Bang & Olufsen afliver BeoVision 10, 7 og 4
Bang & Olufsen fremlagde årsregnskab i fredags, der viste et underskud før skat på 212 millioner. I regnskabet fortæller B&O at en række gamle modelserier udgår og overfor EPN afsløres det, at der er tale om BeoVision 10, BeoVision 7 og BeoVision 4.B&O afliver BeoVision 10, 7 og 4
Bang & Olufsen afliver tre af deres velkendte fladskærmsserier, for i stedet at satse på nyere og mere tidssvarende fladskærmsmodeller samt nye produkter, der kommer inden for de kommende 12-18 måneder, men som endnu ikke er præsenteret.En af modellerne som aflives er den klassiske BeoVision 7, som har været tilgængelig gennem mange år og er blevet opdateret løbende. BeoVision 7-55 var en af de få skærme på markedet med et LCD-panel med bagbelyst LED og rigtig local dimming, men Samsung har for nylig stoppet produktionen af netop disse paneler.
Den ikoniske BeoVision 7 vil ikke længere blive solgtB&O afliver også den moderne klassiker BeoVision 10, som allerede er naturligt afløst af BeoVision 11 med samme design, men forbedret billedteknologi og Smart TV-platform. BeoVision 10 på 32" fortsætter dog på markedet indtil videre til køkkener og mindre rum.
BeoVision 10 aflives og erstattes af BeoVision 11 i samme design og opgraderet indmadEndelig så aflives BeoVision 4, som B&O første gang lancerede i 2004, men som nok bedst er kendt som den tv-serie, der indeholdte gigantiske 85 og 103” modeller. BeoVision 4 var en plasma-serie og fremover vil B&O i stedet satse på BeoVision 12, som er den nye plasma-serie, der netop er blevet opdateret. B&O bekræfter, at endnu flere modelserier må lade livet i den kommende tid, men vil ikke afsløre hvilke der er tale om. B&O forklarer motivationen i følgende passage fra regnskabet:
BeoVision 4, der indeholdte det gigantiske 103” tv aflivesPå baggrund af fremgangen af nylig lancerede produkter og en roadmap for nye produkter inden for de kommende 12-18 måneder, har Bang & olufsen besluttet at reducere kompleksiteten af produktporteføljen gennem at terminering af et antal ældre, urentable produkter på tværs af alle produktområder. De nye produktlanceringer og terminering af gamle produkter vil forynge og styrke produktoporteføljen betydeligt og gøre den endnu mere attraktiv for kunder og fohandlere, og videre positionere Bang & Olufsen som førende inden for high-end AV-løsninger.B&O har for nylig lanceret et nyt brand med produkter i lavere prisklasser kaldet B&O Play. I B&O Play findes BeoPlay V1 fladskærmen og en række lydprodukter. B&O Play-brandet omsatte i det netop afsluttede regnskabsår for 532 millioner kroner. - Kilde: B&Os regnskab og EPN