Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Qax
#27227
Hej, jeg er den glade/irriterede ejer af ovenstående TV.
Den glade del er når jeg ser DVD.
Den sure del er når jeg ser TV.
Den analoge del står rent ud sagt af helvedes til.
Jeg kan se i siden på TVet at der kan sidde et add-on kort i den, men vil gerne hører jer kloge hoveder om der findes et kort til mit TV så jeg kan se DVB-C på mit TV.

Jeg har TDC "YouSee", men vil rigtig gerne undgå at skulle have en GRIM selector stående og have endnu en fjernbetjening at fulme rundt med, blot for at skifte kanal osv.

Jeg vil rigtig gerne ha digitalt TV, da billedet stod SÅÅÅÅ flot da jeg igår aftes så Ringes Herre 1 på DVD.

På forhånd tak.
ps. evt. link til hvor jeg kan købe udstyret henne ville være herligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#27231
Nej, dit TV har ikke nogen dekoder til DVB-C så du kan kun se luftbårent TV digitalt med den. Du bliver nødt til at købe en ekstern DVB-C tuner hvis du vil have kabel-TV digitalt.
Af Qax
#27233
Jeg ved godt at min ikke har indbygget DVB-C tuner.
Havde bare forstået det sådan at jeg kunne købe et add-on kort til den, så jeg kunne se DVB-C TV på den, men har læst lidt rundt omkring og kan nu på ingen måde anbefale Samsung, eller andre LCD-TV uden indbygget DVB-C tuner (hvis man som mig, har kabelTV).
Jeg synes at hele min glæde ved at få fladskærm er næsten helt væk, fordi jeg nu skal til at have en grim selector, med en grim fjernbetjening og sidde med 2 fjernbetjeninger, blot for at skifte kanal og skrue op og ned, alt efter om der er højlydte reklamer på en kanal.

Jeg synes at det er en total mangel i jeres TEST af fjernsyn, at i hovedagligt tester billedkvalitet og ikke beskriver i enkeltstående funktioner.
Det var på baggrund af en test herinde at jeg valgte lige netop dette TV.

Jeg kan se nu at jeg måske skulle ha haft et Sony med DVB-C, med CA modul og YouSee kort.

Sidder sgu og er en smule bitter med et TV til 11.000,- som ikke kan det jeg havde forventet.
Af Qax
#27235
Jeg sad på YouSee for at se mig om efter en Selector, da jeg hørte i TDC butikken ( i oktober ) at der kom en selector med HDMI til december.
Så den ville jeg lige se om jeg kunne få til deres tilbudspris til 295,- da jeg allerede har den store pakke.

til min "måske" store glæde, så er den nye HDMI selector lavet af Samsung og hedder en HD- Selector...

Tænker i det som jeg tænker?
Anynet+ weeee.
Så slipper jeg måske for en ekstra fjernbetjening alligevel.

Mega nice.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#27238
At du ikke undersøger specifikationerne for muligheden for DVB-C tilslutning kan jeg ikke se er vores problem - Samsungs CA modul er ikke noget specielt og er derfor ikke nævnt. Det står opgivet såvel i testen og i alle Samsungs specifikationer at der kun er DVB-T tuner i. Vi opgiver også i testen at vi tester med DVB-S.

Vi tester skam også enkeltstående funktioner på både TV og monitors, så frem de er til stede - hvilke funktioner mener du der er overset?

Det er muligt at du er harm over dit indkøb, men skyd ikke skylden på os. Man kan oftest få syn for sagen i en butik inden man køber og det står enhver frit for at benytte sig af denne mulighed.

TV-signalet kan variere fra sted til sted og hvis du indstiller lidt på TV'et så kan du komme et godt stykke mht. billedkvalitet også på analoge signaler. Har du slået alle de dynamiske funktioner fra og forsøgt de indstillinger Rasmus nævner i testen?
Brugeravatar
Af westahn
#29444
Hej Anders. LE32M86 er også "kun" med dvb-t, som langt de fleste andre fladskærme med "digitaltuner" det står også ret tydeligt på det link du sender med under specs...

For jer begge gælder det dog at man kan købe et ca-modul, og sætte i skærmen (den brede port på bagsiden)

NB: da der ikke er mpeg4 i skærmen, vil i ikke kunne se HDTV via kabelnettet. Hvis i f.eks. vi se formel1 i HD når det kommer ved sæsonstart '08, skal men ud og have en selector boks sluttet til med hdmi.

Qax: det kunne være sirkelig godt hvis det lykkedes samsung at få skæm og boks til at kommunikere via hdmi. og iflg. specs. burde det også kunne lade sig gøre.

Skriver du her inde om det lykkedes?
Brugeravatar
Af azrael
#29464
MPEG4 har så absolut intet med DVB-C og kabeltv at gøre. Hvis man lige p.t. vil have et (mainstream) tv med DVB-C så bør man gå efter Sonys nye modeller. Sharp er vist nok også på vej med nogle modeller med bl.a. DVB-C tuner. CA-modulet er *kun* til dekryptering af signaler og har ellers intet med billedbehandlingen at gøre.