Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten_P
#42447
Hej TV kendere

Med udsigten til overgang til digitalt TV synger mit aldrende B&O MX1000 tv måske snart på sidste vers, og det kunne være på sin plads at skifte til noget fla(d)t (B -men der er jo i 1000-vis af fladskærme ;;)

Jeg er ikke på udkig efter et 'hus alter' - faktisk tillader den væg i stuen, som TVet står opad max. 26" i 16/9 format. Derudover er det lidt et 'must' at det på en eller anden måde kan drejes (mit MX har motordrejesokkel, men det finder jeg nok næppe fra andre producenter end B&O), da det står lidt skråt for sofaen. Sidste ønske er, at det er meget lysstærkt, da min stue har panoramavinduer mod vest og ingen gardiner. En eller anden form for refleksbehandling af skærmen, eller lign. kunne altså være rart (har set et Sony Bravia med en meget mat skærm?).

Af mere tekniske specs. er det primært HDMI, DVB-T og evt. HDMI-CEC der er interessant.

Jeg har kigget på et Samsung LE26A457, og det ser umiddelbart meget godt ud (evt. med en drejeskivefod eller noget) - eller er der noget andet der er bedre? Prisen er mindre vigtig, da tv i denne størrelse vel næppe slår bunden helt ud af økonomien.

Håber nogen har et forslag eller 2

8) Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42451
tag lige og mål om du ikke kan presse en 32" ind i stedet. Der udvikles ikke rigtigt i 26" så disse modeller er ofte noget hø ift. 32" modellerne.
Af Morten_P
#42467
Hmmm, ja det var lidt det jeg var bange for...

Der er præcis 101cm fra den ene side (et hjørne hvor stuen slår et knæk - og TVet skal ikke rage ud over) til den anden (hvor der er en dør, som gerne skal kunne åbnes uden risiko for at baske TVet ned).

Det fleste 32" jeg har kigget på er omkring de 100cm brede, og det er altså for bredt !:(

Jeg fandt dette http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... v_sort.htm som egentlig opfylder mine ønsker - jeg er ikke den store TV entusiast (jeg har trods alt levet med et 20" CRT TV indtil nu, så alt vil vel være en forbedring); bare jeg kan se Nyhederne, se en DVD i ny og næ og tilslutte en PS3, så er det vist fint nok...

:) Morten
Af TYBO
#42472
Gå ikke efter mindre end 32" til en stue...en 32" er under 80cm bred.
Fandt en på 78cm.

Kan ikke se problemet hvis du har 101cm.

Det du har set efter er nok INCL papkassen.
Af Morten_P
#42553
Ups - sorry forkert husket; der er 81 (ikke 101cm) og de fleste 32" er ca. 80 - det er for bredt !:(

Anyway - 26" 16/9 vill under alle omstændigheder være en forbedring over 20" 4/3 letterboxed når man ser film...

;) Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42555
... hvis du fodrer TVet med det bedst tænkelige signal dvs. ikke et analogt signal. Du får altså ikke et super TV i 26" genren.