Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af beack
Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål ang. ovenstående. I skriver nu, at man kan skifte imellem de digitale kanaler - kan man sortere dem, som man vil?

Jeg har kig på LC-40LE705S som kan fås til omkring 6500, hvilket lyder som en skarp pris.

/Beack
Af steen.l.larsen
Jeg har nu opdateret og mit tv finder ikke én kanal.
Jeg prøver med de nævnte indstillinger: frekvens, 143, 151, 6875 men den står bare i den første boks (01) og tæller opad.
Af steen.l.larsen
Nu er det lykkedes at finde kanaler igen men stadig ingen EPG/Fjernsynsservice og man kan stadig ikke bladre mellem kanaler.
Af cwittjes
Jeg har også opdateret, og jeg kan nu ikke finde kanaler - synes jeg har prøvet alt. For mig tæller den også bare op på 1 uden at finde noget, og kommer med fejlen "Service kan ikke findes."

Analog virker fint, så der er hul igennem.

Er der en der har en grydeklar opskrift til opsætning der virker?
Af steen.l.larsen
Det virker som om at når man vælger ja til kodede kanaler finder den noget - men det er ikke anderledes end før.
Ingen EPG mv.
Jeg skal måske lige præcisere at jeg har yousee kabel-tv via en boligforenings antenne-anlæg.
Af cwittjes
Nu har jeg ladet den scanne igen med kodet kanaler slået til, de samme indstillinger som tidligere, og stadig uden at finde noget.

Det virker som om det er noget helt andet der er galt - men jeg aner ikke hvad.
Af cwittjes
Ja, jeg har også Yousee kabeltv gennem antenneforening på Vesterbro i København. Og jeg bruger også id 151, da jeg kører direkte på den indbyggede DVBC receiver i Sharp'en.
Af steen.l.larsen
Efter jeg havde fundet kanaler - uden EPG - tænkte jeg at jeg lige ville give det et skud og nulstillede.
Nu kan jeg ikke finde kanaler overhovedet.
Det vil sige at jeg kan søge efter dem og den finder 28 men jeg kan bare ikke finde dem!
Jeg har skrevet til Sharp.
Brugeravatar
Af kthomsen
Hej Alle.

Sorry jeg ikke har været på...er heller ikke hjemme idag.

Jeg har ingen problemer.
Jeg har yousee direkte fra yousee, jeg har CA-modul fra Elgiganten til Yousee og et yousee tvillingkort.
Jeg opdaterede firmware.
Så nulstillede jeg TVet. Valgte dansk, digital tuner osv.
Jeg valgte 143MHz, 151(Kbh), og 6875 og 64 begge steder det kan lade sig gøre.
Så lod jeg den køre....tager ret lang tid...45-60min.
Derefter funker det for mig. Jeg har kanalerne og EPG.

Til den der spurgte om man kan sortere kanalerne...Ja det kan man via Sharps menu, under manuel programfinding.
Det hele spiller for mig.
Af steen.l.larsen
Søger du på frekvens eller kanal? Du mener 6875 x 2 og 64 x 2, altså begge ikk'?
Af steen.l.larsen
Jeg forstår på Sharp at der er en 1.13 firmware i pipeline og forventer at få den tilsendt ASAP.
Brugeravatar
Af kthomsen
Hej Steen.

Efter nulstilling af TVet har jeg bare indstillet 143MHz frekvensen, netværksID plus symbolrate på 6875 og modulation på 64 begge steder det er muligt i indstillingen. Så kørte den i lang tid nok 45-60min.
Derefer funkede det.

Sagde Sharp noget om, hvorfor der kommer en v1.13 så hurtigt efter v.1.12, altså hvad ændringerne er?
For lige nu virker det hele for mig. And if it ain't broken.... :)