Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rolle
#31016
Andre der har fået den hjem i stuen?

Fik sat min op i går, og sat til mit Samsung N87 med et alt for dyrt HDMI kabel :s

Man er ikke 2 sek. i tvivl om at det gir et markant bedre billede på de alm. kanaler.

Kanal 5 HD, Discovery HD Whooooo hvor ser det bare sindssygt godt ud.
Så kommer den flade endelig til sin ret, og skære tænder af det gamle billedrørs-fjernsyn for første gang 8)

Men når det er sagt så er der også lidt negativt, man kan håbe bliver rettet hen af vejen.

Den er mega langsom (8-10sek) fra man trykker menu til den er der. Har flere gange trykket flere gange på knappen. For man bliver i tvivl om den overhovedet har registret det.

Undertekster på nogle af kanalerne er lige et nummer for store og ALT for højt oppe i billedet? Det er som om der er gjort plads til en 3 linie i bunden?

Før havde jeg fjernsynet til Auto-bred. Den funktion virker ikke via HDMI kablet. Så selectoren bestemmer og man oplever en del 4:3 billeder. Nogen gange er det da helt galt, så der er der både sorte bjælker i top og bund? Et tydeligt bred format som er presset godt sammen på midten?

Fjernbetjeningen styre uden videre mit fjernsyn 100 %. Så med et Samsung TV har man da et lille plus :p

Dog regner jeg med at samle alle disse efterhånden mange fjernbetjeninger i en måske Logitech Harmony One. Når jeg lige finder ud af om det spiller maxX sammen eller ikke.

Den sidste selector jeg havde, var den absolut første model TDC kom med. Så jeg har svært ved lige at sammenligne den nye Samsung med de tidligere modeller.
Af MartyDK
#31039
Hej,

Jeg overvejer om man skulle anskaffe en, men har lige et par hurtige spørgsmål omkring den:

1. Hvor mange tunere har den?
2. Hvor mange udgange har den?
3. Er der gennemføring af alm. analog antenne signal?

Mvh.

Martin
Af BigFooT
#31046
1. Den har kun en tuner
2. Den har hdmi, komponent, scart og spdif
3. Der er gennemføring ja
Af MartyDK
#31298
Hej,

Så fik jeg også fat i en; og jeg må desværre give dig ret den er uhyggelig langsom i menuerne. Forhåbentlig kan det rettes med en software opdatering.

Enkelte af kanalerne kan jeg pludselig heller ikke køre i "rigtig" 16:9 format, istedet kører det i noget pseudo 16:9 format som er lidt større end 4:3.

Billedmæssigt har jeg intet at udsætte på den.

Mvh.

Martin
Af macbane
#31406
jeg har sat min gamle sagem 60 til igen. Er du gal jeg kan ikke leve med at alle kanaler på nær dr 1+2 og tv2 kører i 4/3. Det magter jeg ikke...

mit 32" er konstant ikke andet end en ca. 25".

HD muligheden er super duper og man kan tdeligt se at du igennem hdmi kablet for bedre farver og renerer linjer(synes jeg) om det er adapterer eller lign der spiller ind eller bare hdmi der er bedre, aner jeg ikke.

Men jeg har et stort problem med den og det hedder 4/3.

Min gamle sagem viser det altså i 16/9 UDEn at trække i ansigterne...
Af Rolle
#31493
MartyDK: Har du stadig problemer med hastigheden?

Prøv at sluk den bag på og tænd den igen.
Det gav mig et hastighedsboost uden lige :)

Nu er den ligefrem til at arbejde med
:)
Af MartyDK
#31494
Det må jeg prøve i aften. Jeg læste i et andet forum at det også skulle hjælpe at ændre internet opsætningen til "Ethernet" frem for "Kabelmodem", det hjælper dog ikke mig da jeg er nødt til at have den koblet på via det indbyggede kabelmodem.

Mvh.

Martin
Af Rolle
#31508
MartyDK skrev:Det må jeg prøve i aften. Jeg læste i et andet forum at det også skulle hjælpe at ændre internet opsætningen til "Ethernet" frem for "Kabelmodem", det hjælper dog ikke mig da jeg er nødt til at have den koblet på via det indbyggede kabelmodem.

Mvh.

Martin
Ja det har jeg godt læst. Men det var ikke nødvendigt overhovedet.
Glæd dig til det :) Det er bare fjong :D
Af MartyDK
#31671
Efter at have slukket helt for den og genstartet den så er menuen blevet lidt hurtigere. Eller det vil sige at Yousee baggrundsbilledet kommer hurtigere frem (så man undgår at taste menu 14 gange), men selve hastigheden på resten af menuen virker ikke meget hurtigere.

Jeg har idag fået den tilsluttet via HDMI og synes generelt den giver et godt billede. Dog har jeg mærke til at enkelte kanaler har en tendens til at have en irriterende linje af hvide firkanter øverst i billedet (specielt DR1) og en halv blå linie i bunden af skærmen (både i 4:3 og 16:9), umiddelbart er det ikke kablet eller TV´et som skaber problemet, da det kun er på enkelte kanaler.
Af Nikolaj
#32841
tak for starten af denne tråd... den må siges at være top aktuel med alle de reklamer YouSee sprøjter i hovedet på os.

Jeg skal lige forstå det helt rigtigt ...

Hvis jeg køber HD boksen så behøver jeg ikke en separat DVB-C tuner vel???

Hvordan kobles det sammen med en HDD-optager? altså... antenne i HD-boks og HDMI videre til HDD og HDMI til TV?
Af MartyDK
#32856
Hej Nikolaj,

Nu ved jeg ikke om din HDD har HDMI-indgang (min har ikke).

Jeg har lavet en opsætning med HDMI fra boks til fjernsyn, scart fra boks til HDD og derudover analogt antennekabel fra boks til HDD til fjernsyn.

Derved kan jeg optage et analogt program mens jeg ser et digitalt på fjernsynet. Samsung boksen har kun en tuner, så du kan ikke se en digital kanal mens du med din HDD optager en anden digital kanal. I så fald må du vente på den Samsung boks som kommer med HDD og to tunere.

Det er måske ikke den optimale opsætning, men det virker.

Mvh.

Martin