Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af IT-Bruger
#358617
KimKaos skrev: 13. maj 2024, 00:57 Du er tåbelig eftersom jeg i årevis har talt positivt om Samsung (læs mine indlæg) plus jeg ejer et par af deres tv

Men igennem en årrække er deres priser løbet løbsk og efter f.eks. 6 mnd. Er prisfaldet på deres modeller heller ikke så markant som tidligere
Tror dig gerne, men forholder mig til det skrevne du slår op....og du var jo eksplicit ude med riven efter Samsung og prisen på et 55" QD-OLED flagskib.

Havde du bare skrevet at du synes at priserne for flere 55" tv >20.000 er vanvittig høje, kunne vi nemt blive enige og tale samme sprog. Du vidste jo godt og blev endda gjort opmærksom på, at Philips er ligeså vanvittige i deres prissætning for 2024 tv. Ja Sony tager immervæk stadig mere end 23.000 for deres 2023 tv.
Somme tider kan det være en god idé at læse hvad andre skriver og forholde sig konkret til og respondere på det.

Godt ord igen....god aften/nat :)
Af George1
#358620
Fint Kim Kaos jeg er bare ikke enig i dine formuleringer og udlægninger af Samsungs vejledende priser, som ikke er højere end mange andre kendte mærker, og når nu du bryster dig af at være "Samsung mand" burde du også vide at det er et dyrt produktionsmæssigt element i Samsungs topmodeller med One C boks.
Synes ikke du har en sag sorry, intet nyt under solen iforhold til stygge høje vejledende priser, men naturligvis kan du have din mening og jeg min.
Af George1
#358635
KimKaos skrev: 7. maj 2024, 17:44 Jeg har fået de nye Samsung-priser – og de ligger heftigt ud med knap 20.000 for en S95D 55” – Det er sgu næsten Sony priser - av

Det virker som om Samsung har fået et hjerneblødning

I kan tjekke deres 2024 priser i linket


https://www.samsung.com/dk/offer/tv-lau ... c6febc6f9a
phillips tager kr 24000 for deres top 55" OLED 909 Men igen hvem køber til vejledende priser, så ingen grund til panisk tilstande.
Brugeravatar
Af KimKaos
#358638
Du blive ved med at lyde som en idiot George - denne tråd handler om Samsung og de var en gang et godt betalbart alternativ - Sony og Phillips har alle dage været dyre

Samsung har langsomt hævet deres startpriser til et niveau jeg finder langt over deres værdi og der til kommer at de heller ikke falder så meget som før - selv efter et lille år ligger priserne omkring 60-70% af startprisen - det er også noget der er sket igennem de sidste par år - før fik man en topmodel fra Samsung kastet i nakken når de første store udsalg startede det sker ikke længere - de holder priserne på et højere niveau end før - et niveau som JEG finder er alt for højt

Og så kan du finde priser på B&O eller Sony og forsætte dit pladder - Denne tråd er om Samsungs priser

Og så gider jeg ikke at bruge mere tid på dig
Af Supergris
#358669
Samsung S90C og varianterne må ellers siges at være et af de absolut bedste bud på et af markedets bedste TV til nogle af de mest rimelige priser, når de har været på tilbud, hvilket de har været i lange perioder, og øjensynligt kommer igen i løbet af næste uge...
Af flat1000
#358682
Må indrømme at du lyder som en kæmpe klaphat i denne tråd i mine øjne - håber du havde Kaos i hovedet ;) og godt kan se det nu :) . Undrer mig over at 2 brugere takker dig for ovenstående indlæg. Det kunne måske have været en uheldig finger (en svipser) som jeg selv har prøvet, men næppe henrik.yde der roser dig to gange.

Er generelt enig i hvad dine ovenstående opponenter rimeligt sobert forsøger at forklare dig. At tage udgangspunkt i en vejledende startpris for Samsungs topmodel og være stærkt forundret over dets 2024-niveau, det forundrer mig stærkt ;). Du i.h.f. ikke adaptive forventninger til vejledende startpriser.

Du skrev bl.a. ovenstående:

"Du blive ved med at lyde som en idiot George - denne tråd handler om Samsung og de var en gang et godt betalbart alternativ - Sony og Phillips har alle dage været dyre

Samsung har langsomt hævet deres startpriser til et niveau jeg finder langt over deres værdi ..."


Det kan godt være at en Samsung-topmodel en gang var et billigt alternativ (var det tilbage i plasma-dagene?), men det giver vel mening, hvis de i dag prisfastsættes nogenlunde i forhold til konkurrenternes produkter af samme værdi - og her er det næppe din vurdering af denne værdi, der er afgørende ;).

Nedenstående er taget fra Torben Rasmussens test af S95C her på siden:

"Samsungs billedalgoritmer er et mulehår efter vores referencemodel fra Sony eller LG’s topmodeller, men luppen skal frem for at spotte det."

"Målt i forhold til referencen vil man kunne få en marginalt højere lysstyrke, men knapt så skarp billedbehandling, men i sidste ende er det nok et spørgsmål om præference overfor features der kan afgøre valget. Du går ikke galt i byen ved at satse på S95C og vil du have TV fra øverste hylde, så er Samsung S95C svær at komme udenom."
Af flat1000
#358683
flat1000 skrev: 15. maj 2024, 22:04 Må indrømme at du (KimKaos) lyder som en kæmpe klaphat i denne tråd i mine øjne - håber du havde Kaos i hovedet ;) og godt kan se det nu :) . Undrer mig over at 2 brugere takker dig for ovenstående indlæg. Det kunne måske have været en uheldig finger (en svipser) som jeg selv har prøvet, men næppe henrik.yde der roser dig to gange.

Er generelt enig i hvad dine ovenstående opponenter rimeligt sobert forsøger at forklare dig. At tage udgangspunkt i en vejledende startpris for Samsungs topmodel og være stærkt forundret over dets 2024-niveau, det forundrer mig stærkt ;). Du i.h.f. ikke adaptive forventninger til vejledende startpriser.

Du skrev bl.a. ovenstående:

"Du blive ved med at lyde som en idiot George - denne tråd handler om Samsung og de var en gang et godt betalbart alternativ - Sony og Phillips har alle dage været dyre

Samsung har langsomt hævet deres startpriser til et niveau jeg finder langt over deres værdi ..."


Det kan godt være at en Samsung-topmodel en gang var et billigt alternativ (var det tilbage i plasma-dagene?), men det giver vel mening, hvis de i dag prisfastsættes nogenlunde i forhold til konkurrenternes produkter af samme værdi - og her er det næppe din vurdering af denne værdi, der er afgørende ;).

Nedenstående er taget fra Torben Rasmussens test af S95C her på siden:

"Samsungs billedalgoritmer er et mulehår efter vores referencemodel fra Sony eller LG’s topmodeller, men luppen skal frem for at spotte det."

"Målt i forhold til referencen vil man kunne få en marginalt højere lysstyrke, men knapt så skarp billedbehandling, men i sidste ende er det nok et spørgsmål om præference overfor features der kan afgøre valget. Du går ikke galt i byen ved at satse på S95C og vil du have TV fra øverste hylde, så er Samsung S95C svær at komme udenom."