Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pimp66
Hej alle sammen jeg håber i kan hjælpe mig med mit problem jeg fik købt 55Ju7005 til 6999 i Bilka lørdags da jeg så fik den med hjem, havde pakket den ud og fik sat den op så opdaget jeg, at der var et problem når jeg ser tv kan man se 2 cm fra ram, hvor displayet lyser mere end resten af tv'et og det er hele vejen rundt men nu nå Ju7005 er bagbelyst så kan jeg ikke forstår hvorfor sku den lyse meget mere ud i kanterne kan den være defekt? Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet kan desværre opstå på både Edge LED og Backlit LED. Hvis det stadig er slemt efter TVet er korrekt indstillet, så tjek om returretten gælder ved butikskøb (det tror jeg ikke umiddelbart det gør hos Bilka).
Af pimp66
Okay men det ligesom at displayet nærmest starter 2 cm fra rammen når man ser på det jeg må lige snak med Bilka men som du selv sagde tror ikke Bilka vil gør noget men Heldigvis fik jeg købt 4 års forsikring med. Så tænker jeg om der andre ejer a Ju7005 som har samme problem som jeg har.
Jeg vil lige se om jeg kan tage nogle billeder a displayet så i selv kan se problemet hvis jeg altså kan finde ud a og sætte nogle op her ind :)
Jeg vil lige indstiller billedet efter jeres indstillinger her på siden. Men mange tak for dit svar Torben Rasmussen. :)
Af Stephan A
Jeg har også lige fået sat mit JU7005 til fra Bilka. Der er 1 pixel, der lyser hvid når hele skærmen er sort. Derudover så er der 3-5 små runde cirkler på overfladen. Cirka en halv cm i diameter. Man kan også se det på overfladen. Det lignede faktisk lidt en plet af et eller andet, der kunne vaskes af. På sort skærm kan jeg så se, at i hver af disse pletter, er pixels beskadiget eller lign. hvor det lyser med meget små prikker rødt, hvidt og grønt.

Jeg vil forsøge at tage nogle billeder i morgen.

Desuden, så har jeg ikke meget erfaring med sortniveau på LCD, men er umiddelbart lidt skuffet. Synes at en "sort" skærm lyser noget op. Jeg har brugt de indstillinger som er beskrævet under JU7505 kalibrering herinde.
Af pimp66
Hej Stephan A fik du taget nogle billeder af skærmen? :) Jeg fik kæmpet med Bilka to uger så fik de den sendt ind til Samsung så anerkendt de problemet så nu venter jeg på modtager ny tv her den 8 Februar så jeg håber ikke den ny skærmen har samme problem. :)
Af PeterD
Hvis den har og dobbeltcheck grundigt!!

Så retur med skærm og køb et andet mærke.

Der er en grænse for hvor meget man vil lade sig køre rundt.
Af WhatTheShitLana
lol lassie XD byt byt byt og pisk lidt en storm op hvis de gir dig problemer. det TV er bestemt en fejl. ejer selv samme TV og det er absolut ikke iorden. ved ikke om bilka er til at hugge eller stikke i men jo hurtigere du reagerer jo større chance for at de er samarbejdsvillige, du skal ikke lade dig smøre af med et eller andet. hvis de har en demo model stående så sig at det er det du så, da du bestildte og det er ikke hvad du har fået eller lignende. (man skal nogen gange være ihærdig og ikke gi op)
hvis de er til at snakke med great! og bare du får et der ikke er i stykker skal du nok blive glad for det, det garanterer jeg (medmindre der sker noget med det næste selvfølgelig XD)

vruff vruff DISLIKE (click)
Af PeterD
Ha-Ha :D

Jo, sikkert nok, men skal vel lige give det en chance...Er det ikke noget med forhandler har ret til at ombytte 3 gange til samme skærm hvis kunden er utilfreds?

Eller giver de pengene tilbage med det samme..?