Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221105
Mit tv vil pludselig ikke åbne apps længere :(
Når jeg vælger feks. Netflix, sker der intet, eller også kommer den med en meddelse om at der skal være internetforbindelse for at bruge apps, og jeg kan så konfigurere netværksindstillingerne i den box der sukker op..

Men tv'et er på nettet, trådløst, og jeg kan mærkeligt nok bruge den indbyggede Firefox browser.. Under status viser den også at forbindelsen er fin, og der er fuld styrke på signalet..
Det er både Youtube, Netflix, apps market osv. der ikke virker, men browseren virker som sagt..
På et tidspunkt trykkede jeg på Youtube, og intet skete, så efter ca. 30 sek. åbnede den pludselig app'en og det fungerede fint..
Men siden den ene gang har det ikke virket siden..

Jeg har prøvet at genstarte router, logge af og på forbindelsen i netværksindstillinger, tage strømmen fra tv i 15 min. intet hjælper..
Har andre oplevet problemer med apps ??
#221114
Ingen opdateringer, den seneste er installeret.
Pludselig kunne jeg få Youtube app'en til at virke her senere iaften, men netflix viste bare sort skærm, og beskeden "network error"
Efter gentagne forsøg virkede den pludselig også.. :o

Der har på det seneste været en del problemer med netflix app'en.
Hvergang jeg prøver at starte den, kommer den med en besked om at indholdet ikke kan vises på nuværende tidspunkt, prøv igen senere..
Så skal jeg logge ud, og dernæst logge ind igen, så kører det igen..
Det problem var der pludselig heller ikke da den endelig startede netflix..

Det kører sgu ikke helt stabilt.. :((
#221116
Jeg har en 55 tommer CXC700 model. Hvilket er næsten samme model.

Jeg lider af de samme problemer.

Jeg har lagt mærke til, at hvis vi begynder med at se almindelig TV eller andet på fjernsynet og så efterfølgende skifter til Netflix app, så får vi fejlen med at indholdet ikke kan vises på nuværende tidspunkt. Vi løser det altid ved at slukke og tænde.

I går kunne vi ikke få Netflix og Viaplay til at fungere (Prøvede ikke YouTube). Fik hele tide netværks fejl. Her til morgen virker det hele igen.

Da vi begge lider af de samme problemer, gætter jeg på en software fejl.
#221121
Vi må kunne forvente at Panasonic kommer med en opdatering som løser disse problemer.

Jeg er ikke sikker på om deres apps forbinder til en lokal server, men det kunne evt. være årsagen til det ustabile.
Noget tyder på det, da ikke alle apps er berørt.

Mit lyd problem er helt forsvundet, både via hdmi og spdif kører det bare helt optimalt nu :-)
Jeg har dog ændret på tilslutningerne..
Jeg havde et problem med, at når jeg afspillede film via Chromecast som var forbundet direkte til tv'et, var kvaliteten meget bedre end når samme Chromecast skulle igennem min receiver.
Receiveren var forbundet til hdmi2 porten, som er ARC kanalen.
Jeg prøvede at forbinde receiveren til en anden hdmi port, og så er alt hvad der går igennem receiveren helt perfekt at se på, og der er spdif lyd og 5.1 surround.
Og det sjove er, at ARC alligevel virker..
#221126
I forbindelse med en tråd på AVFORUMS.UK, har jeg "Påtaget" mig at prøve at udrede flere af de nævnte problemer, og her ikke mindst, at Youtube APP´en kun viser Full HD, når man har valgt UHD.

Panasonic Nordic, og for den sags skyld Panasonic UK er blevet adspurgt flere gange, og uden resultat. Panasonic Nordic forsynede mig den anden dag med en e-mail adresse til en Europæisk Support Manager. Jeg skrev til den pågældende i går.

Jeg skal nok vende tilbage hvis jeg modtager et fornuftigt svar fra Panasonic Europe.
#221133
Det er da et lækkert tv det her:(..

Nu har jeg så INGEN lyd på tv´et over spdif, eller dvs ved almindeligt tv signal. Ved eks Netflix er der ingen problemer. Heller ikke ved HDMI tilsluttede ting.
Og det er ikke mit antennesignal, da jeg har på øvrige tv i husstanden. Andre med lign problemer?

Jeg kan end ikke deaktivere lyd over spdif og bruge tv´ets højtalere. Feeeeed landskamp
Af Duus
#221136
Hej

Mit tv er et cx700 50 tommer.

Jeg har nøjagtig det samme problem som Moulder beskriver. Problemet startede i går aftes, med at jeg ikke kunne åbne youtube og viaplay fra Home siden. Jeg prøvede så igen senere på aftenen, og fik også gang i det, men det var meget langsomt. Jeg fik også den der netforbindelses fejl i nævner. Så i morges prøvede jeg igen, og der virkede det fint, men her til aften virker det ikke igen. Lort !:( En anden ting er, at når jeg trykker på apps knappen og går ind i appstore får jeg beskeden: Serveren kan ikke behandle din anmodning pga vedligeholdelse eller Kapicitetsproblemer. Hmm ::l Måske er de ved at fixe det? Jeg har også lagt mærke til at return knappen ikke virker i youtube, så man skal trykke på exitknappen for at komme ud af youtube, sådan var det heller ikke før. Har i også det problem?
#221141
Så er jeg også ramt af netflix problemer.
Kontakter sælger imorgen (14 dage siden køb imorgen).
Det knald gider jeg ikke. Gør krav på returnering. Der er ikke meget ved at betale netflix, når man ikke kan bruge det.
Ikke meget ved et tv, der ikke kan håndtere arc.
Sgu såfald et ret pissed. Sidder med en landskamp man ikke kan få lyd på. Dropper det for at se netflix, det kan man så heller ikke.
Satme skidt panasonic
#221169
Fik et svar fra Panasonic DK i dag,de har åbenbart problemer med deres interne servere - undrer mig over at det påvirker vores tv !:(

Ser frem til onsdag hvor jeg kan forstå at det bør være løst.

Mvh

Dan