Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oplever du støj på dit B850/B855 ?

Af Mr.DJ
#83836
Hmm...det kunne godt lyde som om at man har sparet lidt for meget på strømforsyningen og har underdimensioneret den. Eller evt. bare konstrueret den dårligt.

Jo kraftigere lys eller større panel = højere strømforbrug.

En test kunne derfor være at skrue helt ned for lys og kontrast. Hvis det påvirker brumme/summe lyden, er det helt sikkert strømforsyningen den er gal med.

Så det kunne da være sjovt at høre nogle tilbagemeldinger på! :-)
Af Defrost44
#83838
Jeg har et 50" 855 fra august, og har tydelig summen. Har ikke rigtigt nogen erfaring med andre kilder end digital og analog tuner samt HDMI fra Blu-ray/DVD.

Min summen har tydelig sammenhæng med billedet, og størrelsen af de grå/hvide/lyse områder. Et sort billede med en klar lyskilde (f.eks. en lommelygte) giver højere summen, ligesom en klassiker til summe-demo er Natinal Geographics grå skærm, hvor deres gule logo kommer flyvende ind. Så snart den viser de store grå flader bliver der summet mere.

Mit problem er at jeg hører sådan nogle ting ret nemt. Min kæreste kan høre det når jeg fortæller hende om det, og hvad det er hun skal høre efter. Mine ører fanger det hver gang. Måske er det nogle gange bare mig der "har hørt vandhanen dryppe", så jeg ikke kan lade være med at høre det, men syntes ofte det fjerner fokus fra det ellers flotte billede sådan rent farvemæssigt.

Jeg har dog et andet billedproblem - vandrette 'jaggies' på lodrette streger ved vandret panorering. Ved langsom panorering er der ingen problemer, men over en vis hastighed kommer der tydelige linje-for-linje forskel i hvordan billedet vises, dvs. billedet hakkes op i vandrette linjer, som slet ikke passer sammen over hinanden. Nogle som kender til det problem, og om der er en indstilling der kan afhjælpe?
Af Søren Kjær
#83932
Set udfra afstemning og bevidst om, det noget lavere antalt stemmer afgivet på 850'eren, kunne det indikativt tolkes som om, at 855'eren, har større problemer med summelyd en den europæiske udgave.

Som en sidebemærkning, kunne det have været sjovt, at se hvorvidt problemerne relatere sig mere til 50"'eren eller om det er uafhængigt at størrelse.

I givet fald dette er korrekt - vil man da have problemer opsætningsmæssigt med Yousee, hvis man vælger 850 fremfor 855??
Af lennon
#83938
Søren Kjær skrev:Set udfra afstemning og bevidst om, det noget lavere antalt stemmer afgivet på 850'eren, kunne det indikativt tolkes som om, at 855'eren, har større problemer med summelyd en den europæiske udgave.

Som en sidebemærkning, kunne det have været sjovt, at se hvorvidt problemerne relatere sig mere til 50"'eren eller om det er uafhængigt at størrelse.

I givet fald dette er korrekt - vil man da have problemer opsætningsmæssigt med Yousee, hvis man vælger 850 fremfor 855??
58" er meget værre, og har åbenbart et anderledes støjproblem, - som Samsung tilsyneladende helt har opgivet .
Eventuelle forskelle på 850 og 855 er efter min bedste overbevisning fuldstændig tilfældig .
Der bør ingen problemer være med Yousee i forhold til 850´eren.
Af Beeza
#83945
Jeg har egentlig været rigtig glad for mit nye ps58b850, men efter at have brugt nogle dage opdagede jeg at det pludseligt begyndte med den omtalte støj. Det er en summende støj som forandrer sig i frekvens/lyd, men jeg tror det er samme støjniveau uanset lysstyrke. Jeg har forsøgt at skrue op og ned for lysstyrken uden at kunne dæmpe støjen - blot ændre frekvensen.

Jeg forlanger en løsning på problemet, det er slet ikke til at leve med på den klasse af skærm. Jeg skal på almindelige udsendelser hæve lyden til vol 10 for ikke at bemærke støjen hele tiden. Det er direkte uacceptabelt i min verden at sende noegt på markedet med så meget støj! !:(

Så jeg er sgu temmelig næb over den ellers fine skærm.

Og støjen kan høres bare man er i stuen, uanset afstand. En stue på 30kvm.

Iøvrigt undrede jeg mig over de lyse lodrette felter man kan se ved sort skærm. F.eks når man skifter kanaler og skærmen kortvarrigt bliver sort, så ser man tydeligt disse lodrette felter/skygger.
Af Rallemullen
#84057
Det lader til at mange har dette problem :)

min stue er ca 20 m2 og jeg sidder ca 2,5 meter fra skærmen..

