Kinesisk opkb af USA's strste tv-producent er get i vasken - FlatpanelsDK
Vizio TV

Kinesisk opkb af USA's strste tv-producent er get i vasken

12 Apr 2017 | Rasmus Larsen |

Vizio, den strste amerikanske tv-producent, vil ikke blive opkbt af kinesiske LeEco, hvilket ellers var planen. Aftalen, der belb sig til 14 mia. danske kroner, er get i vasken pga. regulatorisk modvind.

Vizio forbliver amerikansk

Vizio betragtes som en af de amerikanske successhistorier i industrien. I visse kvartaler overgr de Samsung, LG og alle de andre p salgslisterne over tv-skrme i hjemlandet. Nu str det klart, at Vizio forbliver et amerikansk, privatejet selskab.

Kinesiske LeEco annoncerede ellers i juli 2016, at de ville opkbe Vizio for $2 mia. dollars, eller hvad der svarer til lidt over 13 mia. kroner. Selskaberne har i en flles meddelelse meldt ud, at det skyldes regulatorisk modvind, men der har i de amerikanske medier, over de seneste mneder, vret sat sprgsmlstegn ved LeEcos financielle styrke. Reuters skrev i januar 2016, at LeEco mtte hente $2.2 mia. dollars hos investorer for at understtte forretningens vkst.

Opkbet skulle have givet det kinesiske selskab en fod indenfor i USA og andre vestlige lande. Generelt har de kinesiske tv-producenter haft svrt ved at trde ind i USA og Europa p trods af et boomende hjemmemarked, der har betydet, at Kina snart overhaler Sydkorea p produktion af LCD-paneler.

Selskabernes flles erklring om det aflyste opkb kan lses herunder:

LeEco Global Group Ltd. and VIZIO Inc. announced today that the merger agreement to acquire VIZIO will not proceed due to regulatory headwinds. We continue to believe that there is great synergy between the two companies, and are pleased to announce that LeEco and VIZIO have reached an agreement that is a win for both companies.

Under the new agreement, LeEco and VIZIO will continue to explore opportunities to incorporate the Le app and content within the VIZIO connected CE platform, and engage in a collaborative partnership to leverage LeEcos EUI (Ecosystem User Interface) platform, along with the brands exclusive content and distribution channels, to bring VIZIO products to the China market.

Vizio fortstter driften som hidtil og er p nuvrende tidspunkt ved at lancere nye modeller for 2017 i USA. Den amerikanske producent slger som bekendt ikke tv-skrme i Danmark, men tilbyder visse modeller i f.eks. Storbritannien.



Del p:


Flere nyheder

Vejen til himlen

Vejen til TV-himlen

18 Oct 2017 | Yoeri Geutskens |
The Frame Gallery

Samsung bner "The Frame Gallery" i Elgiganten Glostrup

17 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Netflix Hollywood

Netflix vil i 2018 bruge 50 mia. kroner p bl.a. 80 film

17 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
LG Technicolor

LG 2017 OLED har fet Technicolor-profil

16 Oct 2017 | Rasmus Larsen |

Danske tv-udbydere investerer 3-cifrede millionbelb i streaming

13 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Movies Anywhere

Hollywood & filmbutikker gr sammen om flles filmtjeneste

12 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Oculus Go

Oculus Go er et billigere VR-headset der ikke krver tilslutning

12 Oct 2017 | Rasmus Larsen |
Samsung TV

Samsungs salg af premium TV i frit fald, vil satse p micro-LED

11 Oct 2017 | Rasmus Larsen |