Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JokoDK
#204976
Hej alle.

Jeg har for nyligt erhvervet mig en Sony 55w828B som jeg egentlig er okay tilfreds med. Men her de sidste dage er jeg begyndt at ligge en smule mærke til nogle vandrette streger som kan forekomme når jeg ser tv. Det sker vidst mest i mørke scener hvor der ikke er for mange forskellige farver. Jeg har taget et billede på blå baggrund hvor man godt kan se det en smule, men ikke super godt. Det ligner nærmest nogle lyse bokse som er i billedet.
Jeg vil sige at 90-95 % af tiden ser jeg det ikke, men det forstyrrer resten af tiden.

ER DETTE NORMALT, eller er der noget galt med mit TV? Så helst jeg var foruden det.

Hilsen Joko
Vedhæftede filer
Jeg har markeret med rød de lyse "bokse" som ses i billedet. Løft hovedet op og ned for bedre at se dem.
Jeg har markeret med rød de lyse "bokse" som ses i billedet. Løft hovedet op og ned for bedre at se dem.
20140903_231434 (1) - redigeret.jpg (448.63 KiB) Vist 1923 gange
#204977
Er vist meget normalt og jeg tror ikke der er noget galt med dit tv :)

Det du forsøger at beskrive er vist det vi andre forstår ved clouding, at bagbelysningen skinner igennem især ved mørke skærmflader - findes stort set på alle LED skærme i dag også de dyreste - er noget man bare skal lade som om ikke eksisterer og så nyde at resten af tv'et fungerer som det skal - lidt synd at lade et par lyspletter ødelægge hele oplevelsen og helhedsindtrykket :) Er for en teenager, som at lade en enkelt bums ødelægge hele festen, hvis du forstår O_O Bare skynd dig at nyde alle de gode udsendelser istedet og glem alt om små drilske lyspletter :)
Af waleedijaz
#204983
Du kan slukke for det blå lys hvis du vil. Menu-system-generelt-lyseffekt.
Af golfer6
#268076
Har det samme på mit tv. Og en kammerat har det på set nye Sony A1 65" tv og havde det også på sit gamle Samsung Tv. Ved vores tv er det særligt ved lyse billeder at der er 2-3 brede lidt lysere striber på tværs af skærmen. Kan man gøre noget?