Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.dk

Jeg har haft kig på et nyt TV i et godt stykke tid efterhånden. Min ekspertise på området er dog til at overse. Jeg har fundet frem til 2 fjernsyn som på papiret passer mine krav, men hvilken er bedst?

Samsung 51" Plasma-TV PS51D535

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=63 ... BAB6#extra

Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50U30

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... kInfo=true
Af danielhogh
Jeg er også meget interesseret i at høre, om der er nogen, der har mere information om Samsung PS51D535?

Prisen virker jo ret god i forhold til specifikationerne, men jeg kan ikke finde nogle tests af TV'et. Er der nogen, der har kendskab til sådan en?
Af StoreSol
Har kigget lidt nærmere på det, og det er jo egentligt en ret int. model. Ingen 3D og ingen smarttv, som jo fint kan undværes, og stadig full HD.

Det eneste der bekymrer mig er det manglende BLACK filter i forhold til de dyrere modeller.

Nogen der har en ide om, hvor meget det betyder?
Af danielhogh
Min største anke mod PS51D535 er den manglende information omkring TV'et. Jeg bryder mig ikke om, at Samsung ikke selv vil kendes ved TV'et, og at man ikke kan finde tests af det.

Måske er der blot tale om en PS51D530, som til ære for forbrugerforvirringen har fået ændret produktnummer. Men der findes nu heller ikke meget information om PS51D530, så det ændrer ikke rigtigt på noget udover - som Jonama skriver - at Samsung i Holland i det mindste vil kendes ved produktet på deres hjemmeside.
Af StoreSol
danielhogh skrev:Min største anke mod PS51D535 er den manglende information omkring TV'et. Jeg bryder mig ikke om, at Samsung ikke selv vil kendes ved TV'et, og at man ikke kan finde tests af det.

Måske er der blot tale om en PS51D530, som til ære for forbrugerforvirringen har fået ændret produktnummer. Men der findes nu heller ikke meget information om PS51D530, så det ændrer ikke rigtigt på noget udover - som Jonama skriver - at Samsung i Holland i det mindste vil kendes ved produktet på deres hjemmeside.
Det er en 530, det sidste ciffer afgør jo blot om det er EU eller Nordisk model.
Af danielhogh
Aha - jeg var ikke klar over, Samsung lavede forskellige modeller til det nordiske og europæiske marked. Nu giver Jonamas indlæg endnu mere mening. Det var godt at få det på plads. :)

Når det er sagt, synes jeg stadig, det er skummelt, at man ikke finde PS51D535 på Samsungs nordiske hjemmesider.

StoreSol - har du kendskab til en test eller anmeldelse af PS51D530 / PS51D535? Jeg mener, hvis din eneste bekymring er det manglende "BLACK-filter", må du jo have en formodning om, at TV'et grundlæggende holder en vis standard.
Af StoreSol
Desværre ikke.

Syntes bare det er int. med en model, hvor man slipper for 3D og SmartTv, og som er så billig som den nu engang er.

Har prøvet at sammenligne den med PS51D550 (555) og PSD518000 (8005)på den hollandske side, og så brugt google webpage translate, her er de forskelligheder jeg kan se. (3D, smartTv og PVR features undladt i nedenstående)

Rækkefølgen er 530, 550, 8000
Billede Engine:
HyperReal Engine
Hyper Ægte 3D Engine
Hyper Ægte 3D Engine

Højttalertype:
Down-fyring
Nedadrettet + Full Range
Nedadrettet + Full Range

HDMI 1.4 A / Return Ch. Support:
Ingen
Ja

Touch Kontrol Klar
Ingen
Ingen
Ja

RUI (aner ikke hvad det er )
Ingen
Ja
Ja

Indbygget trådløst LAN
Ingen
Ingen
Ja

WiFi-adapter Support
Ingen
Ja
Ingen

Brugergrænseflade
Neo
Neo
Smart Hub

BD Wise
Ingen
Ingen
Ja

Instaport S (HDMI Quick Switch)
Ingen
Ja
Ja

Billedtekst (Subtitle)
Ingen
Ingen
Ja

Picture-in-Picture
Ingen
1 tuner PIP
1 tuner PIP

Kalibrering tilstand
Ingen
Ja

DTV Modtagelse (DVB-T/T2/C/S2)
DVB-T / C
Ingen
DVB-T / C / S2

Så er der en del forskelle i Input / Output sektionen bla.

HDMI
2
4
4

PC Audio In (minijack)
Ingen
1
1

Fjernbetjening Model
TM940
TM950
TM1180

Eco Sensor
Ingen
Ja
Ja

Ultra Slim Wall Mount Support
Ingen
Ingen
Ja
Af StoreSol
Umiddelbart kan jeg ikke se de store forskelligheder omkring selve billedet, men de er mere at finde i ind/udgang og ekstra features, og så selvfølgelig det nævnte black filter, der vel bare er en påsat film af en art?
Af danielhogh
Samsung 51" Plasma-TV PS51D535
Full-HD, 600Hz, 2xHDMI, WiFi-Ready, Allshare, DVB-T2/C tuner, Crystal
Hmm Komplett påstår 535 er WiFi-Ready og har understøttelse for Allshare, hvilket jeg ikke helt kan få til at passe. Inputs?

Btw. SontreX - tak for lån af tråd, som altså nu handler om 535. Så giver jeg næste gang. :)
Af SontreX
Er der en bestemt grund til at folk virker meget mere interesserede i Samsung'en frem for Panasonic'en?
Af StoreSol
SontreX skrev:Er der en bestemt grund til at folk virker meget mere interesserede i Samsung'en frem for Panasonic'en?
For midt vedkommende er det pris og design der trækker, selvom vt30 bestemt ser godt ud (pånær bunden :))