Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mengisen
Blackspot4200 skrev:Du må meget gerne poste et par billeder af kalibrerings rapporten.

Power bruger væsentligt bedre udstyr til kalibrering end Elgiganten, jeg mener de bruger software fra Spectracal og deres version af en display 3 Pro som de kalder for Spectracal C6 samt mobileforge mønster generator, det burde stå i rapporten.
Ja der står vist noget ala det i rapporten.
Jeg får lige det smidt op når jeg kommer hjem, så er jeg meget spændt på at høre feedback :-) for jeg har nada forstand på at aflæse den, desværre.
Af mengisen
mbm skrev:
mengisen skrev: Jeg har fået en kalibrering i Power på skærmen. Ved dog ikke om den er god - måske jeg skulle poste resultatsiderne?
Men, en af indstillingerne der er enabled iflg papirerne er TruMotion mener jeg....
I gamle dage, var alle de "ekstra features" noget der var bedst generelt at slå helt fra. Derfor jeg tænker det skal prøves - men jeg tror måske også der er mere der skal slås fra ud, udover TruMotion.
Kunne være yderst interessant hvis du postede de settings..
Går ud fra det er fuldt ud med whitebalance?

Ja alle øvrige "forbedrings" settings skal stå til off.

Jeg bruger black level low og local dim med/high men ellers er andet på off/default.
Det gør jeg når jeg kommer hjem.
Hmm, der er jeg så svar skyldig. Har blot 4-5 sider med grafer og tal, sikkert noget før og efter måling af diverse.
At sætte "forbedrings" settings til off er vel ikke noget der påvirker kalibrering? Kalibrering er vel kun farver og lys og sådan?
Af KimHansenDK
mbm skrev:Det er nok mere "de øjne der ser" og hvor kritisk man er.

At KS7005 står "super super flot" i HDR... tjaaa sammenlignet med hva?

Her er en anden brugers mening om KS7005 bare for at sige der er forskellig opfattelse:

meget skuffet over min KS7005
:( billedet er ikke noget særligt synes jeg, vil klart sende den tilbage hvor den kom fra, mange lyse plamager
:( Vil bytte den til en anden skærm. mega skuffet. øv
Selvfølgelig har det noget at gøre med øjnene, der ser. Dog synes jeg ikke, at den anden bruger mening er så fyldestgørende? Jeg tror, at der i højere grad er tale om en, der har været uheldig med kantbelysningen. Og så mange anmeldere kan vel heller ikke tage fejl?

Og behøver jeg at sammenligne HDR med OLED skærme? Kan jeg ikke synes, at billedet står flot? Hvorfor fanden skal man have hug for det herinde??
Af mbm
mengisen skrev: At sætte "forbedrings" settings til off er vel ikke noget der påvirker kalibrering? Kalibrering er vel kun farver og lys og sådan?
præcis derfor undrede det mig også hvis du havde fået en oversigt med settings som truemotion, noise etc.
Af mbm
KimHansenDK skrev:

Her er en anden brugers mening om KS7005 bare for at sige der er forskellig opfattelse:

:( billedet er ikke noget særligt synes jeg, vil klart sende den tilbage hvor den kom fra, mange lyse plamager
Selvfølgelig har det noget at gøre med øjnene, der ser. Dog synes jeg ikke, at den anden bruger mening er så fyldestgørende? Jeg tror, at der i højere grad er tale om en, der har været uheldig med kantbelysningen. Og så mange anmeldere kan vel heller ikke tage fejl?

Og behøver jeg at sammenligne HDR med OLED skærme? Kan jeg ikke synes, at billedet står flot? Hvorfor fanden skal man have hug for det herinde??
er det fordi han skriver negative ting?
Er "super super flot" mere fyldestgørende? :)
Af KimHansenDK
Turbo skrev:Jeg bed også mærke i det "super super flot" da jeg læste det - Kim, har du set HDR på et OLED?

