Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oplever du støj på dit B850/B855 ?

Af Bob
#85393
Uha ja, 3 gange...

Jf. koebeloven har jeg ret til at faa et nyt eller penge tilbage.

Det ser ud til du har ret med opdateringen. Den stod til 45 min. Nu er den off. Tak.
Af RAR6
#85397
Bob skrev:Mit ps50b850 brummer og der er en blæser man tydeligt kan høre ramme noget med vingerne når man tænder TVet.

Og så tænder og slukker det af sig selv en gang imellem. Der er ingen lyd, men en helt sort skærm.

Andre der har oplevet det?

Det er under 6 mdr. Hvis jeg vil have det byttet, er det så forhandleren, eller samsung service der skal tage imod det? Ingen af dem vil selvfølgelig tage ansvaret. !:(
Hvis du har købt en B850 er det ikke en dansk model og så er der ikke Samsung Prestige Service på.
Da det er et parallelimporteret TV vil Samsung Danmark ikke hjælpe dig - hvilket vist er meget normalt for alle parallelimporterede produkter.
Det er netop derfor B850 er billigere end B855 - ellers er det jo i princippet det samme TV.

Det er derfor din forhandler der skal hjælpe dig med mindre du har tegnet en anden forsikring ??

Blæserproblemet kan teknikeren vel løse ??

Brummen/summen er netop det problem mange klager over men Samsung accepterer helt op til 30 dB før de mener det fejler noget :s
Jeg opfatter Samsungs tilbagemeldinger som om de har opgivet at løse støjproblemet
- så enten er du heldig og har et TV der ikke støjer (lucky bastards ;) )
- ellers er det bare bad luck! (og ifølge aftemningen herinde er det så 83% af alle med et B850/855 der er "uheldige")

Få dit fjernsyn byttet 5 gange så burde du rent statistisk være heldig og få et der ikke brummer :p
Af RAR6
#85453
Rasmus Larsen skrev:Er der nogen der har forsøgt sig med en ferritkerne omkring strømkablet? Sådanne har Panasonic og Pioneer trods alt på deres plasma-Tv.

Kan ses f.eks. her: http://www.nb1.dk/birkevang-forum/Minim ... tkerne.gif

[img]http://www.nb1.dk/birkevang-forum/Minim ... tkerne.gif[/img]
Der fulgte nogle kerner med fra Emicore til mit B855 men jeg synes ikke jeg kan registrere nogen forskel om jeg har dem monteret eller ej....
Af lmfigo10
#85494
Hej alle

Her kommer mit besyv.

Jeg har købt en Samsung 855 i Expert. Jeg har fået den byttet, da den summer meget kraftigt. Desværre blev den byttet til en ny, der også summer. Jeg har kontaktet Samsung prestige service og har fået rigtig god betjening af en Gunilla Larsson. Efterfølgende er jeg blevet ringet op af info care som fortalte, at de havde fået nye komponenter hjem, som skulle afprøves i denne uge. Samtidig fortalte de også, at hvis jeg var utilfreds kunne jeg få lavet en RMA og få mine penge tilbage. Infocare ville vende tilbage til mig, når de har afprøvet de nye komponenter.

Mange hilsner fra Simon Jakobsen
Af kasperand
#85513
lmfigo10 skrev:Hej alle

Her kommer mit besyv.

Jeg har købt en Samsung 855 i Expert. Jeg har fået den byttet, da den summer meget kraftigt. Desværre blev den byttet til en ny, der også summer. Jeg har kontaktet Samsung prestige service og har fået rigtig god betjening af en Gunilla Larsson. Efterfølgende er jeg blevet ringet op af info care som fortalte, at de havde fået nye komponenter hjem, som skulle afprøves i denne uge. Samtidig fortalte de også, at hvis jeg var utilfreds kunne jeg få lavet en RMA og få mine penge tilbage. Infocare ville vende tilbage til mig, når de har afprøvet de nye komponenter.

Mange hilsner fra Simon Jakobsen
Du må meget gerne vende tilbage hvis du hør mere om de "nye" komponenter :)
Af RAR6
#85518
lmfigo10 skrev:Hej alle

Her kommer mit besyv.

Jeg har købt en Samsung 855 i Expert. Jeg har fået den byttet, da den summer meget kraftigt. Desværre blev den byttet til en ny, der også summer. Jeg har kontaktet Samsung prestige service og har fået rigtig god betjening af en Gunilla Larsson. Efterfølgende er jeg blevet ringet op af info care som fortalte, at de havde fået nye komponenter hjem, som skulle afprøves i denne uge. Samtidig fortalte de også, at hvis jeg var utilfreds kunne jeg få lavet en RMA og få mine penge tilbage. Infocare ville vende tilbage til mig, når de har afprøvet de nye komponenter.

Mange hilsner fra Simon Jakobsen
Hvornår er dit tv produceret og hvornår har du fået den tilbagemelding?

