Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#167997
Jeg og kæresten startede med et budget på 3700 - det skulle gå til et nyt tv til stuen. Vi vart lige ved at købe et alm full hd, led samsung tv.

Men så faldt jeg for disse fantastiske tilbud på 3D skærme. Jeg er fast besluttet og jeg vil have et 3D tv.

Da jeg hele tiden finder noget dyre end først aftalt er hun ikke så nem at have med at gøre derhjemme. Så helst vi ramte max 4500,- (Det kan jeg forsvarer) Men er det dden sidste 500kr, der gør den HELT store forskel, så må det blive sådan;

Jeg har først dette i tankerne:

http://www.amazon.co.uk/Sony-KDL40EX723 ... 11&sr=1-14

Sony TV, som faktisk allerede er godt anmeldt herinde. Mange siger dog at man med 3D minimum skal op i 50-55' Kan det virkelig være rigtigt? I en lille stue med kort afstand fra TV'ets placering?

Man kan jo altid sige "Det her giver det bedste" Jeg vil bare gerne finde det bedste af det bedste til max 5000,-

Jeg har også kigget på dette:

http://www.amazon.co.uk/LG-42LM3400-42- ... 11&sr=1-12

Begge er de fra amazone - nogen gange kan man købe brugt, tilfældet for disse modeller, til lidt billigere penge. Samme garanti - og kan se på sony tv'et at de har et brugt, der kun har været tændt få gange - ikke tale om en udstillings model garantere de. Men, køber nok nyt, lufter bare ideèn om at købe brugt et sted som amazone (Som alle jo betror og roser til skyerne - jeg gør i hvertfald)

Så er der også dette; som kun er HD-rdy:
http://www.pixmania.com/dk/dk/11919884/ ... m4700.html

HD-rdy er jo dumt at invistere i .. Vil have høj opløsning. Eller hvad?

Hvordan med dette; er det overhovedet 3D, når jeg googler modellen får jeg både at vide det ER et 3D tv, men også at det ikke er

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2808764/ ... ign-Priser

Kender andre nogle gode tilbud så kom endelig med dem - eller hjælp mig med at vælge blandt ovenstående.

Jeg håber på at få en 3D oplevelse lidt hen af den i biografen. Jeg vil have dybde, og ting der kommer ud af skærmen. Jeg ved budgettet er lavt, så belær mig ikke om dette. Vi har ikke mere, og vi får det heller ikke.

Det må være muligt at få en helt kanon 3D, OG 2D oplevelse med kun 5000,- DKK.

Lyden betyder sådan set intet, da jeg bruger mit surround anlæg. De der smart tv's med internet, facebook, 3d streaming osv vil jeg meget gerne have med :) Ser spændende ud.

På forhånd tak

// Jannick.
Af ashdk
#168000
Hvis du alligevel er villig til at købe brugt, så hvorfor ikke tjekke dba, i stedet for at skulle igennem amazon?

Egentlig ville jeg foreslå dig at tage en tur til en tv-pusher, elgiganten eller et andet sted, og bruge dine øjne til at vælge et tv ud fra, i stedet for at bare kigge tal og specs. Det er jo trods alt dine øjne der skal se på tv'et fremover.

Og jeg tror næppe du får fantastisk smart tv med 3D og det hele for kun 5000 kr. Du skal enten højere op i pris, eller en tur på brugt markedet.
Af JannickHardt
#168003
Jeg har ikke kunne finde nogen af ovennævnte modeller i elgiganten. Dem de har er meget dyre.

Jeg handler tit ved amazone, førhen pga kursen, men nu fordi de næsten altid er de billigste.

Det sony TV jeg først linker til er da godt anmeldt herinde, og en bekendt har selv samme TV. Næsten lige fået det. Har endnu ikke set på det. Men han er virkelig imponeret.

Mange 2011 modeller kan fås for mit budget, og vil du sige der ikke findes gode 3D tv i 2011? Selvfølgelig gjorde der det. Men nej, den helt store biograf 3D oplevelse fås i 50-55 tommer.

Men 40, kan også sagtens give en rigtig fin 3D oplevelse.

Som beskrevet, pengene er som de er, det kan ikke ændres - på nogen måde. Så rådgiv mig hellere til at finde noget her.

Jeg synes ikke altid lige godt om DBA. Men det er da værd at tjekke ud :) Tak for dit svar..
Af JannickHardt
#168086
BUMP! (Undskyl. Men jeg beslutte mig inden på fredag.


