Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg vil meget gerne have hjælp til en lille udredning mht Sonys modeller :-)

EX500 skulle jo være den danske version
EX503 har tilsyneladende DVB T2
EX505 - jeg kan ikke rigtig se hvad det kan og det er heller ikke til salg ret mange steder.

Jeg har hårdt brug for DVB-t-tuneren så den del er rigtig vigtig. Er 503 en ikke-DK model eller er det en opdateret model af EX500 med nyere, fremtidssikret tuner?

På forhånd mange tak for hjælpen
Af jacster
Ingen der kender sådan et par gamle kendinge? :-)
Af reslfj
jacster skrev:Ingen der kender sådan et par gamle kendinge? :-)
http://www.boxer.se/kundservice/teknik- ... /?search=1

EX503 - 40", 46" pg 55" - er godkendt af Boxer i Sverige til HD kanaler og har derfor en DVB-T2 tuner-chip.
De er også godkendt af Boxertv.dk dvs. de øvrige funktioner virker mod det danske DVB-T net.
http://www.boxertv.dk/kundeservice/tekn ... adskaerme/

Ingen vil naturligvis give en garanti for at det vil virke med DVB-T2 i Danmark og med landekode Danmark - men jeg anser det for helt overvejende sandsynligt, at det vil være et fint fjernsyn, når DVB-T2 kommer til Danmark -(husk det er en 2010 model).

Lars :)

Hvis du søger på Sony's tyske sider kan de se at EX505 har DVB-T/C og DVB-S tuner (det er DVB-S2, men find det selv på sony.de selv). Om man let kan skifte mellem DVB-T og DVB-S - lad være med at tro at 'det går nok' - tjek, tjek, tjek og få det på skrift.
http://www.sony.de/product/tv-94-37-lcd ... nicalspecs
Af MF-DK
Emnet har været oppe før. Prøv også at søge lidt herinde. ;)
Af jacster
Jeg har søgt før. Det eneste der står om ex503 i tidligere indlæg er at den har T2-tuner. Det er så åbenbart også det eneste der er af forskel, men det kunne jeg jo ikke vide på forhånd.

@Lars: tak for yderst fyldestgørende svar.

EX503 koster pt 3900 i Elgiganten. Jeg faldt også over EX501 i Bilka i dag til 4000 (eneste forskel på ex500 og ex501 var ifølge Bilkadrengen at 501 har sort underkant)

Er der andre tv i samme størrelse og prisklasse jeg bør have med i overvejelserne?
Af Casper M.P.
Jeg faldt også over EX501 i Bilka i dag til 4000 (eneste forskel på ex500 og ex501 var ifølge Bilkadrengen at 501 har sort underkant)
Så skulle Bilkadrengen måske undersøge tingene ordentligt ;)

Med EX501 medfølger wifi-donglen i salgskassen, så hvis man har tænkt sig at skulle købe wifi-donglen bagefter, kunne man måske spare nogle penge på at købe EX501 frem for EX500, EX503 eller EX505, og personligt kan jeg også bedre lide den sorte kant frem for den grå.

Lige en opsumering:
- EX500 - DVB-T/C tuner - fint hvis man bare har brug for et tv til at se de digitale kanaler der er i dag.
- EX501 - DVB-T/C tuner + sort underkant + medfølgende wifi-dongle - smart hvis man vil bruge DLNA og BRAVIA internet video uden at skulle rode med internet ledninger.
- EX503 - DVB-T/T2/C tuner - nogenlunde fremtidssikret, men ingen garanti for at DVB-T2 tuneren virker når det bliver indført i Danmark.
- EX505 - DVB-T/C/S2 tuner - smart hvis man har tænkt sig at få parabol, men ikke vil have en boks stående.
Af wiesel
Så EX503 er "bedre" end EX500 pga. den har DVB-T2?

Bare lidt mærkeligt at 40EX503 koster 3895 kr. og 40EX500 koster 4467 kr. hos Elgiganten
Af jacster
ifølge elgiganten kommer 500 på kampagne til samme pris om et par uger.
Af MF-DK
EX503 virker i hvert fald som en god deal i dette tilfælde. Den kan jo sådan det samme som EX500. ;;)