Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af calleMadsen
Hej Flatpanels

Ville høre om der er nogle, der har erfaringer med ovennævnte skærm og hvor god den er i forhold til de andre 120hz skærm. Og om nogen ved om flatpanels vil lave et anmeldelse af den.

mvh caspar madsen
Af meuchael
Hej Caspar
Jeg har selv fortrudt bittert at jeg købte denne skærm. Jeg skulle primært bruge den til at se mine 3D-fotos på min PC, men der er ingen som helst oplysninger om software. nVidia har bekræftet mine bange anelser om at skærmen ikke er kompatibel med 3D Vision, på trods af to totalt inkompetente Acer-supporteres udtalelser (en dansk telefonisk og en britisk pr. mail). Den kører i øvrigt kun 120 hz i 3D-modus. Ellers er det vel en udmærket skærm med et godt billede og et meget lavt energiforbrug. Hvis nogen ved hvordan man får 3D på PCen med denne skærm, er det en helt anden snak, og jeg hører meget gerne fra jer.
Af mbm
Nogle andre der har gjort sig erfaringer med denne skærm..
Jeg er interesseret i 120 Hz i 2D.. Fuldstændig ligeglad med 3D.
En medarbejder hos Komplet sagde den også kørte 120 Hz i 2D.. Noget med 2x60HZ..
Alle snakker om at for at køre 1920x1080 i 120Hz skal det gå gennem DVI-Dual Link.. Og eftersom denne skærm kun har HDMI, så er det måske deri problematikken opstår?
Af meuchael
Nå, nu har jeg haft nogle måneder til at gøre erfaringer, og det lykkedes mig at få 3D på skærmen ved hjælp af en gut i et andet forum. Man skal installere NVidias 3DTVPlay og nyeste driver fra Acers hjemmeside. Da egne 3D-fotos er min hovedinteresse, har jeg ikke erfaringer med spil og film endnu, men er rimelig godt tilfreds. Dog skal man ved aktivering af 3D hver gang åbne og lukke testbilledet adskillige gange for at der ikke er byttet om på højre og venstre billede, og for at billedet ikke ligesom deles lodret på midten.
Af mbm
da jeg er bedøvende ligeglad med 3D, kunne du så fortælle mig hvordan 120 hz virker i 2D.
Sætter du bare opateringfrekvensen til 120 hz..
Eller er det kun i 3D den giver 120 Hz?