Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Slettegaard
Jeg har desværre oplevet at på min 1½ måneder gamle skærm (med S-panel) er der kommet en tordenflue ind mellem frontfolie og panel. Den kravlede lystigt rundt i en dag og jeg blev godt deprimeret. :(

Jeg kontaktede Info-care som har service i Danmark og de var godt klar over problemet men de ville ikke erkende at det var en konstruktionsfejl eller produktionsfejl og tordenfluen var derfor ikke omfattet af en garantireparation.
Jeg kontaktede herefter Samsung men fik at hvide at det var en forsikringssag! Men hvilken forsikring dækker tordenfluer??
Efter lang tid bad jeg om en forklaring fra "højere sted", om det virkelig var rigtigt at skærmen var konstrueret så dårligt at insekter frit kan komme ind og ødelægge skærmen. Jeg har endnu ikke fået svar! !:(

Jeg har været så heldig at tordenfluen er krøbet væk fra skærmen igen og har lagt sig til at dø et andet sted. Jeg slukkede simpelt hen skærmen i to dage. Men frygten for at skærmen kommer til at se ud som billedrammer på en væg fyldt med tordenfluer har gjort mig nervøs.

Har andre oplevet det samme problem, også med andre skærme??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hvis du søger i forum så er der mange andre både her og i andre fora der har oplevet noget lignende. Visse firmaer oplyser endda i deres garanti-politik at tordenfluer specifikt ikke er dækket af nogen garanti.

Jeg kan heller ikke se at det skulle være producentens problem at der kommer ting ind i skærmen. Du har jo sådan set selv lukket fluerne ind i huset... En hermetisk forsejling af skærmen er nok utopisk, men hvis du mener at det er et større problem, må du købe en skærm uden udluftningskanaler og med ekstern strømforsyning.

Hvis du igen får fluer i skærmen, så er et godt tip at lægge skærmen ned med fronten nedad (slukket selvfølgelig) og tænde noget lys over den så fluerne vil søge ud mod det i stedet.
Af Slettegaard
OK, det var trist at læse. Jeg troede blot at der var en forsegling mellem folie og panel. Hvis jeg var konstruktør ville jeg bestemt lave dette.

Hvis det er et generelt problem så dropper jeg helt at investere i et fladskærmstv. Eller skal man investere i en plasma? Eller har de samme problem?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle skærme har dette problem. Så snart der er noget foran selve skærmpanelet så vil der kunne komme dyr derind. Og det er der på alle typer fladskærme. Med det sagt, så er der dog mennesker rundt om i verdenen der formår at have et fladskærms-TV uden at der går dyr i det...
Af canislupus
Det næste bliver vel at edderkopperne finder ud af det og sætter sig på lur i midten .. inde i skærmen ;)

Der findes noget meget fintmasket net der hedder pollennet - ved ikke om man kan klæ' sin skærm på med det i små bidder uden at kvæle den... men kønt vil det nok ikke blive O_O
Af madmike
Jeg havde - til min store forfærdelse - nøjagtigt samme problem på min nye Samsung 215TW.

Hele 2 stk havde fundet vej ind i skærmen og vandrede lystigt rundt derinde :(

Jeg gik først i panik over hvis nu de ville sætte sig fast derinde og så dø, men da jeg fik samlet tankerne igen fandt jeg på at lave det der vist best kan betegnes som en gang frugtmos.

Her er opskriften: 1 stykke most banan, 1 stykke overmoden fersken, 1 fingerbøl cola med sukker. Ingridienserne moses og cola blandes i. Hældes derefter over i en skål som stilles under skærmen.

Og voila. Næste morgen var de 2 tordenfluer (eller nogle helt andre - hvem ved) druknet i mosen (måske syren i coca colaen havde dræbt dem!) ;;)

Jeg ved intet om tordenfluens spisevaner og livretter, men faktum er at de forsvandt. Og gudsketak og lov for det :)

MVH Michael