Bedste 3D tv til 5000,-

Det sony jeg linker, er virkelig så dårligt? Ellers godt anmeldt herinde :)
Af Mysen
#168088
Sony'en er ikke ringe, men det er kun 40" og 3D er ringe. Både pga. størrelsen, men også fordi man skal sidde ret op, når man ser 3D på en Sony. Desuden er det sq farligt at købe et tv over amazon, for priskrigen har fået kvaliteten af den skærm man modtager til at være utroligt varieret, og her tænker jeg især på inhomogen lysfordeling og buzz. Desuden er alle skærmene til det engelske marked, og hvis du får en mandagsmodel eller du får problemer med tuners mm. så er det besværligt at fortryde sit køb.

Hvis du smider 300 overeni jeres budget, så kan du få en ganske fin Samsung plasma på 51" fra wupti, og så er du garanteret at de indbyggede tunere virker, og der medfølger Samsungs Prestige service, som betyder at du ved defekt får en tekniker hjem til dig - i modsætning til at du selv skal sende det til England.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2711494/ ... ign-Priser
Af jones31
#168090
Jannik vent til i næste uge med at købe. Der kommet noget til 4499 snart fra Philips med passiv 3d. Bedre 3d end på de flesteaktive 3d tv.
Af jones31
#168091
Jannik vent til i næste uge med at købe. Der kommet noget til 4499 snart fra Philips med passiv 3d. Bedre 3d end på de flesteaktive 3d tv.
Af Chaui
#168103
jones31 skrev:Jannik vent til i næste uge med at købe. Der kommet noget til 4499 snart fra Philips med passiv 3d. Bedre 3d end på de flesteaktive 3d tv.
Tror nok mange vil sige det modsatte. Passiv 3D er vel kun bedre på det punkt at brillerne er mere behagelige. oplevelsen skulle gerne være bedre med Aktiv 3D.

Men ja, tag og smid de 5300kr og få den Samsung D555, det er en fin pris for en stor skærm.
Af jones31
#168109
Nej er der mange der siger og de er flimmerfri. Passiv 3d er vejen frem.
Af Chaui
#168111
Det er sandt. hvis du har sollys ind i rummet med aktiv 3D vil de flimre. men i mørke fungere 3D vel også bedst ?
Af Bent odense
#168113
hej jannic,der er et sony kdl-46ex721 full hd 3d tv xr 200 til 5.999 i sony center i odense. er der sådan en butik hvor du boer.
Af jones31
#168116
Chaui skrev:Det er sandt. hvis du har sollys ind i rummet med aktiv 3D vil de flimre. men i mørke fungere 3D vel også bedst ?
Ja self er det bedst i mørke. Men kgs teknik er super god og er jo også den Sony kommer til og bruge næste år og grundig kommer med den snart.
Af JannickHardt
#168118
Min kæreste er stik tosset.

Men jeg VIL have dette TV, som i har fundet frem til mig. Er det godt eller skidt at det er Passivt? Og er det meget bedre end det sony 40' jeg først linkede?

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2711494/ ... 555&sort=4

Hvis nogen gider hjælpe med at finde det billigere et andet sted, amazone, tyskland, sverige, EU til lidt billigere penge ville jeg blive meget glad.

4800 er max kæresten vil give. Ellers trækker hun sin halvdel tilbage. Hun er bare muggen over at vi først startede på et budget af 3700 - lige endtil jeg opdagede 3D (til gode priser)

Jeg vil have det :)

EDIT:

Er det ikke et smart TV?

Det er alle de andre samsung og sony tv da.. selv de billige 40' ... hmmm... eneste minus.

Hvor stor en forskel er der på 3d forskellen på først nævnte Sony 40' 3D TV og dette 51' Samsung 3D TV?

Følger der briller med til nogen af dem? Evt links til hvor de kan købes billigt.
Af dk9000
#168122
Hvis du gerne vil NYDE 3d og ikke skulle bruge penge BAGEFTER på at købe dyre briller, samt at skulle sørge for at lade den op, så brug de penge nu som i skulle have brugt på briller til det sony tv, ydermere vil jeg os nævne at man skal sidde RET lige på og ikke bøje sig ned eller andet ved sonys 3d.

Nå men nu til min pointe. Køb dig et 42lm615 til 5499, enten er det denne uge eller næste, kan ikke huske :)