Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358491
B-modellen er LGs mest skrabede model efter A-serien er udgået.
Forskellen er beskeden; kan ikke huske om det gælder for nyeste version, men tidligere var det sådan at B-modellerne havde en knap så kraftig billed-processor. Panelet kan/kunne også være af lidt ældre dato, men billedkvaliteten har været meget jævnbyrdig.
Antallet af HDMI-indgange har også tidligere være begrænset, men har ikke tjekket de nyeste versioner...
#358505
Supergris skrev: 6. maj 2024, 17:38 B-modellen er LGs mest skrabede model efter A-serien er udgået.
Forskellen er beskeden; kan ikke huske om det gælder for nyeste version, men tidligere var det sådan at B-modellerne havde en knap så kraftig billed-processor. Panelet kan/kunne også være af lidt ældre dato, men billedkvaliteten har været meget jævnbyrdig.
Antallet af HDMI-indgange har også tidligere være begrænset, men har ikke tjekket de nyeste versioner...
God pointe med prisen på B4.
#358535
KBW skrev: 6. maj 2024, 23:29
Supergris skrev: 6. maj 2024, 22:33???
Det kan jeg godt forstå!

Hvem var det der skrev til mig at B4 startede på 20.000 kr
Muligvis kan du godt forstå det, men det kan jeg ikke, derfor jeg stillede spørgsmål.
Kan du uddybe, hvad du mener?
Hvordan kommer B4 ind i billedet?
#358537
Supergris skrev: 7. maj 2024, 19:36
KBW skrev: 6. maj 2024, 23:29
Supergris skrev: 6. maj 2024, 22:33???
Det kan jeg godt forstå!

Hvem var det der skrev til mig at B4 startede på 20.000 kr
Muligvis kan du godt forstå det, men det kan jeg ikke, derfor jeg stillede spørgsmål.
Kan du uddybe, hvad du mener?
Hvordan kommer B4 ind i billedet?
Jeg kan godt forstå at du ikke kunne forstå min kommentar. Jeg kom til at svare på en kommentar fra en anden tråd.
#358555
Der er meget større forskel på C og G end B og C.
B og C ligger meget tæt mht. billedkvalitet.

C serien er efterhånden blevet syltet i mange mange år. Den sidste rigtige gode C model var C9 og der er stort set ikke sket noget siden.

Jeg har stadig et C9 i soveværelset, men har set CX, C1, C2 og C3 og de ligner alle sammen hinanden til forveksling i både SDR og HDR.

G2 og G3 ser markant bedre ud men foretrækker i dag QD-OLED.

Ikke at C serien er dårlig, men G serien og QD-OLED er bare en del bedre.

Jeg mener ikke C serien hører til i high-end når vi snakker OLED TV i dag. Et high-end OLED skal kunne ramme 1000 nits i HDR og det kan ingen C model.

Og C4 modellen ser ikke ud til at forbedre ret meget igen igen.

Måske med C5 i 2025 kan man få 1000 nits.