Uden at have set det, tror jeg ikke på at KS7005 viser HDR bedre end UH850V gør. Jeg vil tro de ligger nogenlunde ens hvad det angår, måske et lille + til LG'en.
Hvad får dig til at tro, at LG'en viser bedre HDR, når du ikke har set det? IPS panelet på LCD (læs: ikke OLED) må da som udgangspunkt trække ned, når sortniveauet generelt er dårligere end på VA paneler?

Jeg har set et klip med HDR på en OLED skærm, og det så helt vildt fantastisk ud. Men betyder det, at jeg ikke må synes, at KS7005 klarer HDR fint af en LCD skærm, og at billedet står flot?

Jeg kiggede på både KS7005 og UH850, da jeg valgte skærm. Og jeg synes egentlig begge viste et rigtig flot billede.
Senest rettet af KimHansenDK 14 jun 2016, 14:45, rettet i alt 1 gang.
Af KimHansenDK
mbm skrev:
KimHansenDK skrev:

er det fordi han skriver negative ting?
Er "super super flot" mere fyldestgørende? :)
Nej, selvfølgelig er det ikke mere det, men nu har jeg trods alt forsøgt at uddybe mine erfaringer i en anden tråd. Skal man ikke som forbruger forholde sig til, hvad andre mener om skærmen - deriblandt anmeldere?

Men jeg er da utrolig ked af, at jeg synes godt om den skærm, som jeg har købt. Beklager.
Senest rettet af KimHansenDK 14 jun 2016, 14:49, rettet i alt 2 gange.
Af mbm
KimHansenDK skrev:
Turbo skrev:Jeg bed også mærke i det "super super flot" da jeg læste det - Kim, har du set HDR på et OLED?

Uden at have set det, tror jeg ikke på at KS7005 viser HDR bedre end UH850V gør. Jeg vil tro de ligger nogenlunde ens hvad det angår, måske et lille + til LG'en.
Hvad får dig til at tro, at LG'en viser bedre HDR, når du ikke har set det? IPS panelet på LCD (læs: ikke OLED) må da som udgangspunkt trække ned, når sortniveauet generelt er dårligere end på VA paneler?

Jeg har set et klip med HDR på en OLED skærm, og det så helt vildt fantastisk ud. Men betyder det, at jeg ikke må synes, at KS7005 klarer HDR fint af en LCD skærm, og at billedet står flot?

Jeg kiggede på både KS7005 og UH850, da jeg valgte skærm. Og jeg synes egentlig begge viste et rigtig flor billede.
Men det er da fint du synes KS7005 viser HDR super super flot.. Når hardwaren på det punkt ikke ligger i top..
Af KimHansenDK
mbm skrev:
KimHansenDK skrev:

Jeg kiggede på både KS7005 og UH850, da jeg valgte skærm. Og jeg synes egentlig begge viste et rigtig flor billede.
Men det er da fint du synes KS7005 viser HDR super super flot.. Når hardwaren på det punkt ikke ligger i top..
Så det er kun OLED skærme, der kan vise et flot billede med HDR? Jeg har ikke nævnt nogle steder, at hardwaren er i top i forhold til HDR på KS7005. Selvfølgelig er den ikke det grundet de manglende zoner ved local dimming? Det vidste jeg naturligvis, da jeg købte skærmen. Men som mange anmeldere så fint har påpeget (med førnævnte in mente) så viser den et flot HDR billede, som måske ikke er lige så WOW som de bedste, men som på en lidt mere naturlig måde (hvis man kan kalde det det) viser forbedrede farver, dybde og dynamik i billedet. Hvorom alting er, så synes jeg de HDR demoer, som jeg afspillede for et par dage siden, så rigtig flotte ud. Om det så "på papiret" ikke er korrekt, det er jeg sådan set lidt lige glad med. Og jeg vil da glæde mig til, at OLED kommer ned i en fornuftig pris, så man kan få endnu bedre glæde af HDR og sortniveau.
Af Turbo
KimHansenDK skrev:

