Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ll-Alex-ll
Jeg har en pris på 12058,-

Derudover vil der være yderligere 10 % på vægbeslag og Samsung WLAN Dongle til tv'et.

kontakt mig pr. mail, hvis det har interesse.

[email protected]
Af nonosusno
ll-Alex-ll
hvad skal 58" så koste?
Af ll-Alex-ll
nonosusno skrev:ll-Alex-ll
hvad skal 58" så koste?
Send mig en mail, så finder jeg en pris.
Retention eller "rester" på skærmen?

Nu har jeg haft dette fantastiske TV i 3 - 4 måneder.
Jeg er vild med dets billede.

Jeg har også haft en prestige service fyr ude og kigge på den summende lyd. Det hjalp noget.

Men nu har jeg lagt mærke til at der er "rester" i billedet fra de forskellige TV kanalers logo'er.
De er der ikke hele tiden.
Det er kun ved helt hvide eller sorte billeder, jeg kan ane dem.

Det er foreksempelt meget tydeligt, hvis jeg skifter til en af de indgange, hvor der ikke er tilsluttet noget.

Det er ikke noget der generer, ud over at jeg er begyndt at kigge efter.

Specielt hvis jeg har spillet lidt konsol spil, kan jeg også se "rester" fra spillet.

Er det normalt for Plasma skærme? (Det her er første gang jeg har en sådan.)

Jeg kan se at andre har nævnt lidt om retention, men at der ikke rigtig er nogen, der har nævneværdige problemer med det.

Er jeg meget nærtagende, eller burde der slet ikke være noget at se?
Af bleze
Nordentoft,

1. Har du indstillet TV'et minimum ud fra Rasmus' anbefalinger? Det kan hjælpe lidt på problemet.
2. Retention er normal på denne skærm og skulle gerne blive udvisket i løbet af nogle minutter.
Af Nordentoft
Nordentoft,

1. Har du indstillet TV'et minimum ud fra Rasmus' anbefalinger? Det kan hjælpe lidt på problemet.
2. Retention er normal på denne skærm og skulle gerne blive udvisket i løbet af nogle minutter.
Ja jeg har indstillet Tv'et efter flatpannels "test" indstillinger. Og det ser jo fantastisk ud.

Synes ikke helt at det holder med et par minutter inden det er væk.

Jeg kan se et program på TV2, og når der så er reklamer, hvor en af reklamerne har et "hvidt univers", kan jeg se rester fra DR1's logo i toppen af skærmen. Svagt - men det kan ses.

Burde TV'et ikke kunne opdaterer og "rense" billedet helt?
Af bleze
Tror du skal læse op på hvad retention og burnin er... Det er fosforen i panelet der er blevet påvirket af lang tids udsættelse for lysere farver.
Hvis det ikke udvises inden for MAX 20-30 min men du kan se det permanent er der tale om burn in hvilket burde være umuligt nu om dage i følge kloge hoveder
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Retention er et af problemerne ved B850/855-modellen. Det vil være værst i starten af skærmens levetid, hvorfor det også er her du skal passe mest på. På dette punkt halter Samsung desværre en del efter konkurrenterne Pioneer (som vel næppe er en konkurrent mere) og Pansonic, selvom de ikke er ene om at have problemer af denne type.
Af Jeden
Der findes og en såkaldt "skærm ruller" inde under betegnelsen: Skærmbeskyttelse i fjernsynets instillingsmenu. Jeg havde også de såkaldte Burn in efter lang tids gaming, men satte denne feature til og den fungerer som en slags udvisker.
Af henrikmc
kskruger skrev:Spørgsmål til dem, som har en 855. Hvilken "farve" har plasma planelet på jeres 855 - helt sort, som rammen rundt tv'et eller er det mere gråt?
Underligt at folk skriver at det er helt sort, mit var gråt - ikke sort som rammen? En af mange grunde til at det røg retur, det så ikke pænt ud når det var slukket.
Af nonosusno
det er gråt, men slet ikke så slemt som panasonic V10. men et kuro er heller ikk helt sort.. sådan er plasma åbenbart bare. jeg syntes også det ser grimt og gammeldags ud.

henrikmc skrev:
kskruger skrev:Spørgsmål til dem, som har en 855. Hvilken "farve" har plasma planelet på jeres 855 - helt sort, som rammen rundt tv'et eller er det mere gråt?
Underligt at folk skriver at det er helt sort, mit var gråt - ikke sort som rammen? En af mange grunde til at det røg retur, det så ikke pænt ud når det var slukket.
Af blylow
Jeg har lige indrykket en tråd der hedder Der ER forskel på b855/850 men ingen respons og fornemmer alle ejerne af det dejlige fjernsyn er her på den tråd.

Jeg har kigget på forskelle mellem b855(danske version) og b850(EU versionen) og jeg kommer altså frem til at der er tekniske forskelle efter at have sammenholdt samsungs egne specs fra henholdsvis www.samsung.uk og www.samsung.dk.

Der er ting som dimensionerne på fjernsynene der er anderledes, højtalerne er forskellige (15 watt vs. 20 watt), forskellige filtre til sollys (real black filter vs. ultra bright filter plus og andre detaljer..

Er der nogen kommentarer til det for er i dilemma om jeg skal have b855 eller b850?

På forhånd tak for hjælpen
Af kskruger
nonosusno skrev:det er gråt, men slet ikke så slemt som panasonic V10. men et kuro er heller ikk helt sort.. sådan er plasma åbenbart bare. jeg syntes også det ser grimt og gammeldags ud.

henrikmc skrev:
Panelet på mit 850, er helt sort - så i dagslys er både ramme og panelet, ens sort. Måske er der en forskel på 850 og 855 der?
Af CKR_DK
Så har jeg fået mit 855......DET SUMMER OGSÅ. Det er fra oktober 2009. Skærmen er helt sort når det er slukket. Vdr. summen så har Fona fået besked idag og han sagde han ville give deres værksted besked. Han sagde at deres værksteder er aut. samsung værksted. Jeg håber på det bedste.
Dem af jer der har fået repareret jeres 855 af Samsung....hvad har de monteret/udskiftet og hjalp det noget som helst ?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 28