Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af monsterslam
#220694
Kan se elmutanten har ovennævnte tv på bud i denne weekend til 9999,-

Er det et godt tilbud? Jeg kan ikke rigtig finde priser på det andre steder. Det må jo være skridtet op fra js7005, som cirka har samme pris pt.

Go' weekend
Af SamsungFan
#220697
Det tror jeg. JS8005 er flad version of 8 serie SUHD tv , med 10 bit color panel , nano crystal.

JU7005 prisen er 8999 hos elgiganten fra naeste uge..


JS8005 er 19999 hos komplett og 149999 hos HiFi klubben. Tjek på pricerunner

God weekend
Af kongevand
#220702
Jeg kigger pt. også på JS8005.

Hvad er forskellen på JS8005 og JU7005, har prøvet at lave en sammenligning på flere sider, men de viser ikke kategorierne hvor der er forskel på de to skærme.

Derudover, tror i man kan forvente et bedre tilbud til black friday? :)
Af PeterD
#220711
Lige for en sikkerheds skyld:

SUHD giver ikke i sig selv et bedre billede end en normal Full HD skærm, men det lyder flot.

Bla. Cnet.com skriver:

"Despite the nanocrystal-powered color and HDR compatibility inherent in Samsung's SUHD name, the JS8500 doesn't offer appreciably better image quality than many less expensive TVs. It has lighter black levels than some top competitors, an issue exacerbated by HDR content that requires maximum light output.

"The bottom line: The Samsung UNJS8500 SUHD TV has a very good picture for an edge-lit LED LCD, but not good enough to justify the price."

"Samsung has spent a lot of money promoting its new "SUHD" TVs as different, better and, above all, worth the higher price compared to regular old UHD (aka 4K) TVs.The JS8500 is the company's least expensive SUHD TV (Som er et LCD)..

"Bit Colour". " Nano Crystal". "Super Duper Sharp"..Reklame. Reklame. Reklame.

Hmm. Ju7005 kunne være en mulighed måske men her siger nogle test:

"Billedet har nogle uønskede elementer i form af lyse pletter på mørk baggrund, som reducerer den totale kontrast. Et kedeligt kvalitetsproblem, som vi havde håbet at slippe for i denne prisklasse."

http://www.lydogbillede.dk/test/tv/samsung-ue65ju7005/

Egentlig fuldstændig ligeglad med hvad der købes bare I får den bedste kvalitet for prisen.

http://m.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_2000000=41142194
Af Nauticay
#220737
js8505 er blevet kåret til årets TV, i Lydogbilde magasinet i Norge. Det er godt nok den buende variant og en anden farve på rammen, men resten er det samme.
Tenker man Ju7005, kan man også vurdere ju6875, som har bedre spec, end Ju7005.

Man kan også købe en budget TV fra panasonic hvis man vil det.
Af PeterD
#220738
Jeg forholder mig kun til det der står i tests, så om skærmen er lavet på Nordpolen er underordnet.

Jo flere links eller citater der dokumenterer skærmenes formåen, jo bedre. Også overfor trådstarter.

Bare det ikke er copy paste fra en PR afdeling

Nej. Har hverken andele i Sony, Philips, LG, Panasonic eller Samsung
Af monsterslam
#220752
Der står godt nok ikke meget om skærmen. Jeg fornemmer ikke at det er det helt store kup, så venter og ser hvad der sker til black friday eller januar udsalget. Den gamle pana x10y virker jo endnu :D
Af PeterD
#220762
Uhh...plasma <B

Men så ville et 55" CS620 til 7400 kr jo være en erstatning..Ikke glimrende erstatning for hvad ville det når du har med plasma at gøre..?
Af monsterslam
#220777
Jeg har godt nok også grint meget af mine venner efter jeg købte det i sin tid og de valgte at købe lcd tv med Full HD for det var jo i og åh så godt :D
Af monsterslam
#220796
Prisen er jo den samme som ju7005 og skulle dette ikke være mere fremtidssikret i form af HDR support?