Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Warpath
#36988
Hej

Jeg har læst noget om, at der laves et kort der kan indsættes i tv´et således man kan modtage tv i mpeg-4 formaten, selvom tv som standart kun understøtter mpeg-2...

Jeg tænker altså på om det er rigtigt at man fx. kan opgradere sin nuværende DVB-C tuner der understøtter mpeg-2 til mpeg-4???

Det syntes jeg, at jeg har læst nogle steder, men det er noget roddet, er der nogle der ved besked???
Brugeravatar
Af azrael
#37000
Det kan du ikke. Det som Neotions kort gør, udover at dekryptere signalet, er at konvertere MPEG4-datastrømmen til MPEG2 (og derudover muligvis en eller anden form for skalering). DVB-tuneren (og her nok fortrinsvist DVB-T) modtager så data af samme type, som den er beregnet til at kunne behandle.
Af Warpath
#37032
men så vil fjernsynet altså stadigt virke, uden brug af en ektern box??
Af Warpath
#37141
Er der nogle der ved noget om hvornår Stofa, går fra at sende i mpeg-2 til mpeg-4???? Har hørt noget om at TDC, i mange år frem vil sende de almindelige kanaler, altså ikke HD kanaler i mpeg-2 format... Hvordan er det lige med Stofa....
Af zyckelmaster
#37142
Warpath skrev:men så vil fjernsynet altså stadigt virke, uden brug af en ektern box??
Ja, men du vil ikke få glæde af HD-fordelene. Du får kun digitaliserede det "alm. signal - ligesom i dag.