Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oplever du støj på dit B850/B855 ?

Af RAR6
#84395
Så fik jeg tekniker på besøg i dag - MEN min model var så ny (nov 09) at der er taget højde for de kendte "triks" med dubber/isolering mv. så der blev ikke skiftet noget på fjernsynet men fik installeret en speciel opdatering via usb som skulle ændre på frekvensen i fjernsynet og det skulle give ca 2 dB ::l - ok det har da hjulpet lidt....

Ifølge teknikeren ligger min nu i den "lave ende" med hensyn til støj så der er ikke mere at gøre.
Nu må jeg så vurdere om jeg kan leve med det eller det skal byttes til en helt anden model O-O

Er meget i tivl - super fed skærm men det er altså irriterende med den støj selvom den er blevet lidt lavere
Min brors pana v10 siger intet i forhold til så det er jo ikke alle plasma der larmer på den måde - men er ikke så vild med designet på pana så hmmm
Af Qato
#84470
Jeg har nu besluttet mig for at tage "chancen" og bestille en 855'er - lidt som sidste udvej, da en V10'er ikke længere kan bestilles hos Panasonic og som jeg ser det findes der desværre ingen nye tv i den klasse.

Så nu håber jeg bare at være "heldig" og få en uden støj og at jeg bliver glad for den.
Af Nairb
#84667
Jeg må desværre konstatere at mit 58" også støjer, som så mange andre har beskrevet.

Har haft tekniker på besøg og har fået byttet fjernsynet uden det har haft nogen effekt på støjen.

Min anke går mere på Samsung prestige servicen, for jeg kontaktede dem endnu engang efter jeg havde fået byttet tv'et, og fik af vide at de nu havde en løsning iflg. en tekniker, men de kan ikke finde en tid inden jeg skal på ferie.

Kommer tilbage efter 2 ugers ferie, og ringer dem op igen, få at finde en tid til teknikerbesøg. Men nu har situationen ændret sig, så der er ingen løsning og iøvrigt har de aldrig udtalt sig om at der skulle være en løsning (læst mellem linierne at skulle der overhovedet være et problem?).

De vil gerne sende en tekniker, men nu skal man ligepludselig selv betale, hvis der ikke er noget problem med tv'et. Jeg forklarer at det kan jeg kun tyde som om at de har haft for mange klager og nu lukker for servicen, for det må jo være dyrt med alle de ombytninger og tekniker besøg. Det er de selvfølgelig ikke enige i, men sjovt nok fortæller han mig, at det er deres chef, der har bedt dem om at alle henvendelser på B850/B855, ikke kan få tekniker besøg uden at det er intieret af kunden = mulighed for fakturering.

Det vill ejge ikke finde mig i, men måtte ikke få lov til at snakke med kundeservicechefen. Så prøvede jeg at ringe til deres hovedkontor i DK, men kunne få fat på markertingschefen. Forklarede ham min utilfredshed med mit tv, hvilket han nok skulle kigge på og lovede mig at jeg ville blive ringet op. Har aldrig hørt noget fra dem siden og har opgivet.

Blev lidt inspireret af dette indlæg, så jeg har stemt og håber at der er mange som vil kigge forbi og stemme. Hvis det ikke giver noget, kunne man måske overveje andre tiltag ?
Af kskruger
#84689
Det lyder åbenbart til, at moderselskabet Samsung har opgivet at finde en løsning på støj problemet i deres 2009 model. Dermed kommer danske prestige servicen ufrivilligt i klemme, med at kunne hjælpe deres kunder.
Dermed er der vel ingen grund, til at kontakte dem mere. Istedet, så lav hellere en klar aftale med ens forhandler om, at kunne bytte tv'et hvis det støjer, det er jo stadige muligt, at få modeller, som ikke støjer ret meget.

Desværre er det kun negative ting folk beretter om 850/855, men jeg er en af af de heldige, som har et næsten støjfrit tv. Og jeg er super super glad for det, ville absolut ikke bytte dette med noget andet tv på det danske markede, hellere ikke et Pioneer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84691
kskruger skrev:Desværre er det kun negative ting folk beretter om 850/855, men jeg er en af af de heldige, som har et næsten støjfrit tv. Og jeg er super super glad for det, ville absolut ikke bytte dette med noget andet tv på det danske markede, hellere ikke et Pioneer.
Ja, der findes modeller som er stort set støjfrie. Jeg har lyttet til flere modeller hos bekendte, som ikke er uheldige med støjgenerne. Problemet synes dog meget spredt.

