Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonMedierådgiver: SkyShowtime bør ikke undervurderes - FlatpanelsDK

Medierådgiver: SkyShowtime bør ikke undervurderes

26 Aug 2021 | Per Fanefjord Laursen |

Det danske tv-marked bør kigge nøje på det nye joint-venture, SkyShowtime, der entrerer Danmark i 2022 som endnu en ny stor streamingudbyder. Det mener medierådgiver Keld Reinicke.

Intensiveret konkurrence

Comcast og ViacomCBS meddelte for nylig, at de går sammen om én ny streamingtjeneste, SkyShowtime, i Danmark og 21 andre europæiske lande, med indhold fra Sky, Universal, Peacock, Paramount, Showtime og Nickelodeon. - "Jeg tror, det er klogt ikke at undervurdere den nye aktør," siger medierådgiver og tv-veteran Keld Reinicke, som Flatpanels fangede under CPH TV Festival i København. SkyShowtime vil samle mere end 10.000 timers underholdning, herunder 2500 timers underholdning til de yngste.  - "Sagen er, at det er en ny aktør med masser af rigtig godt indhold. SkyShowtime er et joint-venture, hvor to parter, som ikke er specielt kendte i Danmark, har slået sig sammen for være stærke nok til at kunne entrere det europæiske marked. Ekstra interessant er, at de to parter slår sig sammen, så de ikke behøver at konkurrere mod hinanden – men kan konkurrere mod andre," siger Keld Reinicke, der gav en keynote-tale på CPH TV Festival om streamingtrends. Der er lagt op til intensiveret kamp i 2022 om abonnenter mellem SkyShowtime og den anden nye konkurrent – det rebrandede HBO Max – plus alle de andre. - "SkyShowtime er en betydelig udfordring for HBO Max. De er de to nye potentielt stærke brands i 2022, som vi vil måle op mod hinanden på priser, indhold, funktionalitet, osv. HBO Max har den fordel, at den har været på det danske marked som HBO Nordic siden 2012." 

Keld Reinicke

Keld Reinicke på Copenhagen TV Festival 2021. Foto: TV Festival

Er der plads til flere?

Så melder spørgsmålet sig. Er der plads til endnu flere nye og velkendte tjenester på det danske streamingmarked, når nu 'streamingkrigen' går ind i fase to. - "Der er næppe plads. Subscription-træthed sætter ind. Der er muligvis betalingsvilje mange steder, men der er næppe timer nok i døgnet til, at husstande tegner abonnement på endnu flere tjenester." Læs også: Tv-veteranen Keld Reinicke: De vigtigste streaming-trends i 2021 Keld Reinicke spår således, at de danske husstande for første gang vil begynde at vælge tjenester fra. Men han kan ikke sætte navn på taberne. - "Derimod er der vindere. Det er godt nyt forbrugerne, for det udløser et betydelig pres på priser, når SkyShowtime skal ind i markedet og HBO Max kæmper for sin plads," siger Keld Reinicke.  Lanceringen af SkyShowtime sker på et ikke nærmere bestemt tidspunkt i 2022. Abonnementspris og detaljer følger senere. Det vides endnu ikke, hvilke TV-platforme, der vil blive understøttet.



Flere nyheder

B&O slår et slag for miljøvenlige forbruger-værdier: "Game-changer"

17 Sep 2021 |

Disney+ er nu tilgængelig på Panasonic TV fra 2017 og frem

17 Sep 2021 |

Analytikere: Disneys armlægning med biograferne er kun på pause

16 Sep 2021 |

Samsung Display starter produktion af 90Hz OLED til laptops

16 Sep 2021 |

2021 TV Shootout: Sony A90J vinder 'King of 4K TV' – LG ZX er 'King of 8K TV'

15 Sep 2021 |