Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kastan
#218177
HJÆLP!
Jeg har i søndags, 26/7. Købt et, som titlen så fint siger, Philips 55" PUS8809.
jeg super glad for det og synes også at billede kvaliteten er en opgradering fra min ellers fine panasonic plasma, g30 model.
Jeg fik dette Philips til en rigtig lækker pris i elgiganten men der er opstået lidt problemer efter at jeg har haft det hjemme og set tv/film på det. Jeg har brug for jer tv guruer her!!
Fordi!
allerede første aften hvor jeg satte det op med kalibrerede settings googlet fra nettet, hvilket hjalp meget fra out of the box settings, oplevede jeg nogle ting. Det kan godt være jeg lyder kræsen men bær over med mig her.
Jeg oplever problemer med:
1- clouding // blacklist bleeding. Jeg har læst på nettet at dette er en generel fejl på denne skærm, dog skriver dinside.no at det er de færreste der ser dette og at dem der ser det sagtens kan leve med det. Hvis min skærm har denne clouding/bleed på det "normale" niveau er det ikke denne skærm jeg skal have og vil levere den retur inden de 14 dages returret (mega fed service de har i elgiganten). Men vil meget gerne høre om der er nogen der har samme skærm og oplever samme fejl.
2. Fejl med at billede og lyd ikke altid følges super godt når man afspiller media via externe kilder her benytter jeg, ps4 og apple tv plus. Jeg vil meget meget gerne have hjælp.
En ekstra dowbside til mit tv køb er at min sonos playback ikke reagere på Philips lækre rcu da det ikke er IR så hvis man har input til dette må man gerne smide en besked.
Jeg er blevet rigtig meget i tvivl om det er et godt køb og er meget frustreret nu. Har snakket med en ven der foreslår lg's 55ub830 med iPs panel og indbygget hevc så jeg slipper for Philips box, hvad siger i om dette ? Så virker rcu fra lg også med sonos hvilket jo bare er bonus. Men ren billede kvalitets mæssigt on i synes om det // har plus og minus. Er virkelig i et dilemma og lidt et tidspres.
jeg bruger tv'et til at se almindeligt tv, film og spiller lidt ps4 i ny og næ. :)
Til sidst.
Hvis i har læst hele indlægget siger jeg TAk for jeres tid, hvis i svarer på det siger jeg tusind tak for jeres tid og input.
Af lennon
#218178
Du vil jo have/risikere clouding og bleeding - på et eller andet niveau - på et hvilket som helst LCD .
Af kastan
#218221
Hej Thomas.
Tusind tak for dine links. De har hjulpet mig rigtig meget! Synes ellers selv at jeg har været ret flittig til at undersøge forummet, men åbenbart ikke godt nok.
Jeg har besluttet at aflevere tv'et tilbage og vente med at købe et nyt.
Men jeg siger dig tusind tak for din tid og din indsats, det har været en stor hjælp!
Af kastan
#218222
Lennon, tak for dit input og din tid!
Jeg er selvfølgelig klar over at der vil være, som du selv nævner det, vil være et vist niveau af clouding når man køber LCD. Synes dog at det var en helt anden dimension end jeg havde forestillet mig, især fordi at man, nogle steder på nettet skriver, at det er noget de fleste ikke ser. Jeg er ikke i tvivl om at min skærm har en større clouding//bleed end de andre, samme model tv, jeg har sammenlignet med. Dog er jeg, efter at havde læst de links Thomas gav mig, afklaret med at jeg ikke selv vil stå i samme situation som rigtig mange Philips brugere med samme tv, står i i dag og ikke har samme mu,igen som mig, nemlig pengene retur. Jeg kender mit held med elektronik og har en dårlig mavefornemmelse efter de links, så takker mange gange for dit input og tid :)