evighed om at komme frem.

Hvis det tænder på HDMI1, og jeg skynder mig at gå over på TV, får jeg at vide at SmartTV ikke er klart endnu.

Det har igennem 1 år været plaget af ekstrem langsomme menuer og apps (også HDMI og TV) der faldt ned og genstartede pga. hukommelsesmangel: http://www.lgwebos.com/topic/1717-lg-we ... #entry5065

Det blev dog løst for en måned side, og det er opgraderet til webos 1.5 (som ligner 2.0). Det er lidt hurtigere end det gamle, men programguiden er stadig for langsom (på ungernes TV uden smarttv (Samsung og Prosonic) springer programguiden øjeblikkeligt op?!?

Så jeg tror det bedste TV i dag er et IKKE smartTV med AppleTV.
#222884
Utrolig. Mener du LG med sidste bemærkning? Mit Samjung UE55JS9005 kører ekstremt hurtigt på alle områder, men det skyldes jo at Samsung har sat en stor processor i. Og jeg tror faktisk, at det er hagen ved de fleste mærker, der er langsomme: fabrikanten har været lidt for nærig i forhold til det, man gerne ville sælge.