Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af helton
#292421
jeg har bokser tv og mine tv er gamle og analog,jeg har dvd optager sluttet til tv og boks,jeg vil ikke skifte noget ud da jeg samler på danske film og serier,men på et tidspunkt går de gamle tv vel i stykker,og jeg må ud og købe et af de nye tv,jeg spørger så,er det så slut for mig at optage på en dvdskive,eller vil jeg kunne fortsætte som jeg gør nu,jeg har læst en masse om de nye tv,og som jeg læser det vil det være slut med at optage på dvdskive,jeg vil gerne høre fra en ekspert,om jeg stadig vil kunne optage og gemme det på en dvdskive,
Brugeravatar
Af bbplayer
#292423
Kan du forklare lidt om din dvd-optager og tilslutningen? For så vist jeg husker, så tillader ingen udbydere mere at optagelser opbevares ukrypteret , hvis alt så skal være korrekt, så dine optagelser på DVD må blive ukodet fra boxer, så dit signal er vel kun antenne, og analogt gætter jeg på? eller?

Måske SCART? Kender selv andre som har Canaldigital/Viasat og sender signal videre til andre kilder igennem SCART udgang, som de officielt ikke forklarer findes på boksene, men der skulle være kabel i kassen med til formålet har jeg hørt. Blev selv lidt overrasket men de skalerer altså HD signal ned til noget 480p over scart.