Det er sjovt, hvordan nogle modeller kan være stort set støjfrie. Hvad skyldes det? En lidt mere stabil strømforsyning eller hvordan? Alt andet lige burde man jo mene Samsung kunne udskifte denne til en anden, når den nu øjensynlig virker i visse eksemplarer af B850/B855.
Af bleze
#84700
Det er iflg denne afstemning kun 84% af skærmene der støjer. Det er jo ikke særligt mange!?!?!? Jeg ved godt at afstemningerne nok ikke er et bredt udsnit da mange nok kun kommer forbi netop fordi de oplever et problem.

Rasmus måske du kunne bruge dine kontakte hos EB og BT til at få noget mere fokus på problemet?
Jeg synes Samsung er nogle total svin i denne sag og svin skal ikke slippe godt af sted med at være svin!
Af kasperand
#84712
bleze skrev:Det er iflg denne afstemning kun 84% af skærmene der støjer. Det er jo ikke særligt mange!?!?!? Jeg ved godt at afstemningerne nok ikke er et bredt udsnit da mange nok kun kommer forbi netop fordi de oplever et problem.

Rasmus måske du kunne bruge dine kontakte hos EB og BT til at få noget mere fokus på problemet?
Jeg synes Samsung er nogle total svin i denne sag og svin skal ikke slippe godt af sted med at være svin!
Det er sku da mange :o, men ja der er en del som kun kommer forbi pga. problemer med skærmen, det altid de negative oplevelser der bliver råbt højest om.
Af kskruger
#84713
bleze skrev: Jeg synes Samsung er nogle total svin i denne sag og svin skal ikke slippe godt af sted med at være svin!


:( ...ikke sjovt, at være en grisebasse i øjeblikket.
Af antistof
#85002
hej,, jeg nåede vist ikke at kunne svare på det

jeg har for et par uger siden købt et PS50B850 fra jaman.dk og
der er ingen brummen , kun en let summen fra elektronikken som så mange apperater har .

2.5 meters afstand med lyd på ca 10 kan jeg ikke høre summen.

2.5 meter på muted kan jeg høre elektronikken summe svagt men ikke hvis der er andre lyde i mit hjem.

Mit tv er lavet i November 2009 i ungarn.

Alt i alt summer det lidt men når man har det tændt og ser film med lyd på som man jo typisk går er det komplet irrelevant.
Af ricflams
#85123
Jeg missede afstemningen, men vil bare tilføje at jeg også har et 58" som er ramt at brumme-problemet. Det er omkring 4 måneder gammelt.

En (besværlig) kontakt til Samsungs prestige-service og et besøg af en tekniker, som indsatte gummidutter på et print, har ikke hjulpet, og teknikeren sagde ligeud både at brummeriet bestemt ikke var normalt og at han ikke havde nogen løsning på problemet.

Her lige før nytår besøgte jeg hifi-klubben på både Åboulevarden og Frederiksberg (hvor det er købt) og lyttede til deres udstillede 58"-ere og kunne faktisk ikke umiddelbart høre noget brummeri fra nogen af dem - skønt det er nu også svært at høre i en larmende forretning. Jeg talte med fyrene på Frb og sagde, at fordi Samsung ikke kunne fixe problemet ville jeg gerne have mit fjernsyn byttet til ét af dem, der ikke brummede. Det forstod han sørme godt, men ville først lige kontakte Samsung og vende tilbage på efter nytår, dvs tidligst i morgen mandag. Fortsættelse følger derfor senere.
Af bleze
#85135
ricflams, mit 58" brummer også vildt og Samsung har direkte sagt til mig at de har fået besked på ikke at gøre noget som helst ved dem. Man skal altså leve med de larmer eller returnere dem (det sidste er ikke en mulighed for mig).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#85350
ricflams skrev:Jeg missede afstemningen, men vil bare tilføje at jeg også har et 58" som er ramt at brumme-problemet. Det er omkring 4 måneder gammelt.
Du bør stadig kunne stemme. Du skal blot sikre dig, at du er logget ind på din bruger.
Af Bob
#85380
Mit ps50b850 brummer og der er en blæser man tydeligt kan høre ramme noget med vingerne når man tænder TVet.

Og så tænder og slukker det af sig selv en gang imellem. Der er ingen lyd, men en helt sort skærm.

Andre der har oplevet det?

Det er under 6 mdr. Hvis jeg vil have det byttet, er det så forhandleren, eller samsung service der skal tage imod det? Ingen af dem vil selvfølgelig tage ansvaret. !:(
Af nonosusno
#85381
har du haft en samsung tekniker ude og kigge på det?

tv'et tænder af sig selv for at søge efter opdateringer, det er normalt nok. du kan selv fravælge denne funktion i menuen.

jeg mener ikke du ifg. købeloven har krav på at de skal tage det retur.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7