Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oplever du støj på dit B850/B855 ?

Af nickz
#83716
Jeg vil gerne tilslutte mig skaren af folk, der er meget generet af summen. Denne skærm er superfed og billedet er virkelig i top. Men må til min store ærgrelse returnere den. Hvis jeg ser noget tv, hvor der kun er snak, så er summen der straks. Hvis det er tv med aktion, bliver det overdøvet.
Da det er en europæisk model, skal den på værksted og repareres og jeg har ingen udsigter til hvor lang tid det tager, så jeg tør ikke tage risikoen.

Håber på det er løst i næste generation.
Af jbplum
#83721
Jeg fik leveret et 50B850 fra Cinemagic i lørdags, og der er en summen, men eftersomt jeg ikke har haft plasma før, er jeg i tvivl, om det bare er "normal" plasmastøj, idet det ikke er voldsomt.

For både min kæreste og jeg gælder, at vi ikke er generet af støj ved normalt tv-brug med volumen på 5-6 stykker. Muter man fjernsynet kan man dog godt fornemme en summen, som dog først bliver særligt udtalt når man slukker for fjernsynet (og derved kan "høre" rummet uden fjernsyn).

I går forsøgte vi at se en film streamet fra computeren via DLNA, og her var det som om, at den omtalte summen blev markant værre. Min kæreste nævnte det lige med det samme og var relativt generet af det. Jeg bed mindre mærke i det.

Jeg synes også, som andre på dette site, at det er som om, der er lidt mere summen, når man ser mørke billeder.

Jeg har svært ved at vurdere, om mit fjernsyn støjer mere end det burde, og det er også svært at vurdere, om det meste af dette problem består i forskelligheder i hørelsen/opfattelsen hos forskellige folk og en overfokusering på "problemet" fra os, der kender til det mulige problem.

Er det eventuelt nogen, som har et støjende eksemplar stående, der bor i København (Ø), og som vil lade mig komme forbi og testlytte? Så kan jeg bedre vurdere, om mit eget larmer for meget, og om problemet skyldes ovenstående eller er reelt.

jbplum
Brugeravatar
Af CrazyA
#83723
Hej jbplum

Spørgsmålet er vel ikke, om dit larmer i forhold til andres. Hvis du ikke finder lyden generende, så er det vel bare at være glad for dit nye tv :-)

Jeg tror desværre som du selv er inde på, at vi brugere af dette pragtfulde forum er blevet lidt for fokuseret på problemet nu, og derfor "hører" vi spøgelser alle vegne.

Jeg har også selv anskaffet mig 855, og ja, det brummer da lidt fra strømforsyningen. Men det er stort set kun noget jeg hører, hvis jeg ligger øret helt til skærmen. Om det så er mere eller mindre end andres, det ved jeg ikke, men er indtil videre også ligeglad, da det ikke generer hverken mig eller min familie.
Havde før en Panasonic 37PX80, og der kunne man virkeligt snakke om brummen. Dette forekom ligeså snart der var lyse farver på skærmen, så det at se alpin sport var total umuligt. Med mindre man ville løbe risiko´n at komme til at lide af tinitus ;-) Det var så markant, at jeg kunne høre det 7m fra skærmen.

Så endnu engang, er du og din familie ikke generet af det. Så er det vel bare at være glad for dit fede TV, og ellers lade være med at høre spøgelser :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#83729
Som en kommentar, så brummer mit LX5090 også hørbart i 3 m afstand - ved normal lydstyrke. Det er ikke unormalt i sig selv, så en svag brummen må man nok finde sig i.
Af bleze
#83743
yakken, enten hører du dårligt eller også har du ikke oplevet summen fra en B855 ;)

Dette er mit 6 plasma TV og selv større TV (60") har ikke kunne høres fra sofaen 3 meter væk - ja faktisk skulle man have hovedet om på bagsiden af TV'ene for at kunne høre en summen. B855 kan høres helt uden for stuen! Det er virkeligt sindsygt at Samsung seriøst mener at det er orden at sende sådan noget bras på markedet og så efterfølgende nægter at gøre noget ved det! Så venligst ikke bagatelisér vores problem.

Jeg er enig i at en meget svag konstant summen ville være ok/acceptérbar men det er bare ikke det der er tale om ved B855
Af xcardman
#83746
har hørt at pz80 g10 og en v10 samt flere pioneer og har selv et.

men ingen af larmede som samsung 855. Kender en som har købt en 850 model og var også bange for den larm.
men den siger stort set ingen ting og vil betegne det som helt almindelig buzz. Som er fuldt ud accepteret
Af ONK
#83751
Har også købt et Samsung 855 med højlydt summen. I forbindelse med købet er dette omtalt, og butikken siger at opdatering af tv'et kan løse problemet. Og at jeg blot skal kontakte Samsungs Prestige service så sender de en tekniker som løser problemet.

