Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stokholm
#34417
Dette er måske et underligt spørgsmål, men synes ikke rigtig at jeg har kunne finde svar på det nogen steder.

Hvis jeg køber et tv uden indbygget dvb-t tuner, f.eks. et Samsung LE40F86BDX, kan jeg så, med Digitalt kabel-tv fra YouSee og den nye Samsung HD-digital boks, se de medfølgende HD-kanaler, eller mangler jeg stadigvæk en dvb-c tuner?

- Mads -
Af bios
#34420
Stokholm skrev:Dette er måske et underligt spørgsmål, men synes ikke rigtig at jeg har kunne finde svar på det nogen steder.

Hvis jeg køber et tv uden indbygget dvb-t tuner, f.eks. et Samsung LE40F86BDX, kan jeg så, med Digitalt kabel-tv fra YouSee og den nye Samsung HD-digital boks, se de medfølgende HD-kanaler, eller mangler jeg stadigvæk en dvb-c tuner?

- Mads -
Med et HDMI kabel fra You see og ind i TVèt så kører det med HD kanalerne. O_O
Af Stokholm
#34421
wee...nu danser mine små poter (B
Brugeravatar
Af azrael
#34422
Det eneste du skal være opmærksom på er at Samsung dekoderen kun kan betjene én enhed ad gangen, dvs. hvis du sætter den til tv'et får en evt. optager ingen glæde af den. Sætter du den derimod i en optager og sløjfer signalet videre til tv'et, så må du selvfølgelig ikke skifte kanal, mens du optager. Det er underligt, at der ikke arbejdes på mere brugbare metoder, der svarer til den måde man bruger det almindelige antennesignal på. Men du kan selvfølgelig bare købe 2 dekodere og 2 kort. Det er jo blot et greb i lommen... :p