Vi er vist mange der virkelig håber de kan løse det summeproblem ;)
Af FLarsen
#85845
lmfigo10 skrev:Hej alle
Jeg har købt en Samsung 855 i Expert. Jeg har fået den byttet, da den summer meget kraftigt. Desværre blev den byttet til en ny, der også summer.
50 eller 58 tommer ?
Af lmfigo10
#85999
Her kommer så andet akt af sagaen om 855 fra samsung, 50 tommer udgaven. Expert har været forbi med 3. udgave af denne skærm og til min store glæde er jeg nu nede på, at jeg skal slå mute til og være indenfor 1,5 meter fra skærmen for at høre summen. Min sag står stadig hos infocare og jeg vender selvfølgelig tilbage, når jeg har nyt fra dem.

Mit spørgsmål er så, hvorvidt jeg skal stille mig tilfreds med den nye skærm? Eller skal jeg aflevere den tilbage og vente på 2010 modellen eller venter jeg mig så ihjel?

Mange hilsner Simon Jakobsen
Af kskruger
#86013
lmfigo10 skrev:Her kommer så andet akt af sagaen om 855 fra samsung, 50 tommer udgaven. Expert har været forbi med 3. udgave af denne skærm og til min store glæde er jeg nu nede på, at jeg skal slå mute til og være indenfor 1,5 meter fra skærmen for at høre summen. Min sag står stadig hos infocare og jeg vender selvfølgelig tilbage, når jeg har nyt fra dem.

Mit spørgsmål er så, hvorvidt jeg skal stille mig tilfreds med den nye skærm? Eller skal jeg aflevere den tilbage og vente på 2010 modellen eller venter jeg mig så ihjel?

Mange hilsner Simon Jakobsen
Jeg tror ikke du kommer meget tættere på - og få en støjfri 855 skærm, end den du nu har fået. Hvis det stadige er for meget, så kan en 2010 model måske være en løsning, selvom den nok bliver noget dyrere.
Af ll-Alex-ll
#86160
Jeg er i dag blevet kontaktet af Samsung Prestige Service ang. støj fra tv'et.

Samsung i Sverige mener at have fundet en løsning på dette problem i form af en dæmper til tv'et, hvordan og hvorledes den er sat sammen kunne han ikke give mig yderlige information om, da det var så nyt.

De vil så i (sidste uge) afprøve disse komponenter for at finde ud af om det har den ønskede effekt og kan bringe lydniveauet langt nok ned.

Problemet lige nu er så blot, at ham der skal montere denne lyddæmper er blevet syg! Så er vi heldige får de afprøvet det i denne uge ellers kan det nemt gå hen og blive først en gang i næste uge.

Derfor er jeg blevet sat på "hold" indtil de finder ud af om det virkelig virker.

I så fald det virker, vil de komme ud og lave mit tv. Og så var det op til mig selv at vurdere om jeg var tilfreds med det. Ellers ville jeg få en ombytning eller penge retur.
Af Jeden
#86164
ll-Alex-ll skrev:I så fald det virker, vil de komme ud og lave mit tv. Og så var det op til mig selv at vurdere om jeg var tilfreds med det. Ellers ville jeg få en ombytning eller penge retur.
Er meget spændt på at høre resultatet!!! Men mhp. ombytning.... Det var også hvad jeg fik at vide, men den hænger stadig i luften. Så sent som imellem Jul / Nytår var der en fra prestige service der sagde at det var 100 % at jeg ville få en løsning der hed ombytning eller pengene tilbage. Jeg har stadig ikke hørt noget. Min sag har nu stået på i latterlig lang tid (ca. 2 måneder) Jeg er nu på nippet til at give op, for jeg orker sgu ikke mere!!!
Af nonosusno
#86166
Jeg har lige haft teknikerbesøg idag.
mit 855 er produceret i nov 2009, så her var y-boarded allerede den nye model og gummi dutter mont. Det eneste han kunne gøre vare en opdatering. Syntes dog ikke det har hjulpet overhovedet, men han nævnte dog også at enkelte havde klaget over det var blevet endnu værre efter den opdatering.

det er lidt ærgeligt når man ellers er rigtig glad for tv'et. lad os håbe der kommer nogle bedre komponenter inden så længe.

forresten ifg. teknikeren er der ingen grund til at få det byttet til et nyt, de har alle sammen fejlen. så skal man vælge en helt anden model.
Af kskruger
#86169
nonosusno skrev:Jeg har lige haft teknikerbesøg idag.
mit 855 er produceret i nov 2009, så her var y-boarded allerede den nye model og gummi dutter mont. Det eneste han kunne gøre vare en opdatering. Syntes dog ikke det har hjulpet overhovedet, men han nævnte dog også at enkelte havde klaget over det var blevet endnu værre efter den opdatering.

det er lidt ærgeligt når man ellers er rigtig glad for tv'et. lad os håbe der kommer nogle bedre komponenter inden så længe.

forresten ifg. teknikeren er der ingen grund til at få det byttet til et nyt, de har alle sammen fejlen. så skal man vælge en helt anden model.
Det er rigtigt, at næsten alle 855/850 har støj problemet, men der er ret stor forskel på hvor slem det er. Derfor kan det godt betale sig, at få det byttet til en der støjer mindre. Det hjælper jo åbenbart ikke, at få en teknikker ud.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7