Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af redlaz
Hej med jer, da jeg selv har et Samsung DLNA TV har jeg længe ledt efter en bedre server end Share Manager.

Tjek http://www.serviio.org/. Den streamer mkv filer (transcoder IKKE) og undertekster, finder selv covers, opdaterer databasen automatisk, hurtig i menu, langt bedre opsat menu!

Det er klart den bedste DLNA server til Samsung tv. Den kan også bruges til andre DLNA klienter, men har en profil til Samsung Wiselink, som sætter serveren op til Samsungs indstillinger.

Databasen tager noget tid at oprette (den gør det løbende) men derefter kører det super.

Man kan også indsætte eget cover art mm.

:D
Af esbenk
Hvordan virker det på mac?
Af stef4690
PS3 ? Står det ikke for playstation 3 ? Eller er det helt forkert opfattet :o O_O
Af LED TV
Har netop downloaded serviio til min mac.Det kører fint, men mit Samsung UE40B7020 vil ikke afspille mkv filer. Har I nogle erfaringer hermed?
Af redlaz
Rasmus Larsen skrev:Jeg bruger den såkaldte PS3 Media Server. Det er også et meget anbefalelsesværdig stykke DLNA software.
Problemet med PS3 media server er at du skal ændre forskllige ting, for at deaktivere transcoding. Hvis man har en lille NAS server, er det jo klart en fordel at kunne streame UDEN transcoding ligesom Share manager, men med langt hurtigere og smartere design. Endvidere finder PMS ikke covers mm automatisk.

PMS har i noget tid været det foretrukne DLNA værktøj, men det kræver også en kraftig PC til de høje opløsninger, og så går hele ideen med at man overlader afkodningen til tv'et helt af fløjten.
Af redlaz
LED TV skrev:Har netop downloaded serviio til min mac.Det kører fint, men mit Samsung UE40B7020 vil ikke afspille mkv filer. Har I nogle erfaringer hermed?
På Windows viser den MKV MED undertekster uden problemer. Har du husket at vælge profilen "Samsung Wiselink" ?
Af MortenM
Super, kører nemlig med share Manager og synes godt nok det køre tungt. Lige et spørsmål offtopic, men streaming af video kan modtagelsen/sender kapaciteten have indflydelse på det da det er et stykke mellem router / tv'et og den kan næsten ikke afspille video mens billeder + musik bliver streamet uden prob.

Skal lige siges at med kabel fungere det 250%, men er der nogen måde man kan forbedre det trådløse streaming?
Af BadMan
Man mister desværre nogle TV menu funktioner ved brug af Serviio i forhold til Samsung Share Manager :((

Med Share Manager har man mulighed for at indstille størrelse af undertekster og ikke mindst synkronisere dem, hvis de ikke passer helt med talen.
Af redlaz
BadMan skrev:Man mister desværre nogle TV menu funktioner ved brug af Serviio i forhold til Samsung Share Manager :((

Med Share Manager har man mulighed for at indstille størrelse af undertekster og ikke mindst synkronisere dem, hvis de ikke passer helt med talen.
OK, det har jeg så ikke haft behov for. Men ellers kan du jo poste det i hans forum, han tager nemlig imod forbedringsforslag!
Af AndreasV
Virker fint, eneste problem er streaming af 16:9 video, de bliver afspillet som 4:3 og dermed i forkert aspect ratio. Er her nogen, som har en løsning på det problem ?
Af redlaz
AndreasV skrev:Virker fint, eneste problem er streaming af 16:9 video, de bliver afspillet som 4:3 og dermed i forkert aspect ratio. Er her nogen, som har en løsning på det problem ?
Alle film kører perfekt igennem hos mig.