Ved telefonisk kontakt med Samsung support siger de at den opdatering kan jeg da selv klare, blot downloade firmware til computeren, overføre det til USB nøgle og sætte den i tv'et.

Dette er gjort uden at jeg synes det gav nogen nævneværdig forskel.

Har skrevet til Samsung, der skriver tilbage at jeg skal fejlmelde og så sender de en tekniker ud.

Nu er det så fejlmeldt og så må tiden jo vise om problemet kan løses helt eller delvist.
Af nonosusno
#83779
Jeg har et 855 produceret i nov 2009 det summer også, men slet ikk så meget som den samsung 52" lcd jeg havde før. Så jeg syntes ikke det er så slemt. Det kan da godt høres hvis man sidder og lægger mærke til det, men ikke noget der direkte generer. Man hører det mest når billedet skifter fra sort til hvidt.
Har lige opdateret det med firmware fra 23nov, det der lå i den var fra august. Lidt underligt når tv'et er produceret i nov. Men det ændrede ikke på brummelyden.
Af martinpagh
#83785
Har fået mit PS50B855 i dag - købte det på trods af advarsler om summen - jeg må sige, at der er en summen, men den er til at holde ud. Dog kan jeg konstatere, at støjen synes forskellig, alt efter om jeg bruger HDMI-indgangen, eller om jeg spiller video fra en USB-stick eller harddisk; det sidste larmer klart mere. Har ikke prøvet andre signalkilder.

Som sagt er det til at holde ud - min kone havde ikke lagt mærke til det, før jeg kommenterede det.

Til gengæld blev jeg godt irriteret over den firmware. Godt alle andre Mac-brugere har den samme mulighed som mig, nemlig at logge på en kundes Windows-server via Remote Desktop og pakke filerne ud der, for derefter at kopiere dem tilbage på min USB-stick. Nogen burde lære Samsung at gemme deres filer i en zip-fil istedet for en exe ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#83807
Bleze: det var ikke et forsøg på at nedtone problemerne med B850/855. Jeg vil blot orientere om, at man ikke kan antage at der INGEN støj vil komme fra et plasma-TV.
Af RAR6
#83827
Jeg har nu fået mit andet PS50B855 hjem - den første summede meget men fik det byttet hos Expert uden problemer.
Jeg lyttede til nr. 2 på Experts lager - og der var kun en svag summen - super ! - MEN efter at det havde stået tændt et par minuutter derhjemme så summede det desværre snart lige så meget som nr.1 så nu får jeg en tekniker til at se på det (Prestige Service).

Begge har været fra nov 2009 og købt midt dec.

Teknikeren har dog på forhånd sagt at der nok ikke er så meget at gøre når det er en model fra nov og at samsung accepterer støj på op til 30dB uden de mener fjernsynet fejler noget - det er ret meget !:(

Skærmbilledet er det bedste jeg har set men hvis ikke den summen bliver mindre vælger jeg et andet tv - det kan ikke passe at man næsten blivet lettet over roen når man slukker sit tv - det skulle jo gerne være en fornøjelse at stirre/lytte?! på flimmerkassen.....
Af Caspero
#83829
jbplum skrev: Er det eventuelt nogen, som har et støjende eksemplar stående, der bor i København (Ø), og som vil lade mig komme forbi og testlytte? Så kan jeg bedre vurdere, om mit eget larmer for meget, og om problemet skyldes ovenstående eller er reelt.

jbplum
Her lidt input til debatten:

Jeg har fået en B850 hjem fra Dustin Home og var spændt på at høre støjniveauet. Jeg havde fult debatten her på siden, så var selvfølgelig ganske farvet, da jeg satte strøm til dyret. Jeg må indrømme at jeg synes larmen er generende, men overvejer alligevel at beholde tv'et. Min returret gælder til 12. januar, så jeg har hele julen til at teste i.

Du/ I er velkommen til at komme at lytte med på Østerbro, hvor jeg bor.

Jeg har på min skærm lagt mærke til at støjens udsving er linket op til farve (lys/mørk) samt frekvens. Hvis støjen blot var mere konstant ville man ikke lægge mærke til det. Jeg har ikke haft plasme før, så jeg ved ikke hvad "det normalt forventlige" plasma-niveau er. Afhængig af den udsendelse jeg ser skal jeg nogle gange op på 20 db i lydstyrke for at overdøve brummelyden.

Men ellers - jo en skøn skærm trods brummeri ...
Af jenssmed
#83830
har et 855, der kommer ingen støj overhovedet :p
så rigtig dejlig jul
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7