Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#24408
Jeg har lige købt et Sony KDL40D3000, som jeg er meget glad for. Som bekendt har det indbygget DVB-C tuner.

Men jeg er lidt forvirret. Hvad skal jeg bruge/købe for at se de digitale signaler fra TDC kabeltv? Og hvor køber jeg det?

Jeg har i andre tråde læst om CAM moduler og dekoderkort, men vil nu gerne være 100% sikker før jeg overfalder en TDC butiksassistent.
Af Micro
#24458
Igår beluttede jeg at finde ud af hvad jeg kunne modtage uden et digitalt tv-kort fra Yousee og scanende derfor efter de digitale kanaler.

I første omgang lykkedes det ikke at finde nogen digitale services eller kanaler, selvom jeg havde indtastet område-id. Men jeg skulle nok også have indtastet frekvens og QAM tal. Jeg valgte så fuld scanning istedet for hurtig scanning, og tv'et fandt så 144 digitale tv kanaler og over 60 radio kanaler.

Uden tv-kort, kan jeg dog kun se DR1, DR2 i både 4:3 og 16:9, TV2, TCM, Trailer og Infokanalen. Jeg blev dog overrasket over at jeg faktisk havde adgang til den indbyggede elektroniske tv/radio guide og at jeg også kan høre alle radiokanaler, som findes på det analoge kabelnet. :D

Den digtale billedkvalitet er en stor forbedring i forhold til den analoge tuner og det har givet mig meget mere lyst til at få et CA-modul og et digtalt tv-kort fra Yousee.
Af Beckham
#24465
Tillykke med dit nye tv Micro! Lyder til at du selv har fundet ud af alt det her med digital tuneren. Jeg har det digitale spejl hos Stofa og her gik jeg bare ned i Stofa butikken, hvorefter de ordnede alt mht. cam læser + kort. Og ja, jeg er helt enig i at det sagtens kan betale sig at ofre lidt ekstra på den digitale del, da det giver et langt bedre billede.
Af Micro
#24501
Så skete det, jeg er nu i den digitale himmel. :D

Jeg fik købt et CA-modul i Sony Center butikken i Lyngby:
http://www.3son.se/html/ca_modul.html
http://www.sonycenter.dk

Og et kabel-tv kort uden tv-pakker fra YouSee butikken på fisketorvet (De var udsolgt i Lyngby):
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_dat_butik

Jeg fik sat CAM og TV-kort i, og nu kan jeg se alle tv-kanaler og høre alle radio kanaler digitalt! :D
Jeg gætter på der er en prøveperiode, hvor man har adgang til alle kanaler. Har normalt fuldpakken. Desuden fungerer den indbyggede elektroniske programguide (EPG) også.

Eneste kanaler jeg ikke kan se er Discovery HD, Canal+ Film HD og Butik. Butik er kanalen hvor man lejer film, så jeg gætter på man skal have Selector for at det virker.

Discovery HD viser en tekst om at jeg ikke har rettigheder til at se den, hvilket er det samme for Butik. Canal+ Film HD viser en sort skærm, men jeg kan stadig høre lyden.

Noget andet som undrer mig, jeg kan ikke finde Kanal Købenavn og SBS Net. De er kun som analoge singaler. Jeg er derfor nødt til at skifte til Analog tuner for at se dem. ::l
Af Beckham
#24503
Ja, den digitiale himmel er et dejligt sted, ikke?..:-)

Anyways..du kan ikke se HD kanaler med DVB-C tuneren. Den tager kun digitale kanaler. Det kræver en HD digital tuner, som findes i nogle af Sony's spritnye modeller.

Angående det at du mangler et par kanaler, så er det ikke utænkeligt. Jeg mangler også et par tyske kanaler, som af en eller anden grund bare ikke er inkluderet i det digitale spejl.
Af Micro
#24542
Ja, man skal desværre op i X3500, X3000 eller W3000 modellerne for at få HD Tuner. :p

Men igen, jeg har hverken XBox, Playstation eller nogen anden HD-afspiller, og udvalget af HD kanaler er jo ikke overvældende. Så for mig vil en full HD model med HD tuner ikke være pengene værd.
Af red_martians
#24560
Ja det er netop problemet med digitalt net idag.
Vil man ahve HD-kanalerne er men i 99% af tilfældende stadig tvunget til at købe en ekstern tuner. (MPEG4 HD)
Meget tyder dog på, at man kan få et MPEG4-modul der dog kun kan sende 576linier til TV'et alligvel.
Et lignende problem opstår også næste år med DVB-T
#24634
Har netop fået KDL32D3000 med viaccess cam modul installeret.
Og alt virker fint, har fundet over 100 digitale kanaler, MEN tegnsprogskanalen kan jeg ikke finde, har kørt både hurtig søgning, fuld søgning, antennekablet direkte i TV et uden om alt andet, men lige meget hjælper det, den kan ikke finde signalet på kanal 889 hvor tegnsprogskanalen ligger, sætter jeg kortet i min gamle selector finder den kanalen med det samme, er der nogen der har erfaring med dette problem ??
Af TKK
#25025
Hej, jeg modtager mit sony 40d3000 her i begyndelsen af næste uge. Jeg har tdc kabel tv (som vel nu hedder yousee). Kan jeg nøjes med at købe et ca-modul og et kort fra tdc? Skal man tilmeldes digitalt tv?
Af Micro
#25340
Du skal bare købe CA-modulet til DVB-C f.eks. i en Sony forretning, og så købe kortet til digitalt tv i en YouSee (TDC) butik. Ellers skal du ikke gøre andet. :D

Jeg har heller ikke tegnsprogskanalen. Ret underligt, da man skal kunne modtage den uden kort overhovedet, sammen med DR1, DR2 og TV2.
Af Micro
#25341
red_martians, når der om 2-3 år måske er HD tuner i tv-modellerne kan det være at der er kommet mange flere HD kanaler på det digitale sendenet, til at det er værd at investere i et nyt TV. Så regner ikke med at købe en boks til det. ;)
Af Micro
#25400
I dag blev der så lukket for alle de "lækre" kanaler.
Men til syneladende har TDC valgt at jeg stadig skal se den tyske sprogpakke. :D
Af mikkelmic
#25671
Jeg har fået 40D3000, købt et ca modul fra pc-netto og har købt et "Digital-kort" i en TDC-butik..

Mit problem er at jeg kun kan se DR1, DR2 og Tv2.
Har fuldt Sony guide (øverste link i google)
Jeg finder da også over 200 kanaler og radiokanaler, men kan desværre kun se DR1 DR2 TV2..

Håber der er nogen der har et forslag til en løsning på mit store problem. :(
Af theboss
#25672
til mikkelmic
hvis du følger sonys brugsanvisning så virker det ikke, som det er vist på billedet vender chippen ud af, hvis du sætter det i på den måde, kan den ikke læse chippen, så vidt jeg husker, skal du vende kortet en halv omgang stadig med forsiden ud af så chippen kommer ind i cam modulet, så skulle det virke :)