Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pkmadsen
Ja jeg sprang på Bilkas tilbud d 21.08, men er blev lidt skuffet, idet der er en del lodrette bånd som især sesved panorering i fodboldkampe.

Synes at det er pudsigt at et tv der bryster sig af at have en såkaldt fodboldtilstand ikke magter at vise dette på fornuftig vis. Tvet er jo også på anbefalingslisten-

Nu har jeg kørt jeres monitortest og jøsses hvor er mange lodrette striber (banding) på mit tv

Jeg er godt klar over at led ikke er plasma, men alligevel...er det man hvad kan forvente ?

Jeg har forsøgt at tage et billede af misæren.

Jeg har også taget fat i Samsung og de er med på at sende en tekniker ud

Mvh Peter
Vedhæftede filer
ue65HU7505.JPG
ue65HU7505.JPG (304.76 KiB) Vist 13401 gange
Jeg er lidt grøn i de mange udtryk, så undskyld mig. Vil du ikke prøve at forklare hvad du mener med panorering?
De lodrette streger er svære at se på dine billeder.

Men godt med alle dine oplysninger da jeg netop selv har bestilt denne model.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Banding og DirtyScreenEffect (DSE) er ikke noget der normalvist dækkes af nogen garanti.
Af OleA
Det de kalder fodbold tilstand skal du under ingen omstændigheder bruge. Det må være det mest tåbelige jeg nogensinde har set. Reelt er det bare en indstilling hvor farver, kontrast og lysstyrke er kørt helt op. Totalt absurd.
Hej igen.

Striberne, Banding,DSE er altså temmelig meget værre end disse billeder giver udtryk for.

Om ikke andet så er der nu aftalt en ombytning, det kan man tilsyneladende godt, hvis det er indenfor 14 dage (også selvom plastic er taget af). Jeg ved at profilen Wolfgang har en paneludskiftning på trapperne. Så Samsung er da imødekommende.

Jeg undgår sikkert ikke helt skavankerne som jo er lidt akilelshæl for lcd/led, men jeg er forsigtig optimist på en forbedring. Det kan næsten ikke blive værre...Ellers forstår jeg SLET ikke at Flatpanels kan anbefale tvet.

Mht fodboldtilstanden, så ja. Den er ganske forfærdelig i farver og indstillinger. Den kommer jeg heller aldrig til at bruge. Tåbelig, ja du har ret

Med panorering mener jeg der hvor billedet (kameraet) kører fra den ene side til den anden

mvh Peter
Af sth
Min længe ventede nyerhvervelse Samsung 4K UE65HU7505 bløder i top og bund, dog kun i lyse billeder.
Samsung siger et det må jeg leve med??? ;;)
Så min glæde er endt i stor skuffelse.
Vedhæftede filer
Billede 1før.jpg
Billede 1før.jpg (604.83 KiB) Vist 13195 gange
Synes meldingerne omkring denne model lyder værre og værre mens jeg går og venter på at min kommer Hifiklubben midt i september.

Har set på andre tråde at der opleves en del støj fra en blæser der kørere.. Er det også jeres oplevelse?
Hvad kører du med i indstillinger?

Mit gør det samme i standardindstilling

Jeg bruger film og så sætter jeg baggrundslys til 9 , kontrast til 77, og lysstyrke til 41 Det giver et ret fornuftigt billede her, selv i dagslys. Men mine striber forvinder ikke..

Bleeding i de yderste kanter er vist umuligt at undgå med led, men her må eksperterne på banen.

Mit er helt lydløst

mvh Peter
Godt at høre din er lydløs. Jeg havde egentlig tænkt at bruge den kalibreringsmulighed der ligger her på siden til HU8505, er det ikke en mulighed da?
Hej Grandahl.

Jo den er rigtig fin. Jeg synes dog jeg så formeget lys i de mørke scener i film så jeg skruede ned for lys og kontrast. I stærk dagslys er det fint at skrue op for baglyset som Rasmus skriver i testen af HU8505...
pkmadsen skrev:Hej Grandahl.

Jo den er rigtig fin. Jeg synes dog jeg så formeget lys i de mørke scener i film så jeg skruede ned for lys og kontrast. I stærk dagslys er det fint at skrue op for baglyset som Rasmus skriver i testen af HU8505...
Tak for imput, godt at have i mente :)
Købte samme tilbud i Bilka som pkmadsen, og vi har da også talt sammen da vi har præcis samme "banding" problem.
Det værste er at en af de mange striber er lige præcis på midten af skærmen.
Ses ikke på fine stillbilleder, men ved panoreringer (f.eks. landskaber og i film hvor man panorere over bygninger mm.) ses det meget tydeligt.

Samsungs teknikere i DK, Service Center Gruppen, prøver at skifte panelet så snart de har fået et nyt hjem.

Var der ikke en stribe præcis i midten så kunne jeg nok godt overleve, da jeg ved at LCD/LED TV jo har en masse skavankler som ujævn belysning mm., men lige en mørk streg i midten er til at blive skeløjet af at se på, og det er lidt surt på et TV i den prisklasse, uagtet om det var på tilbud eller ej.

Nu håber jeg blot på det bedste.
Vedhæftede filer
65hu7505.jpg
65hu7505.jpg (109.32 KiB) Vist 9026 gange
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7