08 jan 2012, 17:15
Jeg vil også meget gerne se en test af 9706, og det er fordi jeg er interesseret i alle slags tv, -på tværs af teknologier. Hvis moth filteret er så godt som videoen på youtube viser det, så løser det jo blot ét parameter, selv om dette parameter kan være afgørende for de fleste. For mig, der ikke døjer voldsomt med reflektioner, vil det kun bevirke en meget lille forskel i sortniveau i dagstimerne og jeg vil derfor måske se effektiviteten af local dimming samt farvepræcision som vigtigere områder for mig, mens det for folk med meget stort lysindfald kan være en afgørende faktor i forhold til valget af tv.
jeg ser iøvrigt ikke 9706 som en direkte konkurrent til VT30, men nærmere som et alternativ til plasmatopmodellerne. Det er til gengæld en direkte konkurrent til eksempelvis HX920 og ikke mindst LW980, der også bruger passiv 3D teknologi.
hlh skrev: Mysen har sagligt redegjort for hvorfor han ikke kan bruge den norske test til noget. Det er fint nok. Det afgøre dog ikke om Philips 9706 er et godt eller dårligt TV eller om Moth eye er et teknologisk gennembrud.Jeg er glad for, at det er sådan, du opfatter mit indlæg, for det var såmænd også bare hensigten. Det var ikke sådan, jeg fangede dit tidligere indlæg, da det hér lød som, at enhvert kritisk holdepunkt til noget, der handlede om denne model skyldes mit og de andres (her iblandt også Rasmus Larsens)tilhørsforhold til plasmeteknologiens, eller måske direkte afstandtagen til Philips som producent. Det er også derfor, jeg smed det noget barnlige og sarkastiske indlæg, for på daværende tidspunkt virkede du ikke som en, der ville være i stand til at se tingene med et bredere perspektiv.
Jeg vil også meget gerne se en test af 9706, og det er fordi jeg er interesseret i alle slags tv, -på tværs af teknologier. Hvis moth filteret er så godt som videoen på youtube viser det, så løser det jo blot ét parameter, selv om dette parameter kan være afgørende for de fleste. For mig, der ikke døjer voldsomt med reflektioner, vil det kun bevirke en meget lille forskel i sortniveau i dagstimerne og jeg vil derfor måske se effektiviteten af local dimming samt farvepræcision som vigtigere områder for mig, mens det for folk med meget stort lysindfald kan være en afgørende faktor i forhold til valget af tv.
jeg ser iøvrigt ikke 9706 som en direkte konkurrent til VT30, men nærmere som et alternativ til plasmatopmodellerne. Det er til gengæld en direkte konkurrent til eksempelvis HX920 og ikke mindst LW980, der også bruger passiv 3D teknologi.
Mangler hifi... - og penge til hifi!