Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219710
Hej I kloge mennesker,

Jeg har, for nylig, købt et 50" Panasonic CXC725. Forleden tilsluttede jeg min Onkyo TX-NR636, ved vidende at begge enheder understøtter ARC (Audio Return Channel).

Dette fungerer ved, at den HDMI-forbindelse som forbinder TV og Receiver, også kan sende lyd til receiveren, hvis man benytter den ARC-kompatible port i sit TV. Jeg var ude at købe et HDMI 1.4-kabel i går, og testede vidt og bredt...det virker ikke :(

Receiver og TV finder fint hinanden, og når jeg skruer op / ned på TV'et, så sender den det fint videre til min receiver, som så skruer op og ned. Der er bare ingen lyd :(

Er der nogen der har erfaring med dette?

På forhånd tak
#219721
Jeg fik det til at virke med optisk kabel, men jeg er ikke interesseret i at bruge optisk. Jeg skulle ikke lave de store ændringer i TV'ets indstillinger for at få det til at virke med optisk - den skal bare ikke stå til "Home Cinema" i sound settings - det er nemlig den du benytter for at bruge ARC. Der er fin forbindelse hos mig via ARC, men ingen lyd. Det kan selvfølgelig lige så vel være Receiveren der ikke er indstillet korrekt, men jeg er bare i tvivl om hvordan jeg så skal gøre det. RIHD(CEC) er aktivere på Receiveren, og den har også forbindelse til TV'et ..stadig ingen lyd :(
#219733
Jeg får heller ikke lyd når lydplanke er koblet til med ARC. Har selv en Philips HTL9100. Eller jeg har fått lyd to ganger, men den har forsvunnet når jeg har slått av og på tv og lydplanke. Volumet på lydplanken blir derimot justert når jeg bruker Panasonic remote, men altså, ingen lyd.

Sendte epost til kundesenteret, og de sa at man skulle skifte til MODE 1 i "HDMI auto-innstillinger". Da jeg fortalte at dette ikke fungerte sa de at de ikke kunne hjepe siden lydplanken ikke var en Panasonic, og dermed ikke klargjort for Viera-link. Meget dårlig synes jeg. Har brukt samme lydplanke på en Samsung 8005 via ARC uten problemer.
#219889
Der er følgende beskrivelse af ARC på Panasonic's support-side:

http://dan.faq.panasonic.com/app/answer ... SDQtdm0%3D

Jeg synes det virker useriøst, og usandsynligt, at et så nyt produkt ikke er i stand til at kommunikere med andet end andre Panasonic-produkter.

Jeg har tænkt mig at oprette en support-sag hos dem, og hvis de svarer noget brugbart, så skal jeg nok lægge det herind..
#219893
Jeg har fået følgende svar fra Panasonic:

Kære Jacob,

Tak for din email.

Jeg guider dig lige igennem, hvordan du får lyden tilbage og kan nyde dit TV, samt reciever.

1. Du trykker på Menu, og går ind under indstillinger.
2. Derefter vælger du HDPC-Indstilling, og trykker OK på den.
3. Den skulle gerne stå på Automatisk eller 2.2. Du vælger den, og ændrer den til 1.4

Hvis dette ikke virker så er det fordi den ikke hedder HDCP, men HDMI Auto-indstilling. Hvis dette er tilfældet, går du ind under den, og ændrer den fra 2 til 1.

Jeg håber dette har løser dit problem, og jeg ønsker dig en god onsdag.

Venlig Hilsen,
Anders
Kundeservice
Panasonic Danmark



Jeg håber at dette er løsningen - jeg giver en melding snarest om hvorvidt det virker eller ej :)