Jeg skrev "måske et lille + til LG" baseret på de mange udtalelser mbm kom med da han testede HDR - jeg skrev også "jeg vil TRO de er nogenlunde ens ang. HDR".
Så dårligt som mange gerne vil gøre sortniveauet til på IPS kontra VA er jeg ikke enig i - ja, der er en lille forskel, men ikke 10 elefanter.
KimHansenDK skrev:Jeg har set et klip med HDR på en OLED skærm, og det så helt vildt fantastisk ud. Men betyder det, at jeg ikke må synes, at KS7005 klarer HDR fint af en LCD skærm, og at billedet står flot?
Spurgte bare pænt - jo du må da, det var bare ord valget "super super flot", altså "super super" ;)
KimHansenDK skrev:Jeg kiggede på både KS7005 og UH850, da jeg valgte skærm. Og jeg synes egentlig begge viste et rigtig flot billede.
Rimelig ens altså?
Af mengisen
Så har jeg prøvet at lægge rapporten ind. Beklager rodet!?

Jeg forstår mig ikke på den slags umiddelbart, men jeg kan ikke undgå at bemærke at TruMotion feks at sat til Livlig.
Er den ellers i orden? Har I forslag til forbedringer på settings?

http://i1381.photobucket.com/albums/ah2 ... nmeunx.jpg
http://i1381.photobucket.com/albums/ah2 ... fv97y4.jpg
http://i1381.photobucket.com/albums/ah2 ... 4shxo1.jpg
http://i1381.photobucket.com/albums/ah2 ... czfriu.jpg
Af mbm
Det undrer mig at skarped er sat til 25.
Og havde måske forventet en 20 punkts IRE kalibrering.
Hvad har en sådan kalibrering koster dig?
Af KimHansenDK
Turbo skrev:
KimHansenDK skrev:

Jeg skrev "måske et lille + til LG" baseret på de mange udtalelser mbm kom med da han testede HDR - jeg skrev også "jeg vil TRO de er nogenlunde ens ang. HDR".
Så dårligt som mange gerne vil gøre sortniveauet til på IPS kontra VA er jeg ikke enig i - ja, der er en lille forskel, men ikke 10 elefanter.
KimHansenDK skrev:Jeg har set et klip med HDR på en OLED skærm, og det så helt vildt fantastisk ud. Men betyder det, at jeg ikke må synes, at KS7005 klarer HDR fint af en LCD skærm, og at billedet står flot?
Spurgte bare pænt - jo du må da, det var bare ord valget "super super flot", altså "super super" ;)
KimHansenDK skrev:Jeg kiggede på både KS7005 og UH850, da jeg valgte skærm. Og jeg synes egentlig begge viste et rigtig flot billede.
Rimelig ens altså?
Du kan måske have ret i det med ordvalget. Jeg skrev det så mænd bare, da jeg blev ret imponeret, da jeg testede med HDR klip - havde ikke selv regnet med, at der var så stor en (positiv) forskel :)

Med det materiale der kørte på skærmene i butikken, så var de rimelig ens. Men man skal naturligvis tage det med et gran salt, da skærmene ikke altid er indstillet optimalt i butikkerne. Det der tippede det til KS7005 favør var det lave input lag, VA panelet, de mange gode anmeldelser, og en skarp pris. Dertil har jeg haft gode erfaringer med mit gamle F8005 fra Samsung.
Senest rettet af KimHansenDK 14 jun 2016, 17:37, rettet i alt 1 gang.
Af KimHansenDK
mbm skrev:Det undrer mig at skarped er sat til 25.
Og havde måske forventet en 20 punkts IRE kalibrering.
Hvad har en sådan kalibrering koster dig?
Jeg har aldrig betalt for en kalibrering. Er det pengene værd? Og kan man virkelig se en forskel - i forhold til opsætning i menuerne på egen hånd?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7