Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sloth
Jeg har fået bestilt (får et når det flere hjem) et Sony KDL-40W605B i elgiganten til 2799,- til min søn.

Jeg er dog her i ventetiden blevet i tvivl om det er det rigtige tv til ham.
Han skal bruge til at se tv/film også spille playstation, og det er der min tvivl kommer.
Da TV`et kun er 50 Hz. Vil dette betyde noget når han spiller?

Desuden har jeg læst hvilket sælgeren ikke fortalte mig da jeg sagde det skulle hænge på væggen at det skal hænge i foden. Hvor langt hænger det fra væggen?

Er der ellers noget godt/dårligt at sige om dette TV til den pris?

PFT
Af troopa85
Sloth skrev:Jeg har fået bestilt (får et når det flere hjem) et Sony KDL-40W605B i elgiganten til 2799,- til min søn.

Han skal bruge til at se tv/film også spille playstation, og det er der min tvivl kommer.

Desuden har jeg læst hvilket sælgeren ikke fortalte mig da jeg sagde det skulle hænge på væggen at det skal hænge i foden. Hvor langt hænger det fra væggen?

PFT

Det er et rigtigt godt TV til prisen, det er super godt til playstation grundet det lave input lag mv. Alt det med HZ osv skal du ikke ligge for meget i.

Det er rigtigt at hvis det skal hænge på væggen skal man enten bruge TVets fod, hvilket betyder det ikke kan hænge særligt tæt, præcis hvor langt fra væggen ved jeg ikke, men meget længere end alm. fladskærms TV.

Alternativ kan man købe en VESA adapter, og bruge et vesa ophæng, jeg mener at du med denne løsning kan komme tættere på væggen, men grundet tvets opbygning bag på vil det stadigt ikke kunne komme helt tæt.

Til under 3000kr er der dog ingen andre TV der kommer tæt på i forhold til billedekvalitet.
Af Bent odense
Sloth skrev:Jeg har fået bestilt (får et når det flere hjem) et Sony KDL-40W605B i elgiganten til 2799,- til min søn.

PFT
Test af Sony 40W605B:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w60 ... 233740.htm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Frekvensen er fuldstændig ligegyldig når du spiller. TV med højere frekvensen ville du blot betale for meget for idet alle disse "Hz"-systemer skal slås helt fra hvis du vil spille.
Af Sloth
Tak for de gode svar. Tænkte nok det var en elgiganten sælger der prøvede at sælge mig noget med bedre fortjeneste. Så godt jeg stod fast på det, og ikke det JVC 100 Hz han prøvede at sælge mig.
Så som jeg forstår det er dette TV det bedste til prisen lige nu.
Af PBL
Jeg overvejer at købe dette TV også, og prisen til og med på søndag i Elgiganten er jo god.

Men TV'et skal først bruges efter oktober, hvor vi flytter, og selv da haster det ikke vildt meget. Så skal jeg springe på nu eller ej? Det er ikke noget problem at opmagasinere/flytte med.

Hvad siger jeres erfaring med priserne på tv-markedet? Kommer et godt tilbud altid igen? Jeg kan sagtens vente til november, men vil ikke vente på at 2015-modellerne rammer gaden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vent med at købe! Priserne går kun én vej og brugt elektronik er vel noget af det der taber værdi hurtigst - måske lige slået af en softice i solen.