1. oplevelse med en 855'er. der var nok støj til at jeg skulle op til vol. 13-14 stykker. jeg fik så en teknikker ud fra prestige som prøvede at fixe det, men støjen blev ikke hverken lavere eller højere, jeg endte med at få mine 15.000 kr tilbage.

2. oplevelse med en 850'er. efter lidt overvejelse og research på nettet, fandt jeg ud af at mange brugere hvade gode erfaringer med en 850 i stedet, den fandt jeg så til 12.000 kr inkl. en ALL-RISK forsikring fra cinemagic, skærmen kommer frem og bliver hængt på væggen, her var stadig masser af støj, men ikke nok med det så virkede den ene højttaler ikke (Jeg bruger ikke lyden fra de indbyggede højttalere, men jeg fandt mig ikke i at de ikke virkede), så jeg ringede til forsikringen som med glæde ville komme ud og bytte det :) - ikke så meget vrøvl..

3. oplevelse med en 850'er. nu har jeg så stadig en 850'er hængende på væggen (mit 3. eksemplar), som larmer ligeså meget som min første 855'er, jeg ved sku ikke hvad jeg skal gøre, for jeg NÆGTER at få en anden model, billedekvaliteten er HELT perfekt og designet er prikken over I'et i en stue på 20 m2, når det hænger så tæt på væggen..

det var så lige min oplevelse med dette næsten fantastiske tv :)

- Jeg håber virkelig at denne tråd kommer til at betyde noget.

/Rasmus
Af Beeza
#84089
Er der nogen der ved om firmware opdatering hjælper på støjen? Jeg læste på et amerikansk forum (mener jeg det var) at der var et par stykker der havde haft held med det mht støj.
Af bleze
#84253
Rygter siger at firmwaren skulle kunne dæmpe støjen med 3 db (hvilket jo er en halvering!) men jeg har ikke kunne prøvet det da min skærm med Vogels beslag ikke kan vippes nok til at jeg kan tilgå usb indgangen. Jeg skal have hele TV'et ned. Jeg skal have trukket nogle nye kabler i væggen skal den skal ned snart alligevel så får jeg opdateret og ser om det hjælper på støjen (tvivler)
Af Runef
#84350
Er der nogen der har et link til firmware updateringen til B850'eren. Jeg bliver ved med at blive sendt til samsungs danske side hvor de kun har b855'eren.

Jeg har ingen idé om hvad "normal" buzz er, men det er irriterende med en konstant undertone især på nyhedsudsendelser hvor der ikke er underlægningsmusik
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84352
Runef skrev:Er der nogen der har et link til firmware updateringen til B850'eren. Jeg bliver ved med at blive sendt til samsungs danske side hvor de kun har b855'eren.

Jeg har ingen idé om hvad "normal" buzz er, men det er irriterende med en konstant undertone især på nyhedsudsendelser hvor der ikke er underlægningsmusik
Jeg tror du skal ind igennem samsung.co.uk for at finde til B850.
Af Larsdk
#84357
Jeg har 50" modellen og har haft teknikker to gange første gang blev der sat nogle gummi dudder i som ikke hjalp og anden gang blev der sat nogle plastik stykker i som hjalp rigtig meget og man kan faktisk kun høre en meget svag summe når man skruer helt ned for lyden.

Folk med samme skærm 50" eller 58" er velkomme til at komme forbi Valby for at få en lytter :D

Arbejder selv hos Infocare som står for Service i DK og vi får mange klager over den her skærm. Men de ting der er rettet i min har hjulpet så meget at jeg igen er super glad for min skærm :D

mail: larsholm.dk[snabela]gmail.com
Af bleze
#84360
Tak Lars, men det hjælper ikke mig med min 58" da Samsung ikke vil gøre en pind ved denne! De 8" mere giver altså bare mere støj iflg. dem. Sjovt at en 60" LG så er _lydløs_!?!? Og sjovt når står det INGEN steder i deres specifikationer at TV'et støjer så meget at man tror man har fået tinitus når man ser TV.

Desværre kan jeg ikke returnere TV'et og er derfor bundet til noget der konstant generer mig. TV'et ryger derfor i kælderen så snart der findes noget på markedet der virker og er til at betale og jeg tvivler stærkt på at det bliver en Samsung igen !:(
Af Runef
#84392
takker Rar6, det virkerde dog ikke så men skulle jo forsøge det.

LarsDK, har de plasticstykker et mere teknisk navn?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7