Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#42025
Hey flatpanels.

Jeg sidder og kikker på et TV til at erstatte min 12 år gamle sony 29" 4:3 tv i stuen :)

Indtilvidre har jeg brugt en dags tid på at vudere hvilket prisleje jeg kan acceptere og så finde forskellige skærme.

Jeg har ca. 20k ialt til et tv + Blueray afspiller(PS3 = 3k) så der er 17k til et tv.

Umiddelbart er jeg ligeglad om det er plasma eller LCD, jeg syntes begge teknologier har deres fordele og ulæmper.

De 2 TV jeg primært har kik på er:

Plasma:
Panasonic: TH-50PZ80E
Edbpriser link

LCD:
Samsung: LE52A656 (før var LE52M86BD)
Edbpriser link

Jeg skal bruge det til alt muligt, Alm tv, DVD film, Blueray film, computer skærm(blot til f.eks. divx, gennem hdmi eller lignende) og PS3 spil.

Er den nogen der har en mening om hvilke af disse 2 skærme jeg bør vælge?

Lige nu kan jeg ikke bestemme mig:

Plasmaen: har sansyneligvis et bedre/blødere billede som er en fordel til fim samt et bedre kontrastforhold.

LCDen: har et noget mindre strømforbrug
(280W vs 480W), 2" mere og er muligvis bedre til computer/spil brug.

Jeg er åben overfor andre tv forslag:(minimums krav)
*>=46"
*1920*1080
*Stilrent design
*Dig & ana tuner indbygget

Mange tak for feedback :)

/Johnny
Senest rettet af JohnnyGoofy 2. aug 2008, 21:05, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42027
Plasma-skærmen vil ikke bruge 480W - det er maksforbruget der er opgivet. Hvis du får indstillet skærmen korrekt, så kan du godt regne med at den kommer ned under 300 W.

PZ80 er helt klar et langt langt bedre valg end M86 skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42033
Ingen ændring i anbefalingerne. A656 er en af de bedre LCD skærme, men PZ80 er stadig at foretrække.
Af JohnnyGoofy
#42420
Jeg ville blot lige give en opfølgning.

Efter meget tænken og snusen vidre på nettet og andre forums faldt valget på 50PZ80 plasmaen.

Jeg bestilte den hos BJ trading til 17,2k inkl levering (post dk)

Den ankom igår og der er ingen ridser, synelige pixel fejl eller variationer i billedet.

Jeg har lige prøvet lidt PS3 og lidt opscaleret dvd i 1080p (Gladiator) og det så rigtig godt ud.

Nu er contrast og brightness sat ned på 40% og jeg har smidt en break in dvd i ps3'en som kører 24/7 når jeg ikke selv bruger tv'et.

Når det har kørt et par hundrede timer skal jeg prøve nogle calibration setups som man kan finde på avsforums :)

Tak for hjælpen, jeg er sikker på jeg bliver glad for det tv.

/JohnnyGoofy
Af Ponduus
#42430
Skønt at høre du kunne lide det. Gid man bare selv havde penge til sådan en størrelse (B