Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kan ikke helt forstå den snak der er omkring dette emne. Jeg læser at PS3 ikke kan klare hdm 1.4 men kun 1.3.

Og kræves der overhovedet 1.4 for at afspille 3D ?

Jeg fandt dette på nettet, ved ikke helt om det betyder noget ?

When it comes to 3D Blu-ray playing from your PS3, you won’t be getting 1080p signals to each eye, you’ll only be getting 1080i. Without HDMI 1.4′s speed, version 1.3 just can’t push dual 1080p images through the pipes.
Af RogueAgent
hdmi 1.4 er ikke et krav for at se blu-ray i 3D - båndbredden er stor nok i hdmi 1.3

Problemet med ps3 er den kun har een hdmi port, hvilket betyder at man kan have et problem hvis man router både lyd og billede gennem en surround forstærker der ikke kan sende 3D informationen korrekt videre. I dette tilfælde vil man være nødt til at sætte hdmi kablet direkte i TV'et, men mister dermed også muligheden for at få HD lyd på anlægget.

Det er dette der er årsagen til at standalone 3D BD afspillere har to hdmi porte - en til TV'et og en til surroundforstærkeren.
Af trykkertor
RogueAgent skrev: Det er dette der er årsagen til at standalone 3D BD afspillere har to hdmi porte - en til TV'et og en til surroundforstærkeren.
Det kun MEGET får stand-alone spillere der har 2 HDMI.
Mig bekendt Panasonic DMT300 og én af Samsung sine spillere.
Af RogueAgent
trykkertor skrev:
RogueAgent skrev: Det er dette der er årsagen til at standalone 3D BD afspillere har to hdmi porte - en til TV'et og en til surroundforstærkeren.
Det kun MEGET får stand-alone spillere der har 2 HDMI.
Mig bekendt Panasonic DMT300 og én af Samsung sine spillere.
Nu er det jo heller ikke fordi der findes vanvittigt mange 3D BD afspillere endnu, men joh, det kan da godt være at nogen af dem kun har een hdmi port - men det ændrer jo ikke på baggrunden for at have to porte til at begynde med.
Af red_martians
Der er faktisk kun en enkelt forskel på et hdmi 1.3 og 1.4. Det ligger i returnkablet, hvor det er krav at der er twisted pairs i et 1.4-kabel. Det skyldes at 1.4 understøtter netværk hvilket 1.3 ikke gør.
Resten er det samme. der er samme båndbreddekrav osv. Maximale overførsel er 1080p 60hz med 7.1 PCM-lyd.

Da 3D er 2x24hz = 48 Audio-return virker fint på et 1.3kabel. der er altså rigelig med ekstra båndbredde til rådighed.
Af brouer1
Kan man så ikke bare ha' et TV med to HDMI porte, hvor en er 1.4 og så føre lyden til sin forstærker derfra?
Så er alle konsoller + Blu-ray afspillere koblet til forstækeren i et hug.