Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af grafle
Hej

Jeg skal have anskaffet mig et af disse to tv, men kan ikke finde noget svar på, om det kun er designet der afviger fra de to ? Og er der evt. nogle der har set nogle ordentlige tests af ps51d7005 ?

Venlig hilsen
Rasmus
grafle skrev:Hej

Jeg skal have anskaffet mig et af disse to tv, men kan ikke finde noget svar på, om det kun er designet der afviger fra de to ? Og er der evt. nogle der har set nogle ordentlige tests af ps51d7005 ?

Venlig hilsen
Rasmus
Forskellen er stort set den samme som med deres LED(LCD) modeller. Forskellen på plasma skærmene er, at er er web browser på D8005 og så designet som du slev skriver.. På billedesiden er der ikke nogen forskel :)
Af grafle
mart198i skrev:

Venlig hilsen
Rasmus
Forskellen er stort set den samme som med deres LED(LCD) modeller. Forskellen på plasma skærmene er, at er er web browser på D8005 og så designet som du slev skriver.. På billedesiden er der ikke nogen forskel :)
Så det vil sige at jeg ikke kan gå på nettet med 7005? = ikke benytte youtube og lignende ?

- som du nok kan høre har ikke investeret i tv de sidste mange år :)
grafle skrev:
mart198i skrev:

Venlig hilsen
Rasmus
Så det vil sige at jeg ikke kan gå på nettet med 7005? = ikke benytte youtube og lignende ?

Den har det som Samsung kalder Smart TV det vil sige, at du kan gå på Facebook, Twitter, Youtube, Google Maps, Picasa, Nyheds programmer, tjekke vejret og VOD osv... Men du kan fx. ikke gå ind på Flatpanels.dk eller EB.dk osv. :)
Af grafle
mart198i skrev:
grafle skrev:
mart198i skrev: Forskellen er stort set den samme som med deres LED(LCD) modeller. Forskellen på plasma skærmene er, at er er web browser på D8005 og så designet som du slev skriver.. På billedesiden er der ikke nogen forskel :)

Den har det som Samsung kalder Smart TV det vil sige, at du kan gå på Facebook, Twitter, Youtube, Google Maps, Picasa, Nyheds programmer, tjekke vejret og VOD osv... Men du kan fx. ikke gå ind på Flatpanels.dk eller EB.dk osv. :)
Det er vel alligevel forholdvis svært at navigere rundt på nettet med en fjernbetjening ? :)
grafle skrev:
mart198i skrev:
grafle skrev: Så det vil sige at jeg ikke kan gå på nettet med 7005? = ikke benytte youtube og lignende ?

Det er vel alligevel forholdvis svært at navigere rundt på nettet med en fjernbetjening ? :)
Ja, det er det! Også bare det at bruge google maps er ikke en sand fornøjelse. Det er langtsom og det er bøvlet at navigere rundt. Jeg bruger faktisk slet ikke Smart TV... Det er meget nemmere at lave præcis de samme ting på din PC eller tablet.
Af grafle
nu sidder jeg og ser på samsung hjemmeside, og sammenligner de to skærme.

Under punktet "beskyttelse mod burn-in", står der "ja" ved d8005.. det gør der ikke ved d7005 - hvor der står intet. Det samme er gældende ved "DLNA"..

Det er lige de punkter jeg undrer mig mest over..

Der er også et punkt der hedder "ultra tyndt væg ophæng", hvor der står "ja" ved dem begge.. det gør der ikke ved en del andre af samsung TV. Men det betyder måske bare at stikkene vender ned ad ?

Er det bare fejl på siden, eller hvad mener i?
Af mart198i
grafle skrev:nu sidder jeg og ser på samsung hjemmeside, og sammenligner de to skærme.

Under punktet "beskyttelse mod burn-in", står der "ja" ved d8005.. det gør der ikke ved d7005 - hvor der står intet. Det samme er gældende ved "DLNA"..

