Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Tak for svaret. Det er dog ikke så meget hjælp i de links. Jeg efterspørg om disse udtryk rent faktisk betyder noget?

F.eks. er dette tilbud på

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... dl-40r473a

bedre end dette som koster 2499 i expert?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue40eh5005

Det første har Sony's motionflow 100, men Samsung tv'et ikke har deres CMR teknologi.

Har også set dette til 2500:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -tx-l42b6e

Men hvilket TV anbefaler i til en 2500-3000? en af disse tre?

Skal ikke bruge 3d, smart tv o.lign, blot et godt billede
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der to links i de tråde der henvises til. I begge linker jeg videre til min artikel om frekvenssystemerne. Det er vel PRÆCIS hvad du spørger om?
Jeg mener ikke det er korrekt at de "fleste" vælger at slå det fra.
Jeg mener tværtimod de "fleste" slet ikke ændre på noget på deres tv, og dermed som regel har det slået til.
Dem som kender til kalibrering og siden her, vælger 50% nok og så det til, og 50% at slå det fra. Det er i hvert fald MIT indtryk :-)

Jeg synes personligt at billeder hakker for meget, uden det er slået til, og jeg mener ikke billedet på mit Sony tv bliver for kunstigt, når det er slået til. Det skal selvfølgelig også siges, at Sony i mange anmeldelser får den største ros for det "pæneste" motionflow system.
Det Jones mener er at det er producentens måde at fortælle det er et bedre billede end der motion flow 100 xr som også er 50 hz

Samsung

100 hz cmr 50 hz
200 hz cmr 100 hz
400 hz cmr 200 hz
600 hz cmr 200 hz
800 hz cmr 200 hz
1000 hz cmr 200 hz

Sony

Mf 100 billigt 50 hz
Mf 200 bedre 50 hz
Mf 400 100 hz
Mf 800 200 hz

Lg

100 mci 50 hz nogle modeller er datte med rigtige 100hz fx 42ln570
200 mci 100 hz
400 mci 100 hz med lokal dimming
800 mci 200 hz

Philips

100 hz pmr 50 hz
200 hz pmr 50 hz full hd
300 hz pmr 50 hz med bedre billede behandling
500/700 hz pmr 100 hz
1400 hz pmr 200 hz

Dette er ikke nemt at gennemskue for os alm dansker
Mess skrev:Jeg mener ikke det er korrekt at de "fleste" vælger at slå det fra.

Jeg mener tværtimod de "fleste" slet ikke ændre på noget på deres tv, og dermed som regel har det slået til.
"De fleste" kan oversættes til "de fleste informerede (for)brugere" ;)

Den store restgruppe, altså flertallet, er det også mit indtryk, lever i lykkelig uvidenhed. Både om motion flow samt om, hvor uhyggelig meget mere (billedkvalitet), de kunne få ud af deres skærm med en række simple tweaks.
edinger skrev:
Mess skrev:Jeg mener ikke det er korrekt at de "fleste" vælger at slå det fra.

"De fleste" kan oversættes til "de fleste informerede (for)brugere" ;)

Den store restgruppe, altså flertallet, er det også mit indtryk, lever i lykkelig uvidenhed. Både om motion flow samt om, hvor uhyggelig meget mere (billedkvalitet), de kunne få ud af deres skærm med en række simple tweaks.

Det var netop pointen, men formulerede mig nok ikke godt nok. De, der kender lidt til tv, vil bruge lidt tid på, at indstille deres tv, i modsætning til Familien Danmark, der bare benytter én af standard-indstillingerne.
Og ja, Familien Danmark er jo nok størstedelen af befolkningen, så Mess du får ret i noget af din påstand, dog tror jeg, at størstedelen af de, der interesserer sig for et godt billede, slår "motion-kredsløbene" fra, og ikke, som du skriver, ca. halvdelen...
På det sony hx855 jeg har haft fingre i syntes jeg bestemt ikke billedet hakkede med motion flow slået fra.
Men i alle indstillinger der introducere interpolation blev bevægelserne tydeligt forkerte at Se på.