Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218311
Hej,

Jeg har for et par måneder siden købt et Samsung UE55HU7505. Både kæresten og jeg er vældig begejstrede for dette tv. Ud over dette, har jeg også købt en hard disk som skal bruges hvis der er programmer vi gerne vil optage. Hard disken er 1 TB Verbatim Store n Go (den er formateret og klar til optagelse)

Problemet er, at det ikke er muligt for os at optage fra de kanaler som ses via et Yousee kort, som er kanaler vi har ud over vores almindelige tv-pakke via antennekabel.
Det drejer sig om Eurosport, hvor der lige nu er VM i svømning som vi gerne vil optage. Men når jeg trykker REC eller planlægger en optagelse, får vi blot beskeden om at tv'et ikke gemmer optagelser under 10 sekunder. Dvs at den starter optagelsen, men stopper den igen inden for et sekund.

Jeg kan fint optage fra alle de kanaler vi får ind via antennekabel. Ekstrakanalerne (Eurosport, Discovery Channel mv) er via et Yousee kort i en kortlæser i tv'et.
Hvor går det galt her? Min far har et tilsvarende tv og Yousee kort (blot en ældre model tv), og han kan fint optage på sine ekstra kanaler.

Vi kan sagtens se programmer på de kanaler vi får ind via Yousee kortet.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Michael