Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#16684
Lad os få lidt statistik på hvor mange S-paneler og hvor mange A-paneler der er solgt i Danmark. Og selvfølgelig gerne med folks erfaringer med panelerne.

Du kan se bag på skærmen om du har et S- eller et A-panel. Der står "226BW S" eller ""226BW A".

Denne tråd har en masse information om emnet

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1144130

Også her

http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... m?t=678469

/David
Af mbm
#16748
Nu er der lidt for mange indlæg. Det orker jeg sku ikke læse igennem.

Men jeg står selv for et snarligt køb af Samsung 226BW. Kunne du lige kørt fortælle om der er noget jeg skal være obs på? Og hvad det går ud på?
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16752
mbm skrev:Nu er der lidt for mange indlæg. Det orker jeg sku ikke læse igennem.

Men jeg står selv for et snarligt køb af Samsung 226BW. Kunne du lige kørt fortælle om der er noget jeg skal være obs på? Og hvad det går ud på?
Du skal være obs på om du får et S- eller et A-panel :)

S-panelet laves af Samsung og er et bedre panel. A-panelet laves af AUO og er et dårligere panel. Folk der har fået en 226BW med A-panel oplever mere banding, mere backlight bleed, dårligere kontrast og meget andet "sjov".

Du kan ikke se på papkassen om det er et S- eller et A-panel der sidder i skærmen. Du kan kun se det bag på skærmen (og inde i service menuen).

Det ser ud til at S-panelet kun er i (nogle af) skærmene her i starten. Senere er det meningen at der kun skal være A-paneler i. Klassisk bait and switch ligesom Dell og andre.

Der er stadig folk både i USA og Australien der får en skærm med S-panel når de køber, men der er ingen garantier. I samme butik får andre A-paneler.

Jeg er meget interesseret i at høre hvilke paneler folk har fået her i Danmark. Jeg regner også med at bestille en når den engang kommer på lager igen her i landet, men den ryger tilbage hvis det er et A-panel.

/David
Af mbm
#16771
OK har lige bestilt.
Så vender jeg tilbage med info.

Er A eller S bedst?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#16773
S-panelet laves af Samsung og er et bedre panel. A-panelet laves af AUO og er et dårligere panel. Folk der har fået en 226BW med A-panel oplever mere banding, mere backlight bleed, dårligere kontrast og meget andet "sjov".
Det burde vel fremgå af indlægget...

Er der nogen der rent faktisk har skilt skærmen ad for at se om der sidder et panel fra AUO i A-modellen? Det lyder lidt mystisk at det skulle være billligere at købe panelerne ude i byen.
Af Jackal^
#16779
@yakken

Kan det ikke være fordi de har problemer med leveringen?

Alle steder jeg har snakket med/set hos har ventetid på dem så sent som frem til april og det var i sidste uge...
Af mbm
#16798
Getmore påstår de har dem på lager.
Så nu må jeg se om det er rigtigt. Regner derfor med at modtage min i morgen.
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16806
mbm skrev:OK har lige bestilt.
Så vender jeg tilbage med info.

Er A eller S bedst?
S, som sagt :)

/David
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16808
yakken skrev: Er der nogen der rent faktisk har skilt skærmen ad for at se om der sidder et panel fra AUO i A-modellen? Det lyder lidt mystisk at det skulle være billligere at købe panelerne ude i byen.
Hvis du nu læste de tråde jeg postede :)

Dels var der i en af trådene links til et Samsung-site hvor de to paneler var beskrevet. Og dels er det beskrevet hvordan produktionen af AUO-panelerne ikke er helt "up to speed" endnu, og at Samsung derfor har valgt at supplere med et af deres egne paneler. Hvorfor så ikke bare vente med at putte 226BW på markedet? Fordi der er konkurrerende skærme der netop er kommet på markedet fra andre producenter. Og i øvrigt er det jo smart at lave bait and switch. Folk hører i anmeldelser og andre steder om hvor god skærmen er og køber den med et dårligere (og billigere?) panel i.

Og desuden: Så vidt jeg ved har Samsung da brugt AUO-paneler i andre skærme også. Jeg tror bestemt sagtens man kan forestille sig at det er billigere for Samsung at købe et dårligere panel ude i byen end at producere et godt et selv.

/David
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16810
mbm skrev:Getmore påstår de har dem på lager.
Så nu må jeg se om det er rigtigt. Regner derfor med at modtage min i morgen.
Jeg er ganske overbevist om at Getmore ikke har dem på lager, nu hvor ingen andre har.

Getmore er ikke en butik man bør handle med eller stole på.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... ight=getmo re

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... light=getm ore

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... light=getm ore

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... light=getm ore

/David
Af mbm
#16814
pinkfloydhomer skrev:
Jeg er ganske overbevist om at Getmore ikke har dem på lager, nu hvor ingen andre har.

Getmore er ikke en butik man bør handle med eller stole på.

/David
OK fint fint godt godt. Tak for din viden.

Jeg kan fortælle dig jeg aldrig har haft problemer med Getmore,
og jeg har modtaget et T&T nummer på pakken. KAn self være den er tom når den kommer i morgen :o
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
#16815
mbm skrev: OK fint fint godt godt. Tak for din viden.

Jeg kan fortælle dig jeg aldrig har haft problemer med Getmore,
og jeg har modtaget et T&T nummer på pakken. KAn self være den er tom når den kommer i morgen :o
Spændende! Jeg er meget spændt på om du modtager en pakke (det gør du nok, hvis du kan se noget på track and trace på postdanmark.dk) og jeg er især spændt på om du får et S-panel eller et A-panel. Skriv tilbage hurtigst muligt! :)

/David
Af mikovich
#16816
Må da liiige give mit besyv med...

Jeg bestitle sidst i februar en Samsung 226bw, også fra Getmore. Må indrømme jeg ikke helt forstår alle de klager der er over firmaet, har aldrig selv haft problemer med dem, varer som har været på lager er altid blevet sendt samme dag, og altid fået T&T-nummer samme aften så jeg har kunnet følge min pakke.

Det er rigtig nok for dårligt at de ikke er til at komme i kontakt med. Dét er en af de ting jeg stært må anbefale inden man handler et sted... er de til at komme i kontakt med telefonisk, så kan man også tage fat i dem, skulle der opstå problemer. E-mail er en dum ting til den slags, som regel svarer de aldrig når det er klager eller lign.

Mht. skærmen. Jeg havde også fulgt debatten på www.hardforum.net og var meget spændt på om min skærm var et A eller S-panel.
Jeg blev hurtigt lettet da jeg fandt ud af det var en skærm med S-panelet og den har desuden ingen pixelfejl.
Lækker skærm, lækkert design. Elendig lav lille fod. Købte en fod fra Neo-Flex istedet og monterede den.
Af Wildt
#16824
mikovich skrev:Må indrømme jeg ikke helt forstår alle de klager der er over firmaet
De har overfor mig flere gange enten "løjet" mht lagerbeholdningen eller er i den grad bare langsomme/dårlige til at opdatere den.

Ganske let at forstå synes jeg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17