13. dec 2008, 12:48
#50464
Hej i gruppen
Jeg har et problem som jeg ikke lige udmiidelbart kan få løst hos hverken sælger, fabrikant eller udbyder, så jeg håber nogen her kan hjælpe mig lidt på vej.
Jeg er den lykkelige ejer af et i emnet nævnt apperat.
Jeg vidste at jeg tog en chance ved at købe et tv med "alt" indbygget, men gjorde det da jeg ikke ønskede flere "bokse/fjernbetjeninger" (har så rigeliget af dem).
Det vil sige, at tv'et indeholder en DVB-C tuner samt MPEG-4. Jeg får mit signal fra Yousee.
CA-modul er købt af Yousee.
Har haft TV'et i ca. 6-7 mdr. og i starten var problemet ikke så udbredt som det er nu.
Og så til selve problemet:
Mit tv/CA-modul promt'er mig for denne fejl: VIACCESS CA PROMT, Geographical blackout for the video.
Der er stadig tv-signal inde bagved, og jeg har nu to muligheder, 1 trykke OK på min fjenbetjening og promt'en forsvinder, 2 vente til den selv forsvinder (tager ca. 10-30 sek.) efter promt'en forsvinder, opstår der altid "pixel-fejl", det vil sige billedet fryser/vælter/hakker et kort øjeblik.
I de første par måneder skete dette ca. 3-5 gange om ugen. Nu sker det 3-5 gange i timen.
Har haft fat i SONY, og de kender ikke til problemet, men henviser til YOUSEE da CA-modulet kommer fra dem.
YOUSEE kender ikke til problemet og henviser til SONY, da tv'et kommer fra dem, og at de iøvrigt ikke yder support på tv, kun på deres "bokse"
Sælger henviser til de 2 ovennævnte.
Og så står jeg der........ og har ikke fået løst mit problem.
Så nu vil jeg høre:
Er der andre med SONY tv med DVB-C tuner og YOUSEE som udbyder som har oplevet det samme?
Nogen som har et forslag til løsning af mit problem?
Skal lige sige til sidst her, at jeg har fået en firmware update af SONY til tv'et, og det hjalp kun på at jeg nu kan se tv2 regional tv igen.
mvh
Kristian
Jeg har et problem som jeg ikke lige udmiidelbart kan få løst hos hverken sælger, fabrikant eller udbyder, så jeg håber nogen her kan hjælpe mig lidt på vej.
Jeg er den lykkelige ejer af et i emnet nævnt apperat.
Jeg vidste at jeg tog en chance ved at købe et tv med "alt" indbygget, men gjorde det da jeg ikke ønskede flere "bokse/fjernbetjeninger" (har så rigeliget af dem).
Det vil sige, at tv'et indeholder en DVB-C tuner samt MPEG-4. Jeg får mit signal fra Yousee.
CA-modul er købt af Yousee.
Har haft TV'et i ca. 6-7 mdr. og i starten var problemet ikke så udbredt som det er nu.
Og så til selve problemet:
Mit tv/CA-modul promt'er mig for denne fejl: VIACCESS CA PROMT, Geographical blackout for the video.
Der er stadig tv-signal inde bagved, og jeg har nu to muligheder, 1 trykke OK på min fjenbetjening og promt'en forsvinder, 2 vente til den selv forsvinder (tager ca. 10-30 sek.) efter promt'en forsvinder, opstår der altid "pixel-fejl", det vil sige billedet fryser/vælter/hakker et kort øjeblik.
I de første par måneder skete dette ca. 3-5 gange om ugen. Nu sker det 3-5 gange i timen.
Har haft fat i SONY, og de kender ikke til problemet, men henviser til YOUSEE da CA-modulet kommer fra dem.
YOUSEE kender ikke til problemet og henviser til SONY, da tv'et kommer fra dem, og at de iøvrigt ikke yder support på tv, kun på deres "bokse"
Sælger henviser til de 2 ovennævnte.
Og så står jeg der........ og har ikke fået løst mit problem.
Så nu vil jeg høre:
Er der andre med SONY tv med DVB-C tuner og YOUSEE som udbyder som har oplevet det samme?
Nogen som har et forslag til løsning af mit problem?
Skal lige sige til sidst her, at jeg har fået en firmware update af SONY til tv'et, og det hjalp kun på at jeg nu kan se tv2 regional tv igen.
mvh
Kristian