Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dudder
#42425
Jeg er klar over at det er et forum der primært omhandler tv, men jeg tænkte at der alligevel nok var nogen der kunne hjælpe med med et køb af surround system. Det skal stå i en stor stue og skal koste ca 10000 kr. Tv'et er et Samsung og til at starte med så jeg selvfølgelig på Samsungs egne surround systemer, men har ladet mig fortælle at det er en dum ide.
F.eks. http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... EO1Q803xiY
Jeg tror selv en bedre løsning kan fås i hifibutikken.dk. Men hvilken?
Skriv engang hvis I kan hjælpe.. Ville være kæmpe lækkert! Chris ::l :s
Af Frederikwibe
#42432
Jeg har også kigget efter en løsning.

Det jeg har fundet er en surroundreciever:
Marantz 4002 til 3500 kroner i TapeConnection.

Til den kan du sætte en PS3 og dermed kan du afspille de nye hdlydformater !
den kan man vel også finde til omkrig 3500 kr.

Til sidst mangler du jo bare en bunke højtalere, der kan du jo se på Hifi-klubbens hjemmeside, og eventuelt bare købe 2 fronter og en center. Senere kan du udvide med en Sub og to baghøjtalere. Ellers så under "systemer" har de et Argon sæt til 7.697 kr. Det skulle du kunne låne med hjem, og så kan du vurderer om de højtalere er gode til dig.
Af red_martians
#42462
Hvis du handler hos tapeconnection, så ta' et kig på deres monitor audio højttalere. For 10000kr, vil du kunne samle et ret hæderligt surroundsæt. Med bl.a. BR5 gulvhøjttalere som fronter, et BRFX dipol som baghøjttalere. og evt. BR LCR som center.

For under 10000kr er et sæt med dipol-baghøjtallere afsindigt billigt. Lyden beskrives oftest som meget luftig og detaljeret. Jeg vil beskrive lyden henad B&W man mere præcis i bunden og lidt mere behagelig i toppen.