Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kleen™
Min kæreste går op i hjemmets indretning på et nærmest pedantisk niveau.
Men hendes hørelse fejler heldigvis ikke noget, så mine 230 cm høje mastodonthøjttalere får lov til at blive stående...:-)
Af siccio
Kan da lige afsløre overfor kskruger:
Er gift og har et barn, og så lad os holde os til faktum!
Denne side er også for "nørder" :D
Af kskruger
Okay jeg giver mig, det er åbenbart kun mig, som kun må få små højt. og Hi-fi udstyr, som er gemt bag en låge. :((
Af xcardman
kskruger skrev:Okay jeg giver mig, det er åbenbart kun mig, som kun må få små højt. og Hi-fi udstyr, som er gemt bag en låge. :((
Min kærste har en chevrolet camaro og den må jeg dårligt sidde i :((
så hun griner når jeg starter min lille 6 cylinder bil.

sådan er det bare nu engang med hobby.

men nej Kskruger tror bestemt ikke du er den eneste
Af siccio
Kan da sige min kone også helst så alting pakket ind og væk, men man må jo finde et kompromis.
vigtigt at man giver plads til hinanden.
Ved da konen glæder sig til en "flad-skærm" komme på væggen,uanset 5-10 cm, men også klart med det dybe "lokum" vi har nu (sony Wega crt)
Af Kleen™
Okay jeg giver mig, det er åbenbart kun mig, som kun må få små højt. og Hi-fi udstyr, som er gemt bag en låge.

Til gengæld har jeg så måttet acceptere at hun har et 2x2,5m stort skydedørskab udelukkende fyldt med sko....

Livet handler om evnen til at indgå win-win kompromis'er:-)
Af pana man
Er et spørgsmål om opdragelse ;)
Brugeravatar
Af Weissbier
kskruger skrev:
Weissbier skrev:
kskruger skrev:Jeg er sådan set ligeglad, om folk bor alene eller ej. Faktum er hvis man bor sammen med en kvinde, så har man typisk ikke gulvhøjt. eller noget større HiFi udstyr iøvrigt. Derfor er den første tanke, at "siccio" måtte bo alene.
Det er altså noget vås. Markedet for gulvhøjttalere ville godt nok skrumpe ind, hvis det var sandt. Min kone er glad for vores gulvhøjttalere i stuen, for hun har opdaget, hvor godt musik og film lyder. Desuden er rigtige mænd også i stand til at sige fra, hvis der går for meget Bose Lifestyle i den. Hun har altså ikke eneret på indretningen af hjemmet, selv om mange mænd tilsyneladende er temmelig konfliktsky. ::l
Jeg kan kun sige tillykke, du har fået en af de få koner, som ikke går så meget op i indretning. :(
Nå, jo tak, men jeg mener bare, at indretning af et fælles hjem bør også være et fælles projekt. Det skal ikke være ene part alene, der bestemmer. Hvis hun ikke umiddelbart forstår, hvad store højttalere går ud på, så må man forklare, hvad det betyder for lyden og ikke mindst, hvad det betyder hendes partner. Man kan selvfølgelig også bare reducere det til en simpel studehandel: "OK skat, du får dine sofaer, jeg får mine højttalere." 8)
Af thomas_fogh
Undskyld, at jeg hopper tilbage til emnet... ;)

Jeg står også og vakler mellem 40EX500 og 40HX700.
Billedkvaliteten er vel noget bedre på HX700, men jeg har lidt bekymring omkring glasoverfladen. Det hjælper jo ikke meget med god billedkvalitet, hvis man kun kan se reflektionen af sig selv, medmindre rummet er helt mørkt.
Er der nogen som har erfaring med glasoverflade, evt. fra andre TV?

MVH Thomas Fogh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle med et plasma-TV har erfaringer med dette. Du kan læse anmeldelsen af eks. LG SL8000 TV'et, som er et LCD-TV med frontglas (plexiglas).
Af Long John89
Jeg er den lykkelige ejer af af en 40" HX700 og syntes ikk at glaspladen genere eller viser spejlbilleder... Heller ikk i lyse rum...
Af thomas_fogh
ok, så må jeg jo ned i Sony butikken og kigge igen... :p