Det er lige de punkter jeg undrer mig mest over..

Der er også et punkt der hedder "ultra tyndt væg ophæng", hvor der står "ja" ved dem begge.. det gør der ikke ved en del andre af samsung TV. Men det betyder måske bare at stikkene vender ned ad ?

Er det bare fejl på siden, eller hvad mener i?
D7005 har og "beskyttelse mod burn-in" og DLNA :D Stikkene vender ud fra venstre side.
Af Ekmani
Står i en anden tråd noget om at også plasmaerne har såkaldt Micro Dimming (åbenbart ikke kun en led ting) og at nogen mente at det var ret væsenligt ift sortniveauet.
Kan andre af- eller bekræfte dette? Gør Micro Dimming virkelig så stor en forskel på plasmaerne?

Overvejer nemlig 7005 fremfor 8005... da der jo kan spares lidt penge - oveni pga. spiderfoden er jeg ikke helt fjollet med (skal alligevel hænges op) og fuld web (i slow motion efter hvad jeg har hørt) får jeg vist ikke brug for, da det for mig virker noget nemmere gennem en macbook...

I samme forbindelse så jeg forresten denne test med 7000 som vinderen (dvs. med US udgaverne), men de er vel ens ift eu bortset fra fjernbetjeninger eller hvad siger folk?

http://reviews.cnet.com/2795-6482_7-688.html
Af Ekmani
Var i øvrigt selv inde på samsungs site og det er dog helt helt utrolig (og lidt forudroligende) at de ikke kan finde ud af at oplyse alle infos på skærmene - 7005 vs. 8005, når man laver en sammenligning af de to på deres egen site!
Af grafle
Ekmani skrev:Var i øvrigt selv inde på samsungs site og det er dog helt helt utrolig (og lidt forudroligende) at de ikke kan finde ud af at oplyse alle infos på skærmene - 7005 vs. 8005, når man laver en sammenligning af de to på deres egen site!
meget enig!
Af JesperKeller
Lidt pinligt fra Samsungs side af, men den eneste forskel der er på D7005 og D8005 er at D7005 IKKE har webbrowser.
D7005 har dog stadig: Ultra black Panel, Slim Design, DLNA, Smart TV, USB PVR.. Yeah you name it.
Identisk med D8005... Kun Web browseren du mister fra D7005 til D8005.
Så hvis du har fået dig en god pris på en D7005 imod f.eks end D8005, så vil jeg tage D7005 til hver en tid!
Af Maestroelite
JesperKeller skrev:Lidt pinligt fra Samsungs side af, men den eneste forskel der er på D7005 og D8005 er at D7005 IKKE har webbrowser.
D7005 har dog stadig: Ultra black Panel, Slim Design, DLNA, Smart TV, USB PVR.. Yeah you name it.
Identisk med D8005... Kun Web browseren du mister fra D7005 til D8005.
Så hvis du har fået dig en god pris på en D7005 imod f.eks end D8005, så vil jeg tage D7005 til hver en tid!
Jeg har idag kigget i en Samsung brochure som lister 2 andre forskelle udover webbrowser.
Den ene er Skype, den anden er 3D lyd som altså 8005 har men 7005 ikke har.

Men hvis det virkelig er det eneste så synes jeg nok man sige det er underordnede funktioner...

Dog vil jeg gerne spørge 7005 ejere om man via Youtube applikationen kun kan se standard opløsning eller om man kan vælge HD?

(Har tidligere spurgt om samme for Pana VT30 hvor Rasmus L mente desværre ikke den viser det i HD eller giver mulighed for det).
Af Maestroelite
Har lige fået svar på min mail til Samsung:

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
På D8005 har vi Skype, en webbrowser, du kan bruge en touch control, 3D lyd, understøtter HDMI 1.4. Der er
crystal design på 7005 og metal crystal på 8005.