Butikkerne skal sælge merchandise, mad og drikke, men også tilbyde interaktive oplevelser. Det bekræfter Netflix til Bloomberg.
Butikskonceptet får navnet Netflix House og planen er, at de første to butikker åbner i USA i 2025. Det blev ikke afsløret, hvilke byer, der er tale om.
Yderligere lokationer annonceres senere.
Merchandise, mad og oplevelser
Det bliver ikke biografer eller forlystelsesparker, men i stedet et slags samlingspunkt, hvor nye film og serier fra Netflix kan promoveres, samtidig med, at besøgende kan få serveret tematisk mad og drikkevarer.
Der vil blive solgt merchandise, altså fysiske varer eller tøj med et tema fra f.eks. Stranger Things. Der nævnes også interaktive oplevelser, hvor en forhindringsbane med tema fra Squid Game gives som eksempel.
- "Vi har set, hvor meget fans elsker at fordybe sig i vores film og tv-seriers verden, og vi har tænkt meget over, hvordan vi tager det til næste niveau," siger Josh Simon, Netflix's VP for consumer products, til Bloomberg.
Netflix sælger allerede merchandise online på netflix.shop. Varer sendes gratis til Danmark, hvis man bestiller for over 1.017 kroner.
- Kilde: Bloomberg